Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Goed werk, ik ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn. Hoe lang is Harry met het reinigen bezig?

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik hoop ze morgenochtend weer op te halen…
Misschien kan ik morgenavond alles weer monteren. Ik ben ook benieuwd of ik verschil merk!

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
De nieuwe benzineslangen en de gereinigde injectoren zitten er weer in. Vooral het monteren van de benzineslang en de retourslang op de kunststof leidingen is lastig want er is daar heel weinig ruimte en die kunststof leidingen zijn glad.
Maar goed, alles zit en ik heb nog even een proefrit gemaakt. Of het stotteren rond constant 2000 rpm verbeterd is, kan ik nog niet zeggen, daarvoor moet ik wat langer gaan rijden. Wel viel me meteen op dat ze beter en mooier trekt.
Van het reinigen van de injectoren krijg je een rapport. Vóór het reinigen was de opbrengst resp. 52, 51, 54 en 50 (waar dat in gemeten wordt weet ik niet - vergeten te vragen. Ik neem aan hoeveelheid per tijdseenheid). Het sproeipatroon was “goed” van 2 injectoren en “redelijk” van de andere 2. Na het reinigen was de opbrengst 54, 55, 55 en 54. Iets hoger en vooral gelijkmatiger. Het sproeipatroon van alle 4 was “goed”.
Nu moet ik nog een nieuwe steun maken voor de injectierail.
Daarna zijn de slangen rond de benzinetank aan de beurt.
Dat klinkt goed, ik denk dat ik dat ook ga doen. Ga je die steun lassen of heb je een vervanger gevonden?

Totaal aantal Berichten: 27964
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jammer dat je niet weet waarin er gemeten wordt…
Ik heb wel eens begrepen dat Citroën toen de tijd een tolerantie van 10% handteerde.
Dan lijken me die waardes heel netjes, want dit zit veel dichter bij elkaar

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Heeft iemand een idee waar het kabeltje met de 2 stekkertjes voor is? Het hing los naar beneden voor de dwarsbalk. Maar ik kan geen enkele plek vinden waar het op zou passen. Het kabeltje komt door het schutbord heen, op dezelfde plaats waar ook de draden naar de ruitensproeierpomp zijn doorgevoerd.
Ik heb het nu even vastgezet met een tyrapje op een rubber slang om te voorkomen dat het kortsluiting veroorzaakt.

Totaal aantal Berichten: 9363
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is die niet toevallig van de remblokjes.(zo te zien wel)
Je hunt dit proberen door eerst even te kijken of er op een van de twee stroom staat. (auto op contact)
zo niet dan even tegen elkaar houden en kijken of het lampje van de remblokjes oplicht.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Aha, dat zou heel goed kunnen. Ik ga het ff checken, thx!

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Precies wat ik ook dacht.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
eh…....
ik heb die ook hangen daar, en had bedacht dat die voor de zijknipperlichten zijn (die de mijne ook niet heeft in het buitenpaneel).
dus check dat even voorzichtig !
ik zou er eerst een lampje op zetten, en dan je richtingaanwijzer eens aan zetten
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Zijknipperlichten zijn volgens mij nooit ‘voorbereid’ aanwezig op een CX. Werd er altijd later ingezet door de dealerT, eclusief aanleg van de draden. Vandaar dat ze dus ook altijd op een andere plek te vinden zijn en niet altijd de elegantste.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mmmmm…...
nu ben ik echt benieuwd !!
PE, heb je al gecheckt !?!?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Bedankt voor je advies Jim, maar ik had ze vanmiddag al heel roekeloos met elkaar verbonden.
En inderdaad ging het remmen lampje branden. Dus Frank en Leo hadden gelijk. Verder trof ik links dezelfde twee loze stekkertjes aan…
Ik begrijp ook hoe het komt. Bij de laatste grote beurt heb ik gemeld dat de draadjes van de slijtagesensoren door de velgen (of de loodjes aan de binnenkant) waren doorgesleten. Daardoor knipperde het lampje tijdens het rijden (de velgen schuurden er steeds langs). EJ zei, dat los ik wel op…
In 9 van de 10 gevallen hangen deze draden los,ze worden vaak vergeten of men ziet het nut er niet van in.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi. weer wat geleerd.