29 van de 36
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Hilko aan de CX…
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43053
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 september 2014 12:44 AM
  [ # 421 ]

Inderdaad, eerst meten is weten!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 september 2014 08:30 PM
  [ # 422 ]

Het vervangen van de dynamo was hypothetisch - en ook (nog) niet nodig.

Ik ben vanmorgen vroeg even naar de buren bij m’n werk geweest. Die hebben een garage en zo’n mooi Snap-On laadstroom meet apparaat.
Uit het meten kwam dat de accu onder 50% van z’n capaciteit was en dus vervangen moest worden.
De laadstroom was “laag” volgens hetzelfde apparaat.

Enfin, accu gescoord en toen ik vanmiddag weer op de zaak was aan de slag.
Grille eruit, koplamp eruit accupolen los, borgplaat los, accu eruit.
Alle contacten op de dynamo nagelopen (de helft zat los red face ), massa-aansluiting op de bak gecontroleerd (zat ook los) en dus alle contacten opgeschuurd. Alles opnieuw vastgezet (en nu goed) en overal een lik vaseline op.

Starten: als een nieuwe.
Laadstroom net na start, zowel op de dynamo als op de accu: 12,15V
Laadstroom na een paar kilometer op toeren rijden: tusen 13,9 en 14,1V, zowel op de dynamo als de accu.

Afijn, ik ben dus zelf een rund geweest in deze: in alle haast om de auto af te krijgen, vorige week zondag, heb ik wel alle draden weer op hun plaats gestopt maar ben domweg vergeten ze ook goed vast te zetten. De tip om dat goed te controleren was dus de juiste Very Happy

Oh ja, 14,1V laadstroom is niet heel slecht, maar ook niet heel goed. Die andere dynamo gaat er dus ook nog wel komen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43053
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 september 2014 08:41 PM
  [ # 423 ]

14,1 volt is voor mij geen reden om een dynamo te vervangen. Pas onder de 13,8 volt zou ik dat overwegen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 september 2014 08:53 PM
  [ # 424 ]

En dat is dan ook nog eens gemeten met mijn knaken-multimeter Very Happy

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 september 2014 08:55 PM
  [ # 425 ]
erikkuiper schreef:

p.s. Hilko, denk je ook aan de snaar?

 

Die ligt nu achterin. Met wat meer tijd had ik ‘m al vervangen, maar het gesprek aan de telefoon was ook wel gezellig Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 september 2014 09:25 PM
  [ # 426 ]

Wat haal je toch veel los voor een accu.
Ik haal alleen het borgplaatje en de twee aansluitingen los.
( heb je nu wel of geen andere accu erin? )

Mooi dat het weer klaar is,inplaats van een nieuwe dynamo kun je tijdens de stalling van de cx ook de dynamo laten reviseren .
( wat mij niet nodig lijkt)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 september 2014 12:12 AM
  [ # 427 ]

Er zit een nieuwe accu in.
En ik vind het handiger om die koplamp even te demonteren, geeft veel meer ruimte.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 september 2014 06:46 PM
  [ # 429 ]

Bel eens met Dibbert, (citrofille) mijn cx heeft er geen last van en met mijn vorige blok had ik er ook geen last van.
Misschien weet hij wat,wat jullie over het hoofd zien.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 september 2014 06:51 PM
  [ # 430 ]

Ik had geen last, toen moest de motor eruit en nu begint het gedonder weer van voren af aan. Filter, slangaansluitingen, alles weer verschillende keren langslopen. Komt wel weer goed, maar het mag ook wel eens gewoon een tijd goed blijven…

En ik vind het een beetje ruk dat het hele dieseltoevoer gebeuren zo broos is.

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 18 september 2014 10:45 PM
  [ # 431 ]

Het zorgeloze rondrijden is je blijkbaar nog niet gegund confused

Een vriend van me had laatst met zijn BX ook luchtproblemen, dat bleek uiteindelijk te liggen aan brakke retourleidingen op de verstuivers.

Misschien heb je er wat aan.
Succes met het zoeken naar het lek!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 september 2014 10:34 PM
  [ # 432 ]

Vanmiddag nog maar even nader bekeken.
De slangklemmen tussen filter en pompingang konden wat strakker, dus dat maar gedaan. Positief is dat de (nieuwe) balgpomp vol diesel stond, daar dus geen luchtlekkages en automatisch ook op het filter niet. Nadeel is wel dat als er nu nóg hikken voorkomen, het dan zeer waarschijnlijk toch aan de pomp / het dekseltje ligt.

We zullen zien.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9134
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 september 2014 12:26 AM
  [ # 433 ]

Het pompdeksel dus nog niet vervangen?

Is bij mij ook de oorzaak, nieuwe ligt klaar in de bolide, moet er alleen nog “effe” op.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 20 september 2014 01:45 PM
  [ # 434 ]

Dat erop zetten is hooguit een half uur werk Wink

Probleem zou Voor hilko wel kunnen Zijn dat zijn deksel wat lastiger te krijgen is vanwege een ander type.
Maar dat weet ik niet zeker.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 september 2014 06:38 PM
  [ # 435 ]

Dat klopt dus, want zo online is het dekseltje niet te vinden. Laat staan een revisiesetje.

Profiel  
 
 
29 van de 36
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook