Lucas Unger schreef:Is die loshangende stekker niet van de magneetkoppeling van de aircopomp?
Welke airco? ![]()
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6382
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Dan is meteen duidelijk waarom hij los hangt
.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben: de motorkabelboom heeft hetzelfde onderdeelnummer, ongeacht of het voertuig wel of niet met een koelcompressor is uitgerust.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Goed. De oplettende lezer weet dat dit niet een andere, maar nóg een Mini is. Want het Zwarte exemplaar is sinds de aanschaf van de A4 quattro geschorst en gestald, en gewoon nog in bezit.
Waarom dan deze paarse Mini? Het antwoord is als volgt: ik was op zoek naar een Getrag vijfversnellingsbak die geruislozer is dan het geval dat in de Zwarte zit. Een gereviseerde bak heb je voor zo’n 1000 euro inclusief btw, factuur en garantie. Doordat een Mini met een geluid uit de versnellingsbak per definitie zo goed als onverkoopbaar is (ik schat dat, in het geval van de Zwarte, het zomaar 1000 euro op de verkoopprijs scheelt), kan het financieel domweg niet uit. De gedachte om de Zwarte dan maar te voorzien van een zesbak is ook al vaak voorbij gekomen, maar die auto is echt te netjes en origineel om te verprutsen.
Enter de gebruikte particuliere of sloopmarkt. Maar ja, hoe weet je zeker dat de bak die je aanschaft ook echt goed is? Ik zit er niet op te wachten om ná inbouw er achter te komen dat een bak gaar is. Zelfs een bak van de Venyard of onderdelenlijn heeft dat risico. Vandaar de gedachte om een rijdende donor te zoeken, met een ‘goede’ bak. Die over te zetten. En dan óf een zesbak in de donor te zetten, óf de auto op te laten halen/knijpen. Dan heb ik ook meteen die hele vijf- naar zesbakombouw een keer gedaan en uit mijn systeem gekregen.
Maar er is nu een derde optie. Ik heb het mezelf lastig gemaakt door een Mini te vinden die heel goedkoop is, maar tegelijkertijd best veel potentieel heeft. Ik denk zelfs dat met een geldige APK, de voorremmetjes, een beurtje en twee nieuwe bandjes er zomaar 500-600 euro winst te boeken is.
Afijn, geen haast, we komen er wel uit. Tips en wijsheden zijn welkom ![]()
Totaal aantal Berichten: 814
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Nou, das simpel (*). Opknappen zoals je zegt, verkopen met verse APK, en op de herhaalknop drukken, net zolang tot je een exemplaar tegen komt dat heerlijk schakelt maar voor de rest van ellende uit elkaar valt. (*= geen rekening houdend met alledaagse tijdrovende bezigheden als werk en gezin)
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Het kan nog alle kanten op in elk geval. En tot er wat meer duidelijk is over het te bewandelen pad, is het budget klein en strikt. Tijd heb ik wel, dus vanmiddag de winterbandjes gemonteerd. Ik blijf het stoer vinden, die steelies.
![]()
En vanmiddag ook de stoelen, bank+rugleuningen, de kofferbakbodem en de stoffen armleuningen verwijderd.
![]()
En deze lekker uitgesopt.
![]()
![]()
Er is denk ik, net als bij de gele Mini hier op het forum, sprake van een waterlekkage. De geur van het interieur en de aanwezigheid van schimmel sterken dit vermoeden. Nu de boel uit de auto is kan ik daar wat uitgebreider naar kijken. Morgen het tapijt in de auto uitSjorsen, nu al zin in..
boeman schreef:Nou, das simpel (*). Opknappen zoals je zegt, verkopen met verse APK, en op de herhaalknop drukken, net zolang tot je een exemplaar tegen komt dat heerlijk schakelt maar voor de rest van ellende uit elkaar valt. (*= geen rekening houdend met alledaagse tijdrovende bezigheden als werk en gezin)
Oh ja, kleine opmerking naar aanleiding van deze zeer zinnige bijdrage.
De MINI is paars. Met wit. En dus mag hij al niet meer weg van mijn vrouw (en bonuskind). Dat zijn signalen die niet genegeerd kunnen worden.
Groot gelijk dat je niet gegokt hebt met een gebruikte gedemonteerde bak.