5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
De DS Pallas van Sam | Nieuwe Deurpanelen!
Sam90
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 08-12-2020

Gepost: 05 januari 2021 12:30 PM
  [ # 61 ]

Toch maar besteld.. Het blijft leuker om onderdelen te ‘verbeteren’ in plaats van volledig vervangen. Nu wachten tot die vanuit Engeland deze kant op wordt verzonden

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 06 januari 2021 09:00 AM
  [ # 62 ]

Erg leuk gemaakt dat filmpje. Ik heb me meteen op je youtube kanaal geabonneerd.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 673
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 06 januari 2021 09:18 AM
  [ # 63 ]

Prachtige muziek, versterkt het beeld!

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Sam90
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 08-12-2020

Gepost: 06 januari 2021 06:21 PM
  [ # 64 ]

Thanks allen, wordt gewaardeerd.

Hopelijk komen alle pakketjes voor het weekend nog binnen. Dan kan ik met de bougies/ontsteking aan de slag gaan. Vandaag weer even wezen filmen en een foto op een mooie spot gemaakt. Speciaal voor Waterman in de rijhoogte Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 januari 2021 07:19 PM
  [ # 65 ]

Ja, dát is nou een écht mooie foto van een ds. love

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 januari 2021 09:17 PM
  [ # 66 ]

Zeker….! very good

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Sam90
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 08-12-2020

Gepost: 06 januari 2021 10:33 PM
  [ # 67 ]

Merci beaucoup

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Sam90
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 08-12-2020

Gepost: 07 januari 2021 05:43 PM
  [ # 69 ]

De bougiesleutel en bougieverlengstukken zijn vandaag binnen gekomen. Ik was op tijd terug van werk dus toch maar even aan de slag gegaan.

Het is gelukt na wat gepriegel, maar het issue met moeizaam starten en gas moeten blijven bijgeven de eerste 30-60 sec is niet opgelost. In de tussentijd ook een nieuwe bosch bobine zonder voorschakelweerstand besteld en de bougiekabels zijn nog onderweg.

Het viel me trouwens op dat de eerste bougie een laagje olie aan de rand had. De andere hadden dat niet/nauwelijks. Ik neem aan dat een compressietest verstandig is in deze toch?

Daarnaast is er tijdens het werk natuurlijk ook wat fout gegaan:

Dit Y-stuk tussen de luchtslangen is afgebroken. Ik heb het niet heel accuraat kunnen meten maar zover ik kon zien heeft deze de maat 18-8-18, alleen kan ik deze nergens vinden. Tips zijn welkom. Correct me if I’m wrong!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 januari 2021 06:25 PM
  [ # 71 ]

Olie op die bougie komt niet vanwege slechte compressie. Compressie zit aan de andere kant van de bougie. De rubberringen die om de boegieschachten zitten worden gesteund door een metalen ring die iets klemt. Deze bij de betreffende cilinder iets omhoogtikken, dan dicht de ring weer af tegen de binnenkant van het kleppendeksel. Dat kleppendeksel moet er dan wel af.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 januari 2021 09:24 PM
  [ # 72 ]

En als je he goed doet vervang je die rubber ringen bij elke 10k beurt als het deksel eraf met voor het kleppen stellen. Zitten in een set met kleppendekselpakking. die ringen worden keihard en sluiten dan minder goed af.

Trouwens wat een voorrecht dat jij naar je werk toe mag….hier is het thuis werken en onderwijs geven.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Jilcovan
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 17-04-2016

Gepost: 07 januari 2021 11:58 PM
  [ # 73 ]

Bougie Ngk Br6Hix Iridium
is er iemand die deze bougies gebruikt.
speciaal voor lpg .
zijn wel wat duurder maar vonken geloof ik wat makkelijker .

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 januari 2021 07:35 AM
  [ # 74 ]

Je moet de schachten Ff opmeten en als ze te laag zitten opvulringen gebruiken met nieuw rubber. Zie het WPH.
Ik heb nooit iridiums gebruikt. Gewoon ngk bp6hs

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 08 januari 2021 04:51 PM
  [ # 75 ]

Ik gebruik al jaren de Ngk Br6Hix Iridium-bougies en ben er zeeeeer tevreden over.
VLot starten op lpg, mooi lopen, gaan eeuwig mee.
  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
 
5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook