3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Break V6 automaat, lijstje
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 februari 2012 11:39 AM
  [ # 31 ]

Even off-topic, over het Franse systeem… Van de week onze Nissan Terrano II laten keuren bij de Controle Technique. Niets aan gedaan vooraf, ik denk, ik hoor het wel.

Een hele lijst dus… koplampen niet goed afgesteld, handremwerking onvoldoende, voorbanden glad, stabilisatorstangrubbers compleet gaar en nog wat neuzelpuntjes. Wat denk je? Gewoon goedgekeurd en afgemeld. Nee, dat Franse systeem werkt goed… laat me niet lachen haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 05 februari 2012 11:50 AM
  [ # 32 ]

Wat wil je daar nou mee zeggen?
Dat Franse station keurde naar de Franse normen, niet naar de Nederlandse.

Het onderschrijft mijn stelling eens te meer. Verkeersveiligheid wordt bepaald door falende bestuurders, niet door falende voertuigen. Het Franse verkeer is onveiliger dan het Nederlandse, maar een knappe jongen die dat weet toe te schrijven aan een wat mildere APK.
Je wordt daar tenminste niet onnodig uitgeschud.

..en wat deed jij daar met je gladde banden en je rammelende stabilisatorstangen? Jij zou toch beter moeten weten?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 februari 2012 06:42 PM
  [ # 33 ]

Wat ik wilde zeggen is dat het franse systeem zwaar zuigt. Het belangrijkste was ik eigenlijk nog vergeten trouwens. De Franse CT is schijn-onafhankelijk. De meeste CT-stations zijn namelijk gewoon eigendom van de plaatselijk peugeot/citroen/what ever dealer. Die stampt een loodsie uit de grond, trapt daar een uitgerangeerde medewerker in en keuren maar. Op het moment dat ie wordt afgekeurd sturen ze de wagen, u raad het al, naar de genoemde dealer…

Wat ik daar deed met een gare wagen laat zich raden: ik heb geen zin in geneuzel. Kijk dat ding na, maak een lijst, dat maak ik in orde en dan komen we terug. Ik ga niet zelf liggen kijken wat er met die auto aan de hand is. Geen zin, geen tijd Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 05 februari 2012 06:55 PM
  [ # 34 ]

Ik doe dat precies andersom .
Eerst zelf nalopen en evt. repareren en dan keuren , als je geluk hebt wordt `ie dan in 1 keer goedgekeurd en hoef je niet meer terug te komen,scheelt tijd .

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 05 februari 2012 07:28 PM
  [ # 35 ]
waterman schreef:

.....Op het moment dat ie wordt afgekeurd sturen ze de wagen, u raad het al, naar de genoemde dealer…
:

Grappig. Je zei dat al eerder.

Ik maakte een keuring mee met een vriend met een huis in Frankrijk. Zijn 2CV werd afgekeurd op ongelijk remmen links-rechts. Je krijgt ruim de tijd om dat op te (laten) lossen.
Er was geen sprake van sturen. Ook ik zou mij trouwens niet laten sturen.
En ik schat zo in dat die keurboer daar na één klacht over partijdig gedrag zijn vergunning kwijt is.

Hoe anders is dat hier….

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 05 februari 2012 07:30 PM
  [ # 36 ]

Ierse systeem invoeren: klaar. Zuigt niet.

Enne, op gladde banden in de sneeuw naar de CT shut eye

Dat is nou precies wat Jan Sr. bedoelt he!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 februari 2012 07:31 PM
  [ # 37 ]

welke sneeuw? Het is daar gewoon mooi weer.

Overigens ben ik ook meer voor het Duitse systeem. Gewoon keuren bij de rdw. Geeft in ieder geval duidelijkheid over de onafhankelijkheid. Maar, ook dan heb je nog steeds het probleem dat achterlijke keuringeisen van kracht zullen zijn. Eisen die mensen min of meer makkelijker laten denken over de aankoop van een andere wagen. Vergis je niet, de autoindustrie heeft een sterke lobby hoor…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 19 februari 2012 06:24 PM
  [ # 38 ]

Weer iets om af te vinken.

Vandaag de koplamprelaisvoet (scrabble!) vervangen door eentje van Brezan. Stevig, goedkoop en koppelbaar.

Onbetrouwbaar dimlicht is bijna net zo erg als een onbetrouwbare motor.

De zoveelste XM met uitvallend dimlicht, nu eindelijk maar eens echt aangepakt. Bij het slopen van de oorspronkelijke relaisvoet met een zijsnijtang komen de stekkertjes een voor een tevoorschijn.
Wat een prutszooi!
Geen van de vier klemde ook maar enigszins stenig aan het relais. Geen wonder.
De twee draadjes in de vijfde, die in het midden die niets doet, met een knijpterminal (hoe heet zo’n ding eigenlijk?) verbonden.

Echt een aanrader. Het is even werk maar dan heb je ook wat. Voor de zekerheid alle stekkertjes ook maar even gesoldeerd na het dichtknijpen.

Deze actie ga ik voor alle relaisvoeten voorin herhalen. De relais voor de fans zitten nu met trapjes gezekerd, anders vallen ze er onder het rijden uit.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 20 februari 2012 02:36 PM
  [ # 39 ]

Goede aanpak, ga ik ook nog eens doen bij mijn XM.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 februari 2012 12:19 AM
  [ # 40 ]

Alweer een stukje verder.
Alle lampjes op het dashboard gaan even aan en vervolgens uit.
Dus VC, ABS en Airbag doen hun werk zoals het hoort.

De airbag bleek een net niet goed aangedrukte stekker in de Control Unit te zijn. De Lexia, die het mede dankzij de nieuwe, bijgewerkte stekker nu prima doet gaf alle airbag storingen die voorradig zijn. Nu dus storingsvrij.

Dat Airbag ding zit onder de verstelbare middensteun. Nadat ik de accupool loshad en na een bakje koffie kwam ik er achter dat die steun in de hoogste stand moet om er bij te kunnen. Dus een tweede bak koffie.
De steun zit ook achter het magische relais 848, dus de motor moet lopen om hem omhoog te krijgen.

Nou nog de achterklep en de stoelverwarming.

Vandaag via een lange rit naar Limbabwe de nieuwe sleutels opgehaald bij een Duitse dealer. Sleutels volgens de VIN code, maar ze passen niet. Alle cilinders werken met de enige sleutel die ik heb. Toch de verkeerde code? Ik was er op sluitingstijd, dus nog geen verhaal. Benieuwd.

Hoe vind je in service.citroen de onderdeel prijzen? Al een tijdje gezocht, maar nog niet gevonden, terwijl in dit forum iemand die truuk schijnt te kennen, ik weet alleen niet meer wie.


En, ongetwijfeld tot grote geruststelling van Waterman: die uitlaat heeft inderdaad een pooiergeluid. Tussen 2700 en 2900 toeren een akelige goedkope brom. Ik ga sparen voor RVS met een beschaafd geluid.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 februari 2012 01:20 AM
  [ # 41 ]

onderdeel prijzen vind je in sc vrij eenvoudig.

zoek eerst het onderdeel op in het plaatje. klik vervolgens op de omschrijving in de kolom ernaast.
Ga dan met je muis naar het mandje dat je ergens boven ziet staan en voila, je komt op je bestellijst met de prijzen.

Wat je sleutels betreft; in principe krijg je obv de vin code de correct geslepen sleutelbaard. Asl dat verkeerd gaat heeft de wagen wellicht al een keer een sloten swap gehad…

enige optie die je dan eigenlijk hebt is de hele sloten handel kopen van een sloper met sleutels. Ik heb nu twee complete setjes op de plank liggen op die manier.


Waarom ben je daarvoor bij een Duitse dealer terecht gekomen ?

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 23 februari 2012 09:02 AM
  [ # 42 ]

En het leuke van die SC prijzen is dat het adviesprijzen zijn. Mijn ervaring is dat het meestal bij Nederlandse dealers wat goedkoper uitvalt.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 februari 2012 09:16 AM
  [ # 43 ]

Wat heb je bijgewerkt aan de Lexia stekker? Wellicht een aanrader voor anderen?

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 februari 2012 10:06 AM
  [ # 44 ]
gompy58 schreef:

onderdeel prijzen vind je in sc vrij eenvoudig.

zoek eerst het onderdeel op in het plaatje. klik vervolgens op de omschrijving in de kolom ernaast.
Ga dan met je muis naar het mandje dat je ergens boven ziet staan en voila, je komt op je bestellijst met de prijzen.

Wat je sleutels betreft; in principe krijg je obv de vin code de correct geslepen sleutelbaard. Asl dat verkeerd gaat heeft de wagen wellicht al een keer een sloten swap gehad…

enige optie die je dan eigenlijk hebt is de hele sloten handel kopen van een sloper met sleutels. Ik heb nu twee complete setjes op de plank liggen op die manier.


Waarom ben je daarvoor bij een Duitse dealer terecht gekomen ?

Die auto is twee jaar geleden uit Duitsland geïmporteerd. VIN nummers blijken aan landen te zijn gekoppeld.
Ik had geen enkele aanwijzing dat er ooit sloten gewisseld waren, meestal beperkt men zich tot één slot en loopt dan maar met meer sleutels rond.
Ik zou nu natuurlijk de sloten mijn VIN nummer kunnen bestellen, maar dat wordt een dure grap.
Wat zou kunnen helpen is dus een setje sloten waarvan het VIN nummer bekend is of waar een complete ste sleutels bij zit.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 februari 2012 10:19 AM
  [ # 45 ]
furriegurrie schreef:

Wat heb je bijgewerkt aan de Lexia stekker? Wellicht een aanrader voor anderen?

De hele stekker is ca 0,1 mm te dik, zowel op brede zijde als de smalle.
Belangrijker blijkt nog dat de sleuven die er in zitten niet diep en niet breed genoeg zijn.

Ik heb eerst me een schuurmachientje met fijn papier de zijden bewerkt tot die 0,5 dunner waren dan de contrastekker in de auto.

Vervolgens heb ik met een passende instrumentmaker schroevendraaiertjes de sleuven uitgeschrapt tot ze pasten. Zorg dat ze goed scherp zijn, dan gaat dat fluitend.

Die stomme schuif heb ik er afgehaald en de ook de o-ring.

Nu gaat het ding er met gemak in- en uit.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook