28 van de 36
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Hilko aan de CX…
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 15 september 2014 09:08 PM
  [ # 406 ]

Dat is inderdaad wel het allerverstandigste, wat F.SvM zegt! Wink

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9879
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 september 2014 09:08 PM
  [ # 407 ]

Erik, een multimeter van twee tientjes is echt wel goed genoeg hoor. Ik maakte de opmerking over de bevestigingen en corrosie omdat er een flink spanningverlies optreedt terwijl de laadstroom bij deze spanning niet hoog kan zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 september 2014 10:13 PM
  [ # 408 ]

Een kapotte/versleten accu kan je vaak controleren met een zuurmeter, vaak ook de onderhoudsvrije accu’s.
Zet in ieder geval altijd een bril op, handschoenen, en doe het liefst niet je zondagse pak aan.
Ik heb geen zin in dat gedoe, dus ik leen altijd gewoon een accu en probeer die effe.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 september 2014 10:33 PM
  [ # 409 ]

Mocht het de dynamo toch blijken te zijn: past willekeurig welke dynamo voor een CX D, of moet ik rekening houden met het soort spanningsregelaar? Ik heb er nu (volgens mij) een Paris-Rhone inzitten, met zo’n blokstekker op de spanningsregelaar. Modernere varianten hebben die aansluiting niet.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25389
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 september 2014 11:04 PM
  [ # 410 ]

Ja elke CX D dynamo is goed. Zet r de grootste accu in die past..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 15 september 2014 11:15 PM
  [ # 411 ]

ik heb vorig jaar een nieuwe dynamo in mijn CX diesel laten plaatsen bij mijn lokale bandenboer waar ik al jaren vaste klant ben (geen kwikfit o.i.d.). Mijn accu liep namelijk voortdurend leeg. Ik had nog de originele dynamo in de auto zitten, ook een Paris Rhone. Dit merk leveren ze volgens mij niet meer. Er zit wel verschil in diesel of benzine uitvoeringen. Ik meen dat de in mijn auto gemonteerde dynamo van het merk Eurotech was, maar ik kan dit wel even voor je navragen. Ik vond het ding best wel prijzig trouwens. Inclusief montage was het 280,—exclusief BTW. De oude moest je dan nog achterlaten ook. Sindsdien heb ik echter geen last meer van een lege accu. Ik zou, indien dit nodig is, wel een zo groot mogelijke accu (88 ah) kopen.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 september 2014 11:15 PM
  [ # 412 ]

Dat wordt een 88Ah. Hoort er ook in.

En ik vind net een dynamo voor maar liefst € 53,-... Nieuw, zonder statiegeld.
Ik denk dat ik die maar bestel, dan kan mijn oude naar de revisieboer. Gaat dat goedkope ding stuk dan heb ik het origineel weer liggen Very Happy

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43053
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 september 2014 11:20 PM
  [ # 413 ]

Er zijn dynamo’s met 2 en met 3 aansluitingen. Daar moet je op letten.
De dynamo met 2 aansluitingen heeft een + naar de accu en een + vanaf het laadstroomlampje. De dynamo met 3 aansluitingen heeft een + naar de accu, een + vanaf het laadstroomlampje EN een + geschakeld vanaf het contact.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 september 2014 11:24 PM
  [ # 414 ]

+ geschakeld op een dynamo? Dat wist ik niet. Wat is daar het nut van?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43053
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 september 2014 11:26 PM
  [ # 415 ]

Ik vermoed gewoon een extra ingebouwde kans op ellende. Renooits hebben het ook wel….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 september 2014 11:31 PM
  [ # 416 ]

Maar een dynamo zonder die geschakelde plus, die functioneert dan niet als er een inzat die wél die geschakelde plus heeft?  huh

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43053
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 september 2014 11:35 PM
  [ # 417 ]

Jawel hoor, die zal het doen. Maar zo’n drie-aansluitingen ding in een auto die oorspronkelijk een twee draads had doet het dus niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 september 2014 11:36 PM
  [ # 418 ]
Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 15 september 2014 11:55 PM
  [ # 419 ]
jantje1948 schreef:

Erik, een multimeter van twee tientjes is echt wel goed genoeg hoor. Ik maakte de opmerking over de bevestigingen en corrosie omdat er een flink spanningverlies optreedt terwijl de laadstroom bij deze spanning niet hoog kan zijn.

toch weet ik uit ervaring dat de goedkope meters best een fout van 2 volt kunnen geven.
dan ga je echt wel de mist in.

je tweede opmerking daarentegen snijdt zeker wel hout.
de spanning op de dynamo moet min of meer gelijk zijn aan die op de accu.
zo niet dan heb je slecht contact ergens (en daar lijkt het dus wel op)

p.s. Hilko, denk je ook aan de snaar?

p.s.2 die 3e draad is voor de veldbekrachtiging denk ik.
dit zijn de dynamos die je ook niet kunt aanslepen als de accu echt leeg is.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 september 2014 12:27 AM
  [ # 420 ]

1 ding snap ik niet?
Je weet niet of het de accu is of de dynamo.
Laat het eerst eens meten en kijk dan verder!
Preventief vervangen is niks mis mee,maar kost wel GELD

Succes VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
28 van de 36
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook