4 van de 44
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - nieuwe motorsteunen
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 juni 2010 05:21 PM
  [ # 46 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 09 juni 2010 09:44 PM
  [ # 47 ]

@ break23m:

- ventilator op de waterpomp pakt echt een paar pk’s (4/5 pk?) bij maximum toerental (dan draait de ventilator ruim 4000 toeren en verplaatst heel wat lucht) en dat is veel meer dan een wisselstroom generator van 700 watt

- Als het “motor” geluid in de bus plotseling minder is en de massa naar de koplampen verbeterd is dan zullen ze het koplamp frame wel vast hebben gezet Wink

inderdaad, goed bezig!!!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 09 juni 2010 10:01 PM
  [ # 48 ]

Als je het mij vraagt staat C35 RD voor RatelDiesel…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 juni 2010 11:06 PM
  [ # 49 ]
Diesel Rinus schreef:

ventilator op de waterpomp pakt echt een paar pk’s (4/5 pk?) bij maximum toerental (dan draait de ventilator ruim 4000 toeren en verplaatst heel wat lucht) en dat is veel meer dan een wisselstroom generator van 700 watt

Ik begrijp ‘t. Maar ook de mannen van CTA zaten een beetje glazig te kijken - zonder wieltje staat de v-snaar voorlopig keurig op spanning. Om eerlijk te zijn: bij mijn DS heb ik eigenlijk nooit tussentijds de V-snaren hoeven op te spannen. Ik ga er dus maar van uit dat dit voorlopig wel even goed gaat. Ondertussen zoek ik wel gewoon door, natuurlijk.

Enne - deze blokken mogen inderdaad nogal nagelen. Ook in de CX trouwens, alleen hoor je er daar minder van. Wat zou TRD dan betekenen? Traag ratelende diesel?

Vandaag een rondje Nijmegen - Utrecht - Oss - Schijndel - Nijmegen gereden. Rijdt toch wel heel prima en ondanks het geluid toch de verkiezingsreportages op Radio 1 kunnen volgen. En een luifel gescoord van die andere door Robert Opron ontworden bus, een Renault Master. Eigenlijk een nog mooier ontwerp, maar wel op de sloop. Zou de Citroen dan toch degelijker zijn?

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 12 juni 2010 03:03 PM
  [ # 50 ]

Master mooier? volgens mij zit je op het verkeerde forum Wink

ik wist niet dat Robert Opron ook wat met de bedrijfswagens van doen had, zeker gezien de combi met FIAT…?

Waar kan ik meer info hierover vinden?

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 juni 2010 12:11 PM
  [ # 51 ]

Ja, echt, ik vind de eerste Master geweldig. Sorry Laughing Of Opron zich heel sterk met de C35 heeft beziggehouden weet ik eigenlijk niet, maar wel deels. En ondanks de Fiat connectie is de opbouw verdacht gelijk aan de HY (torsiestaaf vering, motor voor de as etc). Hij heeft zicht - staat mij bij - ook met de ‘vierkante’ Berlietkabine bemoeid (ergens zit er enige familiegelijknis met de C325) en de ‘Club’ met die raampjes bij de voeten. heeft. Later is Opron overgestapt naar Renault en zich met de Fuego (yuk!) en de 25 bemoeid. En met de Master dus. Die er tussen de oogharen door toch uit als een update: voorwielaandrijving, schuine neus, motor voor de as etc. Alleen gaat die motor dus wel kapot ...

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 14 juni 2010 06:29 PM
  [ # 52 ]

Was de “club” vrachtwagen niet een van de laatste projecten van Flaminio Bertoni (niet te verwarren met Bertone)

Opron is immers begonnen als protegé/leerling van Bertoni.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 juni 2010 09:30 PM
  [ # 53 ]

Opron? Die mocht de veters van Bertoni strikken…..  tongue wink

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 juni 2010 11:04 PM
  [ # 54 ]
Maurice van Mourik schreef:

Was de “club” vrachtwagen niet een van de laatste projecten van Flaminio Bertoni (niet te verwarren met Bertone)

Opron is immers begonnen als protegé/leerling van Bertoni.

Ja, je hebt gelijk - ik haal dingen door de war.

Enne - DriverD - de GS is ook een Opron, dus volgens mij heb je stiekem meer respect voor de man dan je nu uitdraagt.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 juni 2010 11:13 PM
  [ # 55 ]

GS heeft ie vast in zeldzaam helder moment getekend!  Smile
Zonder gein: In zijn tijd was Opron een hele grote, maar ik ben meer fan van het werk van Bertoni….

Citroen!

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 15 juni 2010 09:24 PM
  [ # 56 ]

Renault Master? Bedoel je niet de Trafic? Dat vind ik wel een gaaf ding.

Profiel  
 
patrijsraam
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 30-04-2007

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 15 juni 2010 10:25 PM
  [ # 57 ]
C15GrandVolume schreef:

Renault Master? Bedoel je niet de Trafic? Dat vind ik wel een gaaf ding.


Nee niet de trafic, maar het eerste type
master is door Opron ontworpen.

En Opron heeft inderdaad het disign van de club vrachtwagen afgemaakt,
nadat Bertoni was overleden.
hier een tekening van bertoni voor de club
gr Jan

Afbeelding Bijlagen
prototype bertoni.gif
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 juli 2010 10:39 PM
  [ # 58 ]

Heerlijk met het busje door Belgie en Frankrijk getokkeld. Mede dankzij het schuifraampje achterin was het goed uit te houden, zelfs bij errug warm weer. En mede dankzij de Saab stoelen was achter het stuur het comfort perfect. Het ‘frietkar’ klepje achter blijkt overdag toch erg handig. En ‘s morgens vroeg leuk: bij het wakker worden het klepje omhoog en voila: uitzicht vanuit het tweepersoonsbed. Wel vooraf even bedenken wie er dan allemaal naar binnen kan kijken Wink
Onderweg nog een leuk elektrisch vraagstukje op mogen lossen: zonder duidelijke aanleiding springen de alarmlichten opeens aan. Ook een of twee andere relais staan dan te tikken. Geen idee wat hoe dat ontstaat. Maakt niet uit of het contact aan staat of uit. En extra vervelend: de controlelampjes gaven dit niet aan. Van alles geprobeerd en allerlei methoden uitgeprobeerd om het in elk geval telkens te laten stoppen. Nadat ik het massa-ijzertje in het linkerachterlicht wat had bijgebogen hadden we opeens een betrouwbaar remlicht en tegelijk ook nooit meer onverwacht knipperende lichten. Hm. huh
Halfweg de vakantie eindelijk eens de moeite genomen om de bandenspanning te controleren. Achter 1,5 bar te weinig, voor 1 bar te weinig. Wel aan beide zijden gelijk, dus waarschijnlijk bewust zo gedaan. Sindsdien nooit meer raar geschommeld op kleine oneffen weggetjes. Wel prettig, zonder deze onbedoelde luchtvering.

Nu lijkt het erop dat ‘t busje mag blijven. Dus moet ik nodig met de lak aan de gang. Zelf doen (net als het tuinhekje in de Hammerite) of laten spuiten - dat wordt de vraag. Ik wil een lichte kleur (af fabriek waren er alleen lichte kleuren te leveren) maar ietsje minder saai. Bijvoorbeeld het heel lichte geel dat nu op de Nemo (en de Fiat Panda) geleverd wordt). Van Anne-Christine mag het wel wat sprekender. Nou ja, we zijn nog niet aan het verven.

En nog even terugkomend op m’n vorige verhaal: de Renault Master is langer dan een C35. De luifel die ik op de kop kon tikken is daarmee langer dan het dak, dat gaat er een beetje raar uitzien. Morgen maar eens een fotootje maken en een 4,5m lange luifel op Marktplaats zetten. Als ik nou even vooraf had gemeten had me dat toch een halve dag werk en door het land rijden gescheeld… Lekker bezig.

Afbeelding Bijlagen
busje op vakantie.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 10 juli 2010 11:47 PM
  [ # 59 ]
break23m schreef:

Halfweg de vakantie eindelijk eens de moeite genomen om de bandenspanning te controleren. Achter 1,5 bar te weinig, voor 1 bar te weinig. Wel aan beide zijden gelijk, dus waarschijnlijk bewust zo gedaan. Sindsdien nooit meer raar geschommeld op kleine oneffen weggetjes. Wel prettig, zonder deze onbedoelde luchtvering.

Heerlijk onderstel zo`n C35, het veert uitstekend (beter dan de huidige modellen en de modellen van MB bijvoorbeeld, het gaat reuze stabiel een flinke scherpe bocht om en is nooit stoterig of deinerig…

Verven met de roller is prima genoeg voor een camper, bij de C35 kun je de lichtgele kleur nog een beetje opfleuren door de ingestanste strepen een ander kleurtje te geven, of zelfs een motiefje van het een of ander.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 11 juli 2010 03:21 PM
  [ # 60 ]

Hey, heb nog een passende luifel liggen voor een c35. Omnistor 3000 dacht ik, moet ik even kijken. Als je interesse hebt hoor ik het wel.

Wouter

Profiel  
 
 
4 van de 44
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook