27 van de 36
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Hilko aan de CX…
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1258
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 14 september 2014 01:29 AM
  [ # 391 ]

Wat een verhaal! Maar ontzettend fijn dat je nu weer een als ‘nieuwe’ auto hebt (qua rijgedrag dan)!
En super van erik om je te helpen bij deze toch wel flinke klus!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43063
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 september 2014 09:13 AM
  [ # 392 ]
Hilko16TZI schreef:

Even een vraagje: horen de koelventilatoren, ongeacht de stand, altijd tegelijk te draaien?

Ja.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 september 2014 09:24 AM
  [ # 393 ]

Bij mij ook niet.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 september 2014 07:03 PM
  [ # 394 ]

Volgende vraag.

Het witte monster wilde niet starten vanmiddag: accu leeg.
Na starthulp aan het meten geslagen: op de accu meet ik max 12,34V. Rechtstreeks op de dynamo meet ik 13,14V. Ik neem aan dat m’n accu dus overleden is?

Kom ik weg met een 70 Ah accu of moet er inderdaad 88 Ah in? Er zit nu 75 Ah in.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 15 september 2014 07:57 PM
  [ # 395 ]

Dynamo moet toch wel boven de 13,5V leveren (voorkeur 14V) wil ie een beetje bijladen…
Ik heb nog wel een voltmeter voor in de sigarettenaansteker om tijdens het rijden de boel in de gaten te houden, als je hem wilt lenen…
Ampèremeter heb ik misschien ook nog wel ergens (om de laadstroom te testen), maar niet zo’n kortsluitding om de capacitiet van de accu te meten…
Maar met ruim 12V is de accu toch niet leeg?
Is de startmotor wel OK?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9898
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 september 2014 07:58 PM
  [ # 396 ]

Heb je gechecked of de aansluitingen op de dynamo, startmotor en accu goed vast zitten? Kijk ook de kabelschoenen na op corrosie. De accu zou ik eerst laten testen, na opladen natuurlijk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 september 2014 08:10 PM
  [ # 397 ]

Mja, toch de dynamo…
Die heeft natte (olie) voeten gehad…

Zucht. En nergens tijd voor.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 15 september 2014 08:10 PM
  [ # 398 ]

Blijft het accu lampje branden?

Die metingen, zijn die met een goede meter gedaan?
13,15 volt is wel te weinig, misschien door olie toch de dynamo stuk?

En inderdaad even alle stekkers en contacten bekijken.

De accu zou ik zo groot nemen als past, 70 kan wel maar heeft erg weinig over hoor.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 september 2014 08:11 PM
  [ # 399 ]

Het acculampje blijft niet branden.
Mijn multi-meter is geen superding, dus echte conclusies kun je daar niet mee trekken.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 15 september 2014 08:16 PM
  [ # 400 ]

Dan gok ik toch dat de dynamo het doet, ik heb ook wel gemeten met een twee tientjes meter.
Gevolg verkeerde conclusies, en je zoek je een ongeluk naar iets wat je met een goede allang gevonden had.
Alhoewel ik geloof dat dynamos het ook half kunnen doen.

Na hoelang stilstaan kon je niet starten?
en je weet zeker dat er niets aan is blijven staan?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 september 2014 08:26 PM
  [ # 401 ]

Alles was uit.
Het viel me al op van het weekend dat de start niet heel soepel ging. Dat was dus (blijkt nu) een indicatie dat de accuspanning te laag aan het worden was. Afijn, vanochtend nog op m’n werk gekomen, vanmiddag wilde de starter niet meer rond (9 uur later).

Er is niets blijven branden, dat weet ik zeker.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 september 2014 08:27 PM
  [ # 402 ]

Trouwens, een nieuwe accu kan sowieso geen kwaad. Deze heeft er Zweedse tekst op staan, die is dus meer dan 4 jaar oud.

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 15 september 2014 08:58 PM
  [ # 403 ]
Hilko16TZI schreef:


op de accu meet ik max 12,34V. Rechtstreeks op de dynamo meet ik 13,14V. Ik neem aan dat m’n accu dus overleden is?

Volgens mij is dit geen juiste conclusie, op beide hoort volgens mij dezelfde spanning te staan. Bij lopende motor ong. 13.8 volt en bij stilstaande motor bij een gezonde accu 12 volt.

Een methode om een accu met losse doppen te testen is de volgende; draai de doppen los en laat iemand in de cellen kijken.
Zet de auto in de 2e versnelling en trap de koppeling niet in, wel de voet op de rem. Even starten (de startmotor zal niet draaien maar wel veel stroom vragen).
Als de accu slecht is dan zijn in 1 of meerdere cellen luchtbellen te zien.

Als je de accupool los haalt of weer vast zet, hoor/zie je dan ook een vonkje? Dat kan wijzen op een stiekeme verbruiker…....

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 september 2014 09:04 PM
  [ # 404 ]

Zet wel een bril op als je in de accu kijkt( wat ik overigens nooit zou doen)
Ga gewoon naar een “GOEDE” garage en laat je accu even meten.
Dan weet je het toch.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 september 2014 09:07 PM
  [ # 405 ]

Volgens mij kan ik niet eens in mijn accu kijken, het is een onderhoudsvrij exemplaar.

Profiel  
 
 
27 van de 36
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook