











































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kijk !! Dat bedoel ik.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja ja ik weet het. Ben een beetje huiverig geworden door het draadje over die CX…zo handig ben ik niet en het klinkt toch een beetje of ik er gelijk twee rechterhanden bij moet kopen












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Eeeeh nee. Ik heb het ding betrouwbaar gemaakt en Tsjaa… Als je om de hoek woont…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Taupe schreef:zo handig ben ik niet en het klinkt toch een beetje of ik er gelijk twee rechterhanden bij moet kopen
In dat geval zou ik bij de leboncoin vehikels maar helemáál ver vandaan blijven!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
waterman schreef:Taupe schreef:Mulder schreef:
Al is een auto ophalen in Frankrijk wél een bijzonder leuk avontuur.
Je achterbak volladen met allerlei delen canard, goede wijn, echte boter, paté, noem maar op, en dan terugrijden in een auto die het doet, dat is een stuk leuker en je word er veel gelukkiger van
Dat lijkt zo inderdaad. Maar onderhoud a la Francaise, géén Anwb hulp als je met een auto met een Frans kenteken in Frankrijk komt te staan én de eerste factuur van de Nederlandse garagist die hoe dan ook een zooitje achterstallig onderhoud zal hebben moeten wegwerken doen mij eerder neigen naar het aanschaffen van een fijne cx die al in NL staat….
Klopt, maar dat kwam bij mij pas ná het ophaal-avontuur… Maar natuurlijk heb je gelijk. Gelukkig had ik de ANWB-hulp niet nodig, al is dat een wonder gezien de gare TRX-en die eronder lagen. De ellende kwam daarna pas toen ik em bij de garage afleverde met de woorden: regel het maar. Een hoop van geleerd, een hoop geld aan besteed, en tóch een mooie herinnering. En ik zal het niet snel weer doen haha.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waar ik vooral bang voor ben is dat je na 800 km rijden sneller gaat zeggen: oh dat kost 300 euro om op te knappen als je iets onverwachts ziet. Vervolgens zie je voor het gemak bewust nog een paar kleine dingetjes over het hoofd.
Je ben nu al zo ver van huis en wil gewoon niet met lege handen thuis komen, dat kom je dan ook niet, maar je kan thuis wel je knip mooi legen
Ik denk dat de afstand en inverstering te groot is om zomaar nee te zeggen en je gaat dus minder kritisch zijn.
Hier in NL kan je rustig aan op een middag in het weekend even 1 of 2 auto’s bekijken. Je denkt er een paar dagen over na en gaat hem dan tijdje laten ophalen. In overleg kan je er misschien nog een verse APK bijpraten ook. Kan je in elk geval relatief zorgeloos naar huis rijden met je ANWB pas in je broekzak
La Léo schreef:Taupe schreef:zo handig ben ik niet en het klinkt toch een beetje of ik er gelijk twee rechterhanden bij moet kopen
In dat geval zou ik bij de leboncoin vehikels maar helemáál ver vandaan blijven!
Zover was ik gelukkig inmiddels ook Voor dat ik dit forum serieus ging lezen niet, dus wat dat betreft heeft dit draadje zin. We zijn wel wat off topic geraakt, trouwens.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Da’s goed om te horen! Dan ben je voor die deceptie in elk geval behoed gebleven.
Maar: ook al koop je iets in NL, een paar rechterhanden scheelt sowieso wel enorm qua kosten in het geval van een klassieke auto. Als je alles moet laten doen door een garage, wordt het toch een ander verhaal dan wanneer je veel zelf kunt, dat blijft gewoon een feit. Zorg dus altijd dat je buiten de aankoop nog voldoende budget over houdt.
En koop dan dus liever een CX waar iemand met 2 rechterhanden al veel aan gedaan heeft, of eentje met bewezen onderhoudshistorie. En neem bij twijfel een expert mee. (o sorry ik val weer in herhalingen merk ik)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Déjà vu. Begint de lente bij jullie ook te dagen?
Way out in the water, see it swimming.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nelis Infra schreef:Déjà vu. Begint de lente bij jullie ook te dagen?
Dat is dus de 2e cx die “Monsieur Grat” platrijd…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Hoeveel ben je globaal kwijt aan reparatie van zo’n zijscherm? Het is wel een fraaie CX natuurlijk.
En altijd zonde als je schade rijdt. Daar had een WA+casco verzekering dekking kunnen bieden.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Zonde zeg! Volgens het officiële Citroën factureertijdenboek gaat daar minstens 30 uur inzitten (exclusief spuiten). Ze bieden hem dus niet voor niets ongerepareerd aan. Anders wordt die auto ‘te duur’ voor de handel namelijk.
Maar hè? Is dat serieus weer een auto van Monsieur Grat????
Dat is ook zuur zeg….
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
“daarom zoekt deze CX een nieuwe eigenaar met 2 rechterhanden.” Ik laat ‘m even voorbij gaan
Maar hè? Is dat serieus weer een auto van Monsieur Grat????
Dat is ook zuur zeg….
Tsja, aan de auto’s zal het heus niet liggen. De bestuurder is een ander verhaal…
Sommige mensen zijn gewoon beter af met een mooie Batavus of Gazelle