4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
relais op koplampverlichting
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 december 2012 09:34 PM
  [ # 46 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik heb de stekkertjes gevonden, staat zelfs bij dat ze voor Citroën zijn Wink

Neem aan dat deze tang bedoeld wordt: http://www.rdae.nl/gereedschap/krimptangen/ly-48b-krimpen-ongeisoleerd-05-25-mm2

Welke maat krimpkous voor de kleuren heb je nodig?
3/1 in 3.2 mm?

Ik heb inderdaad die krimptang gekocht. Het resultaat is echt prachtig, volledig professioneel aangezette stekkertjes. In de bek zit een speciaal profieltje wat daar voor zorgt.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 december 2012 10:13 AM
  [ # 47 ]

Zo’n soort tang heb ik wel vaker in me handen gehad, alleen ff kijken of ik er zelf 1 heb of dat dat op het werk was…

Welke maat krimpkousjes heb je nodig voor deze stekkertjes?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 december 2012 11:31 AM
  [ # 48 ]

ligt aan de dikte van de draad en stekker.
De originele stekkers koop je samen met het zwarte rubbertje .
En de kleurtjes kun je uitzoeken,en je hebt geen krimpkous nodig.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 28 december 2012 01:24 AM
  [ # 49 ]

Wat is de beste, makkelijkste enof netste manier om de directe plusdraad aan te leggen? Vooral hoe steek je de motorruimte over naar de andere kant? Helemaal omleggen via het schutbord en dan via het voorscherm naar de lamp met relais (lange kabel!) of onder of bover de luchttunnel met een kortere draad? Hoe plaats je het relais zodanig dat je de plus er makkelijk af kunt halen als een voorscherm er even af moet?
Ik heb de spullen in huis, maar weet nog niet hoe ik het ga aanpakken. Mooi klusje nu het nog niet vriest in m’n werkplaats….

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 28 december 2012 09:59 AM
  [ # 50 ]
JanO schreef:

Wat is de beste, makkelijkste enof netste manier om de directe plusdraad aan te leggen? Vooral hoe steek je de motorruimte over naar de andere kant? Helemaal omleggen via het schutbord en dan via het voorscherm naar de lamp met relais (lange kabel!) of onder of bover de luchttunnel met een kortere draad? Hoe plaats je het relais zodanig dat je de plus er makkelijk af kunt halen als een voorscherm er even af moet?
Ik heb de spullen in huis, maar weet nog niet hoe ik het ga aanpakken. Mooi klusje nu het nog niet vriest in m’n werkplaats….

Wat ik heb gedaan; voor de verbinding tussen links en rechts heb ik de draad getrokken door de ondersteunende ligger onder het reservewiel (deze is namelijk hol). Beide kanten natuurlijk een koppeling gemaakt voor het verwijderen. De ene vlakbij de accu (dubbele met splitsing dus. Een richting remaccu en de andere het scherm in) en de andere bij de koplamp aan de andere kant. De twee relais hangen bij mij achter de koplampen. De stekers over de contacten van het relais hebben extra lange isolatie over de verbindingen heen.

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 december 2012 12:07 PM
  [ # 51 ]
Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 28 december 2012 04:47 PM
  [ # 52 ]

Die zijn bedoeld om over de kabel te schuiven en niet te verhitten of te verwarmen.  Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 december 2012 08:16 PM
  [ # 53 ]

Oké die dienen dus alleen voor kleurcode.
Maar die passen dan niet over elke dikte kabel?

Hoe isoleer je dan de male stekker? Voor die femele stekker heb je deze:

Al zie ik op jouw geplaatste foto’s ook nog andere zwarte hulsjes met een vormpje erin.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2012 08:20 PM
  [ # 54 ]

Isoleren? Hoe bedoel je?

Kijk nou eens GOED naar hoe die stekkertje gemaakt zijn, dan zie het je het snel genoeg Wink

en koop een GOED werkplaatshandboek Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 december 2012 08:25 PM
  [ # 55 ]

Hier lijkt het groene en gele als isolatie te dienen voor de aangeknepen stekker.
Het zwarte om de buitenkant van de female stekker te isoleren.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 december 2012 12:29 AM
  [ # 56 ]

Zal je effe op weg helpen.
Je gaat naar een DS specialist,en je zegt ik heb nodig .
Let op daar komt ie.
Mannetjes en vrouwtjes stekkers,
Daarbij wil ik graag van die zwarte rubbertjes
En verschillende kleurtje.
Deze man/ vrouw doet ze in een zakje ,jij rekend af.
Je gaat weer naar huis en kunt beginnen.
Nu schuif je eerst het hulsje ( kleur)om de draad , daarna strip je hem en doet de goede stekker eraan.
Knijpt die dicht ,is het een vrouwtje doe je er een zwart rubbertje omheen ,
Nu schuif je de huls met het kleurtje terug,maar deze wil soms moeilijk over het aangeknepen deel gaan,iets verwarmen helpt om het makkelijker te maken.
En nu is je stekker klaar.

SUCCES

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 29 december 2012 10:07 AM
  [ # 57 ]

Het systeem is zó ingericht dat de stekkers die spanning kunnen hebben geïsoleerd zijn, en verbruikerskant is dus niet geïsoleerd.

knuffel

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 29 december 2012 12:00 PM
  [ # 59 ]

Ik kon het niet nalaten Smile

Korte cursus:






Succes Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 december 2012 12:04 PM
  [ # 60 ]

very good

Ik bestel liever alles in 1x, ik heb er een hekel aan als je net begonnen ben en er dan achter komt dat je iets mist.

Er wordt 1.5 mm2 gebruikt?
Ik wou eerst voor 2.5 mm2 gaan, maar ik vermoed dat dat iets te dik is.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook