5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Smalspoor GTI 1981, van iemand van hier geweest?
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 19 december 2021 08:01 PM
  [ # 61 ]

hola,

hij is door vorige eigenaar gerestaureerd, niet door Lijzenga.
De dingetjes die nog eraan moeten gebeuren waren bekend en daar is de prijs op bijgesteld.
Geloof me, voor dat geld koop je niet een CX GTI met smalle spatborden in deze staat.

Ik ben nog steeds heel blij met de aankoop en zeer te spreken over Lijzenga.

groeten, Xander

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 december 2021 08:25 PM
  [ # 62 ]

Het is ook een hobby, er zelf mee aan de slag gaan en ervan leren is leuker dan garantie claimen denk ik dan maar Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43099
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 december 2021 08:57 PM
  [ # 63 ]
F.SvM schreef:

Laat de garage ze oplossing

Ik heb nergens gelezen dat er volledige garantie op zit. Zou ook raar zijn hè, op zo’n ouwe wagen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7543
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 december 2021 09:01 PM
  [ # 64 ]

Trouwens: wellicht stuurt de auto zoals het moet en is het gewoon wennen aan de Diravi. Toch?

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 19 december 2021 09:40 PM
  [ # 65 ]

Precies! het zou zomaar kunnen dat het gewoon zo hoort. Het is ook mijn eerste diravi ervaring. Ik herken bijvoorbeeld het ‘over-corrigeren’ uit onderstaand topic van de terugweg uit friesland.

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/2353/#29459

Maar goed. het is ook gewoon leuk om vanalles over je auto te leren, dus ik ga zeker die kabel checken!
bedankt voor jullie tips!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9187
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 december 2021 05:59 AM
  [ # 66 ]

Je zou nog het volgende kunnen gaan doen.

Neem de kabel bij de centrifugaalregelaar los en ga dan rijden.

Is het stuurgedrag dan anders dan jouw ervaringen tot nu toe, dan werkt alles naar behoren.

En zal je moeten wennen aan het karakter van de Diravi.

Zo niet, dan is er iets niet goed met de centrifugaalregelaar dan wel de aandrijving ervan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 december 2021 08:13 AM
  [ # 67 ]

Dat is idd een prima test, een CX rijdt niet echt fijn als de Diravi niet goed werkt en altijd in de lichte stand blijft staan.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9187
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 december 2021 08:32 AM
  [ # 68 ]

Nog een aandachtspunt in deze, zorg dat de rechtuit-stand van het systeem goed staat afgesteld.

Anders blijf je aan het corrigeren en dat leidt tot een nerveus stuurgedrag.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 20 december 2021 07:17 PM
  [ # 69 ]

tx!

hij stuurt sowieso goed rechtuit. dat heb ik uitgebreid getest op testrit en terugweg vanuit Friesland.
kabeltest ga ik bij beter weer doen.

bij hoge snelheid op de snelweg moest ik eraan wennen dat je niet met kleine stuurbewegingen moet corrigeren, maar met je stuur als het ware meer de weg moet volgen. Dat betekende voor mijn gevoel ook dat ik ‘bewuster’ auto reed en ogen beter op de weg moest houden. Ik vond het wel gemakkelijker worden bij hogere snelheid als ik flink gas gaf (130-140).

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 02 januari 2022 07:43 PM
  [ # 70 ]

Oke

weel een paar weken en een rit verder.
beste wensen allemaal nog!

Mistlichten werken weer. Voor was een loszittende stekker aan het relais.
achter de lampjes zelf die niet goed erin zaten.

Vandaag auto terug naar de stalling gebracht.
ff lekker over een verkeersdrempelje geragd op de terugweg.

terug in de garage zag ik enigzins teleurgesteld na de geweldige rit LHM olie onder de auto druppelen.
best wel hard. bij paar tellen stilstand een plasje van 5 cm doorsnede al nono.

onder de auto zag ik dat het aan de bestuurderskant achter subframe vandaan kwam.
weet iemand of een snelle drempel lekkage kan veroorzaken en wat de meest waarschijnlijke plek is waar te zoeken?

thanks!!

Xander

 

 

 

 

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7543
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 januari 2022 08:32 PM
  [ # 71 ]

Forse veerbewegingen zouden op zichzelf niet tot lekkage hoeven te leiden. Kan dus heel goed toeval zijn. Maar goed, dat helpt je natuurlijk niets bij het zoeken naar het lek.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 02 januari 2022 09:07 PM
  [ # 72 ]

het was niet eens heel ruig en bij lange na niet grond geraakt.
Hij veerde gewoon mooi in en uit zoals een echte Citroen.

Ik ga komende week wel ff wat beter kijken of ik kan zien waar lekkage vandaan komt.
Ondertussen kan ik alvast een setje steunen bestellen, die ik onder de auto kan zetten.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4725
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 januari 2022 06:20 AM
  [ # 73 ]

Misschien is het heel simpel en is je LHM vat gewoon te vol.
Er lopen verder in die hoek veel leidingen, het kan ook zijn dat bijvoorbeeld een leidingrubbertje bij de Diravi aansluiting gaar is.
Gewoon effe met een lampje van boven zoeken naar de hoogste plek waar je een oliespoor ziet.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1236
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 03 januari 2022 03:06 PM
  [ # 74 ]

Kan inderdaad bijna niet anders dan een gescheurd rubbertje zijn.Laughing Kun je wel last van hebben.Wink

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 03 januari 2022 04:06 PM
  [ # 75 ]

Hoi,

bedankt voor het meedenken.

Vandaag even gekeken.
Het stuurhuis lekt aan beide kanten uit de uitgaande as. Het lekt wel behoorlijk. bij het inparkeren zie je om de 5 cm een druppel liggen. Ok die is blijkbaar niet gereviseerd. Bij wegrijden zie je het niet meteen omdat even duurt voordat de druk opbouwt.

Gelukkig is het een CX en niet een XM en kan het stuurhuis gemakkelijk uitgewisseld worden.
Tres Beau gevraagd naar de kosten. Die vallen gelukkig mee.
ff sparen en dan kan hij in het voorjaar erheen.

 

 

Afbeelding Bijlagen
stuurhuis_1.jpgstuurhuis_3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook