




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Was een toevallige, leuke ontmoeting. Je C35 zag ik meteen. Leuk om die rijdend tegen te komen!
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nieuwste aanwinst op de break: Dubbele claxons met compressor. Had een gebruikte set gekocht: orginele steun, compressor, relais, 2 hoorns (blauw, aluminium) en bedrading.
Compressor draaide eerst wat langzaam, maar na wat olie ging ie steeds sneller draaien.
Aangesloten zoals het orgineel zit (dus compressor gaat draaien als je de 2e claxon bedient door harder aan het pookje bij het stuur te trekken), en het werkt.
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zoek nog 1 hoorn. Iemand?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Had dit setje eigenlijk gekocht om er één hoorn van te gebruiken. Toen bleek dat de compressor nog te repareren was…
Heeft Huub niks?
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
bogaard77 schreef:Ik zoek nog 1 hoorn. Iemand?
Volgens mij wel, ik zal morgenavond even kijken wat ik nog over heb van mijn ‘projectje Luchthoorn’.
Volg je hart, gebruik je hoofd.


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Heerlijk is dat toch, die feesttoeters op een DS. Geniet ervan!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, “claxon ville” en “claxon route”, wat een leuke uitvinding!
Citroen!




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
DriverD schreef:Ja, “claxon ville” en “claxon route”, wat een leuke uitvinding!
terwijl het gebruiken van de “route” versie in de “ville” veel leuker is dan andersom….
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De break doet het nog steeds goed, bijna saai!
Alleen ging ie steeds meer herrie maken: Uitlaatpakking tussen kop en spruitstuk was er bij cilinder 1 uitgeblazen. Spruitstukken gedemonteerd van kop en vlampijp (vlampijp heb ik laten zitten), niets afgebroken. Nieuwe pakkingen (6 stuks) geplaatst.
Ook de achterdemper was lek (klikbaar):
Deze is vervangen door een nieuwe.
Citroen!


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat saaie verdwijnt nog wel Mooie bak herrie hè, zo zonder uitlaatpakking. Ik ben een jaar of twee geleden met een soort Harley geluid uit Frankrijk teruggekomen.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De break doet nog steeds braaf wat ie moet doen.
Vorige week was de lekzak rechtsachter nat. Een heel klein lekje. Lekzak is vervangen door een nieuwe (orgineel Citroën, imitatie wil ik er niet op).
Verder zat er wat werk aan de rechter voordeur: Het slotje was uit de deurgreep gevallen. Ander slotje gemonteerd en veertje dat dit slotje op zijn plaats houdt gecontroleerd.
Onderaan de deur zat geen rubberhouder. Daar heb ik nu een nieuwe rubberhouder op gelijmd met Bison Polymax Helder. Voorlopig (gedurende de droogtijd) gefixeerd met een paar parkertjes.
Tenslotte de kunststof raamhouders (die tussen raam en geleider zitten) vervangen, omdat het raam wat los in de geleider zat. Nu zit het echt goed en sluit het raam heel goed tegen het rubber op het chassis. De ruit hoefde niet eens uit de deur om de raamhouders te vervangen.
Foto’s (klikbaar voor vergroting):
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Natuurlijk start een DS - zelfs bij -20. Mooie plaatjes. (Waarom heb ik in het verleden geen mooie foto’s gemaakt van mijn break op de wintersport?)





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Van de koop van deze break heb ik zeker geen spijt.
DS op wintersport: Altijd leuk!
Citroen!









Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ze staat er zeer mooi op. Het grijze en blauwe van de break komt terug in de kleur van de lucht.