30 van de 36
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Hilko aan de CX…
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 september 2014 06:52 PM
  [ # 436 ]

Maar de Duitse vrienden hebben ‘m wel, zie ik net. Het schijnt dat het deksel van meerdere typen pompen uitwisselbaar is.

Dat scheelt weer, het is er dus gewoon. Maar eerst eens zien of het luchthikken nu weer over is.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 20 september 2014 07:16 PM
  [ # 437 ]

Ik denk dat een goede dieselspecialist ze ook wel op de plank heeft liggen. Informeer eens bij Dieselcenter Noord in Drachten. Anders weten zij denk ik wel andere adresjes. Van deze dieselspecialist in Drachten heb ik wel gehoord dat de CAV rotodieselpomp die in mijn (en dus ook in die van jou) is gemonteerd feitelijk wat net wat te matig presteert. Hij vertelde mij dat zij in het verleden meerdere malen in plaats van deze brandstofpompen de electronische pompen van Bosch hebben gemonteerd. Deze zijn eenvoudiger af te stellen en zijn minder storingsgevoelig. Maar volgens mij moet je dan ook een ander type verstuivers monteren.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 20 september 2014 09:47 PM
  [ # 438 ]

Ik zie bij de moffen alleen het latere deksel, niet die jij zou moeten hebben.

Maar ik zou idd even in drachten vragen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 september 2014 09:50 PM
  [ # 439 ]
Barkie schreef:

... Hij vertelde mij dat zij in het verleden meerdere malen in plaats van deze brandstofpompen de electronische pompen van Bosch hebben gemonteerd. Deze zijn eenvoudiger af te stellen en zijn minder storingsgevoelig..

Elektronische boschpompen in een cx… Het wordt steeds mooier wat ik hier lees… svp, verklaar je nader Barkie..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 20 september 2014 10:26 PM
  [ # 440 ]

De man uit Drachten bedoelde de Bosch VE pomp. Dat is echter ook een mechanisch roterende pomp. Ik zat dus even fout.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 september 2014 10:27 PM
  [ # 441 ]

Ik snap em weer.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 september 2014 10:28 PM
  [ # 442 ]
erikkuiper schreef:

Ik zie alleen het latere deksel, niet die jij zou moeten hebben.

Er staat toch bij : voor MA 220 rotodiesel. Dat zullen ze toch niet voor niets doen?

Deze, dus

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 20 september 2014 11:36 PM
  [ # 443 ]

Dan zit ie wel aardig onder spanning lijkt me Laughing

Volgens mij is die van jou veel langwerpiger.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 22 september 2014 01:41 PM
  [ # 445 ]

Allemaal waar dpa bij staat lijken er op.
Als je goed naar alle bevestigingen kijkt vallen er waarschijnlijk nog een paar af.
Maar ik zou even bij de leverancier horen welke het precies moet zijn.

Mooie pdf trouwens, die sla ik even op Smile

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 22 september 2014 07:54 PM
  [ # 446 ]

Dat opslaan had ik ook al gedaan Wink

Het luchtgebeuren lijkt zich nu weer te gedragen zoals het hoort. Vrijdag weer een grote rit voor de boeg, dan weet ik het zeker.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 28 september 2014 05:07 PM
  [ # 447 ]
Hilko16TZI schreef:

Vrijdag weer een grote rit voor de boeg, dan weet ik het zeker.

Ja, ik weet het zeker. Gaat weer goed nu.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 28 september 2014 09:40 PM
  [ # 448 ]

very good clap

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 28 september 2014 09:57 PM
  [ # 449 ]

Ja, ben best tevreden.

Máár, het deksel etc. ga ik toch vervangen. Ooit.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 oktober 2014 10:02 PM
  [ # 450 ]

Ooit, zei ik al. Autootje rijdt als nooit tevoren momenteel, ga het al bijna jammer vinden om ‘m te stallen binnenkort.

However, ik zal wel moeten. De staat van de lak is zodanig dat ik er niet nog een winter of langere natte periodes mee door wil, eerst moet dat in orde gemaakt worden. En daar gaan wel wat weekenden inzitten, denk ik zo.
Enige waar ik tegenop zie is het opnieuw behandelen van sommige plekken van de bodemplaat en de beruchte roestplaatsen aan de onderkant, waar de dubbele en soms drievoudige naden lopen. Dat heeft echt aandacht nodig (nog niet rot, wel aangeroest - ik wou het graag niet rot houden) en dat wordt lastig zonder brug. Maar anders kan dat ook nog van het voorjaar, een dag bij een DHZ garage ofzo.

Plannen zat dus.

Profiel  
 
 
30 van de 36
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook