13 van de 23
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
De C5 van Penny Lane - Persbericht
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 november 2020 10:13 AM
  [ # 181 ]

Inleren van een aftermarket hoeft niet.  De oude hoef je ook niet af te melden.

Alleen een tussenkabeltje voor de spanning en een raampje er om en je bent klaar.
Maar de radio zelf is niet beroerd.

 

 

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 november 2020 10:54 AM
  [ # 182 ]

Dat klopt, maar een vervangend origineel toestel (zoals die waar ik het loopwerk nu van geserviced heb) moet wel ingeleerd worden. Of je moet leren leven met die irritante piep elke seconde Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 november 2020 11:17 AM
  [ # 183 ]

Dat is waar.  Origineel staat ook best mooi.

 

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 12 november 2020 06:49 PM
  [ # 184 ]

Loopwerkje wisselen is wel een goede optie.
Minder werk en hetzelfde resultaat.
Zelf weten, maar ik stem voor originaliteit.
Betere sound krijg je toch niet.
Die ouwe k,, radio is wat dat betreft helemaal perfect.
En dat weet ik want ik heb er ook een..
gr.
Jan.D.WinkWink

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 november 2020 02:45 PM
  [ # 185 ]

Veercilinder LA zo lek als een mandje. Kijken welke onderdelen ik daar voor geregeld krijg… Nieuw zijn ze uiteraard NFP dus daar hoeven we niet over na te denken, maar misschien is-ie te reviseren. En natuurlijk krijgen we dan dat hele lekzakken-gelazer opnieuw.

Anyhoo, het blijft dus betrouwbaar een onbetrouwbaar hok. Dan is er in ieder geval iets waar we op kunnen rekenen met dat pleurisding.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 november 2020 03:24 PM
  [ # 186 ]

Third-party ook niet leverbaar, revisiesetje wordt moeilijk… Ben nu op zoek naar een goeie gebruikte, maar dat zal mij ook eerst nog eens benieuwen. Nou ja, als ik ‘m bijvul krijg ik ‘m vast nog wel bij een demontagebedrijf ingeleverd dus echt een probleem is het niet.

hmz

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 24 november 2020 03:56 PM
  [ # 187 ]

Oldenhage al gebeld?

 

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 november 2020 04:07 PM
  [ # 188 ]

Op het C5 forum zetten. Willy heeft vaak nog spullen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 november 2020 04:27 PM
  [ # 189 ]

Ik heb die zooi eigenlijk komend weekend wel nodig natuurlijk. Da’s ook een hindernisje. Dit is namelijk mijn auto en niet mijn project (daar heb ik al twee andere voor). Nou zou Nieuw-Vennep dan nog kunnen als ik er een auto voor regel die niet elk moment in elkaar lazert, da’s maar drie uurtjes sturen met de moderne maximum snelheid. Waar hebben we het over.

Ik ben hier dichterbij nog met iets bezig en als dat morgen niks opgeleverd heeft kijk ik wel hoe ik aan die meuk kom. En anders houdt het op hoor, je blijft aan de gang. Want geheid gaat de andere kant eerdaags ook naar de vaantjes natuurlijk en dan heb je die hele hel gewoon opnieuw.

Nou ja. Ik zal wel weer zien. Ik weet het nu ook even niet. Het is wél steeds duidelijker aan het worden dat dit m’n laatste Citroën is, dus da’s een goed teken. Op een gegeven moment valt het kwartje een keer.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 november 2020 05:34 PM
  [ # 190 ]

Afijn. Net zoals die veercilinder buiten druppelt, druppelen er onderdelen binnen. Komend weekend maar weer eens een fijne slachting op die auto loslaten. Hopelijk willen de laatste paar onderdelen die ik er niet af gehad heb in die hoek een beetje fatsoenlijk los. En hopelijk heb ik alle nodige zooi in huis tegen die tijd.

Is er overigens een verschil tussen de linker en rechter veercilinder, behalve het bestelnummer? Want eerlijk gezegd zie ik ‘t niet.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 november 2020 11:11 AM
  [ # 191 ]

OK, die auto is dit weekend niet klaar dus. M’n vervangende veercilinder heeft er geen zin in:

Ook niet dat je goed aan zo’n veercilinder kunt komen. De andere die ik heb is een totaal verkeerd type. En och, aan de prijs zijn ze ook nog wel. Je kunt eigenlijk beter een C5 van 500 euro kopen, een veercilinder wisselen, doen of je neus bloedt en de donor daarna voor 500 euro met een lekke cilinder de deur weer uit doen en dan netto met alleen een middagje sleutelen erin geïnvesteerd weer doorjakkeren. Maar je mag er ook gerust een meiertje op verliezen, da’s een eind goedkoper dan een tweedehands veercilinder.

Nou ja, dit zal ongetwijfeld wel weer netjes op te lossen zijn maar intussen zit je zonder auto en zonder onderdelen. Ik zal nog verkennen of het zinvol is om zuiger en afdichtingen van deze cilinder in de oude te drukken, maar ik zie er weer wolken van hangen…

In ieder geval is het onder normale omstandigheden/voor de gemiddelde automobilist blijkbaar inmiddels zover dat als je C5-I (althans met HA3+) lekkende veercilinders krijgt je ‘m maar beter weg kunt gooien, want je komt in dingen terecht die je niet wilt!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 28 november 2020 11:21 AM
  [ # 192 ]

Hoeveel pech kan een mens hebben… Er staat nog een rode Ph.2 bij die handelaar achter de Peugeot-dealer, misschien is dat wat?
Wel jammer eigenlijk, 1 van de eerste C5’s en dan moet ie zo tegen werken om behouden te blijven.
Nou ja, 1 voordeel, je hoeft er niet aan te lassen… idiot ben al weg…. Mr. Green

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 november 2020 11:32 AM
  [ # 193 ]

Ik had liever een W124 jaarlijks dicht gelast dan deze ellende elke keer. Gelukkig heb ik nog een DS met gare remmen om als pekelhok te dienen. Zelfs als ik na een dikke pekelwinter die Snoek helemaal opnieuw dicht zou moeten lassen is dat minder gelazer dan deze C5 op blijven lappen, dus het begint serieus een optie te worden om het op die manier op te lossen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 28 november 2020 11:37 AM
  [ # 194 ]

Niks mis met een W124! Heb een Coupé gehad. Moest wel opgeknapt worden, maar geen laswerk! Heb hem verkocht toen we gingen verhuizen…
Maar een DS als pekelbak gaan gebruiken… Dan zou ik eerst eens kijken of de C5 nog een beetje centen oplevert en eens kijken voor een werkbare vervanger met een ster op de kap. Of wellicht een BMW 320 E30? Staat wel leuk naast de 02. cool smirk

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 november 2020 12:17 PM
  [ # 195 ]

Als ik alles achteraf had geweten had ik die Xantia toch uitgestukt. Zelfs als de RDW het chassisnummer had moeten zekeren was dat minder gedoe geweest en ook veel goedkoper. Dat ding had ‘t dan best nog een winter volgehouden.

Maar dat kan eventueel alsnog natuurlijk. Ik zal wel eens gaan kijken vanmiddag of ik ‘t APK-dicht kan fröbelen zonder die cilinder eruit te hoeven trekken en dan zien we ‘t later wel verder. Desnoods komt er een secundair opvangsysteem op, het probleem was dat-ie lekt en als-ie dat ergens doet wat geen vlekken onder de auto en/of op straat maakt is het goed genoeg voor de keuring. Dat je dan om de haverklap je retourfles zelf even in het vat leeg moet kiepen is een ander ding, maar een kleinigheidje houd je altijd.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
13 van de 23
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook