16 van de 28
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Egberts ID break
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 21 januari 2013 08:59 AM
  [ # 226 ]

Volgende reeks is in productie ,

het zal een beetje van de kostprijs van draaier en passiveerbedrijf

afhangen wat de uiteindelijke kost zal worden .

Vermoedelijk klaar binnen twee weken !

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 januari 2013 10:42 AM
  [ # 227 ]

De laatste keer dat ik zo’n slang kocht was ie 13 euro!! (SM) .. Zal is voor de DS 20 euro zijn.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 21 januari 2013 09:18 PM
  [ # 228 ]

Omdat ik as weekeinde moet rijden en vandaag de tijd had, zelf met de nippels aan de gang gegaan.
De draad van de originele leiding is M12x1,25. De hydrauliek boer kan dit inderdaad niet leveren, wel: M12x1,5 en 1/4” gasdraad ( ruim 13 mm, een spoed van ongeveer 1,25).
Ik heb gekozen om de draad in de pomp en hoofdregelaar op te tappen naar 1/4” gasdraad.

Dit was het probleem


Dit gekocht bij de hydrauliek boer ( kosten ongeveer 60 Euro, dus wel wat meer dan de voorspelling van Bogerd)
Slang met 1 rechte en 1 haakse hoek, lengte incl aansluitinen en nippels tot de hoek=102 cm

Setje tappen gekocht ( 20 Euro)
Gat in de diepte afgedicht met kaarsvet, zodat de spanen niet in de pomp komen.

Nippel er op


Slang er op


Pomp idem.


Alles zit weer in elkaar, lekvrij.
Een prima oplossing. De nippels van WB was netter geweest, maar ja ik had haast.
Ga het over een tijdje ook preventief bij de DS cabriolet doen, neem dan de nippels van WB als die weer bij gemaakt zijn.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 januari 2013 09:21 PM
  [ # 229 ]

Zijn deze slangen eigenlijk ook geschikt voor het rooie systeem?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 21 januari 2013 10:08 PM
  [ # 230 ]

Zo kan het natuurlijk ook , alleen moet je dan de drukregelaar (en pomp ) demonteren ,

niet echt een klusje om met veel plezier uit te voeren Rolling Eyes

Verder zit er wat verschil in de slang naargelang de uitvoering van de wagen

( bvb bij een halfautomaat hangt de drukregelaar tegen de versnellingsbak aan )

Ook de aansluiting bij de pomp zit dicht tegen de riemen aan ,
is dus belangrijk dat je daar genoeg afstand kan behouden .

Allemaal problemen die zich bij de SM NIET stellen cheese

Dat deze slang tegen rode olie kan betwijfel ik sterk .

Maar misschien is daar wel een andere rubbersoort voor die dat wel aan kan .

Ik zal dit even navragen zodra ik bij mijn hydrauliekboer langs moet .

Is er interesse voor geel gepasiveerde hulzen en aansluiten slangzijde ?

Anders moet ik wat rechte nippels mee laten passiveren als deze reeks weg gaat .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 januari 2013 10:18 PM
  [ # 231 ]

Mooi werk, Egbert very good

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 22 januari 2013 11:35 AM
  [ # 232 ]

vd Laan in Abbenes levert zo’n slang ook, montageklaar compleet met de juiste koppelingen. Wel lengte slang en posite van de 2 haakse koppelingen ten opzichte van elkaar aangeven. Prijs rond de 80 Euri geloof ik.Ik had een lange nodig vanwege de regelaar voor op de versnellingsbak.
dit is de korte versie op een SM:

zie verder dit topic:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/217732/

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 22 januari 2013 07:45 PM
  [ # 233 ]

Weet ik, maar ik was ongeduldig, moet as we weer rijden en had gisteren de tijd. Daarnaast vind ik dit soort gepuzzel erg leuk. Bijkomend voordeel is dat ik nu een andere drukregelaar heb gepakt en nu is de frekw van aanslaan pomp ook nog lager.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 22 januari 2013 09:13 PM
  [ # 234 ]

Hij gaat naar Amerika en hij neemt mee: een drukregelaar, een voorraadbol, een drukslang lang genoeg voor alle types, een tap, ...  cheese

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 23 januari 2013 07:07 PM
  [ # 235 ]

....................en 2 aandrijfassen, een veerbol, een startmotor, een dynamo, V-snaren, lekzakken, leidingreparatie nippels, een veerstang achter .......... en dat verdelen we dan over een paar DS-en, zodat we bijna alles wat kapot kan gaan bij ons hebben.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 23 januari 2013 07:28 PM
  [ # 236 ]

vergeet de treiterslang niet ...

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 23 januari 2013 07:57 PM
  [ # 237 ]
Leeuwis schreef:

vergeet de treiterslang niet ...

Niels

Daar neemt iedereen er twee van mee. Of eigenlijk zijn langere stukken slang met koppelstukjes nog veel handiger.

Ik kan nog veel meer bedenken: 10 ltr extra LHM per auto, want in VS niet te krijgen.
Mocht het zover komen, dan maken we een verdeling.  Smile

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 23 januari 2013 08:56 PM
  [ # 238 ]

Zou je in tijden van nood gewone hydraulic oil kunnen gebruiken zoals gebruikt wordt in graafmachines?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 januari 2013 09:09 PM
  [ # 239 ]

Nee. Dan kan je beter motorolie nemen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 24 januari 2013 04:52 PM
  [ # 240 ]

Ik rij al 2 jaar rond met Rehnolin 32 hydraulische olie, te krijgen bij alle hydraulische bedrijven hier.
Viscositeit vrijwel gelijk aan LHM tot een graad of 100. In een DS wordt de olie niet zo heet (zeker niet wanneer je hydrauliek op orde is en je interval drukregelaar lang is) Gaat prima. Kurt-de-ds-god-uit-stellenbosch doet dit al jaren met alle DSsen die hij onder handen neemt en voegt er zelfs een heel klein beetje groene kleurstof aan toe.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!

Profiel  
 
 
16 van de 28
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook