10 van de 17
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
DS Mullink
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 17 augustus 2011 02:34 PM
  [ # 136 ]

Gelukkig zijn er in dat geval de bokken nog. Waar welk vangnet naast de bokken kunnen we dan toepassen?

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25730
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 augustus 2011 02:35 PM
  [ # 137 ]

EEn paar wielen o.i.d. Maar ik vertrouw mn bokjes ook gewoon hoor!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 22 augustus 2011 09:32 PM
  [ # 138 ]

Kan iemand mij de werking vertellen van de 2 oranjekleurige lampjes in het dashbord. Een is er volgens mij voor de remslijtage, deze zal dus niet branden tenzij de remblokken slecht worden. Ik dacht dat de andere een waarschuwing was voor de lhm druk, maar als dat zo zou zijn dan zou deze toch moeten oplichten bij het starten? De voorraadbol zal namelijk na een paar dagen stilstand toch wel leeg zijn? Bij mij brand dat lampje nooit en vroeg mij af of dat normaal is of dat ef iets vreemds aan de hand is.

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10621
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 augustus 2011 09:56 PM
  [ # 139 ]

2e oranje lampje is voor laadstroom; moet dus aangaan zodra je het contact aanzet en weer uit als de motor loopt. Lampjes voor hydraulische druk, watertemp en oliedruk zijn rood en branden alleen in combinatie met de “stop"lamp.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 22 augustus 2011 10:00 PM
  [ # 140 ]

Dag, het betreft een MY67, tweede dashbord dus die heeft geen stopknop. Alleen een rode lamp maar die is voor de laadstroom.

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
Kees B
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010

- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Gepost: 22 augustus 2011 11:28 PM
  [ # 141 ]

Links is het (oranje) lampje voor de remblokslijtage. Rechts is het (rode) lampje voor de LHM druk. Deze wordt aangestuurd door een drukschakelaar bij de remknop. Zie dit draadje voor meer details, en hoe je het lampje weer werkend kunt krijgen…. Best wel belangrijk voor de veiligheid….

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/206527/

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10621
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 augustus 2011 12:03 AM
  [ # 142 ]
smullink schreef:

Dag, het betreft een MY67, tweede dashbord dus die heeft geen stopknop. Alleen een rode lamp maar die is voor de laadstroom.

Sorry, had ik niet in de gaten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43446
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 augustus 2011 12:34 AM
  [ # 143 ]
smullink schreef:

..een MY67…

MY? Je bedoeld AM… MY is voor Saabs Laughing

Citroën: année modèle

Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 24 augustus 2011 02:16 PM
  [ # 144 ]
Kees B schreef:

Links is het (oranje) lampje voor de remblokslijtage. Rechts is het (rode) lampje voor de LHM druk. Deze wordt aangestuurd door een drukschakelaar bij de remknop. Zie dit draadje voor meer details, en hoe je het lampje weer werkend kunt krijgen…. Best wel belangrijk voor de veiligheid….

Sander, Toen je de DS bij me ophaalde heb ik je verteld zoals hierboven waar de lampjes voor dienen, en de lamp voor de LHM druk werkte gewoon bij mij, dat heb ik je ook laten zien. Verder is de oliedruk lamp (stop) die eigenlijk niet op een 67-er zit boven het linker luchtrooster gemaakt. Die zie je branden samen met de laadstroom lamp als je het contact aanzet.

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 24 augustus 2011 03:11 PM
  [ # 145 ]

Hoi Martin, olielampje is niks mis mee. Het LHM lampje zie ik al een tijd niet meer branden. Zowel niet voor als na de kilometerteller wissel, die overigens perfect gegaan is. Ik zal eens beginnen met de kabel aan de massa te leggen om te kijken of ie het dan wel doet (lampje is niet defect) en anders het nanocontact maar eens even bekijken.
PS: ben je nog op het citro event op neeltje jans?

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 25 augustus 2011 01:35 PM
  [ # 146 ]

Daar ga ik zeker naartoe! Alleen is het even de vraag met of zonder DS omdat ze misschien wel bij de spuiter staat dat moment. Als je ook gaat ben ik benieuwd naar witje!

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 25 augustus 2011 10:16 PM
  [ # 147 ]

Kan iemand mij vertellen wat de normale pomptijd is om vanuit de laagste stand naar de rijstand te komen. De mijne heeft daar een seconde of 40 voor nodig bij +/- 1000rpm. Is dit normaal? Normaal slaat de regelaar aan en dan is de pomptijd enkele seconden, maar in dit geval duurt het dus 40 seconden voor ie hoog is en gedurende die tijd hoor de de pomp ook.

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 25 augustus 2011 10:20 PM
  [ # 148 ]

klinkt mij als normaal in de oren. Het duurt inderdaad even voordat een DS van de laagste stand in de rijstand staat en gedurende die tijd hoor je inderdaad de pomp.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43446
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 augustus 2011 10:22 PM
  [ # 149 ]

Waar maak je je druk om? Klinkt prima namelijk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 25 augustus 2011 10:25 PM
  [ # 150 ]

Ik maak me nergens zorgen om, vroeg het me gewoon af aangezien ik normaal heel snel op rijhoogte sta als ik een dagje stil gestaan heb. Maarja dan ligt ie ook duidelijk nog veel hoger dan met de hendel in de laagste stanc. Achter zakt ie 2 cm na een dag, voor (met een matige hoogteregelaar en ietwat lekke veercilinder) een centimeter of 10,15 in een kleine dag

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
 
10 van de 17
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook