



























Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
maar het vreemde is dat de auto daar nog steeds staat.
voor een maand terug nog gezien.
wist dus niet dat deze van jeroen was.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
en hij ging begin 2011 al naar frankrijk,
tenminste dat zei hij?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27958
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op internet gevonden: Citroen CX “Series 3” TurboDiesel Automatic:
http://www.flickr.com/photos/harjeet_s_kalsi/
Volgens mij zijn daar heel wat uurtjes in gegaan
Dit voorbeeld illustreert duidelijk waarom fabrikanten na één of twee keer restylen overgaan tot de introductie van een compleet nieuw model. De stijl van de moderne aanpassingen detoneert echt vreselijk met het originele design. Het originele model past gewoon niet in een ander tijdperk.
Ik kijk met veel meer plezier naar die Aston Martin Lagonda op de achtergrond. Zelfs al is die mintgroen metallic.
Edit: al moet ik wel toegeven dat de wijze waarop de voorbumper aansluit op de carrosserie fenomenaal is!




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Mee eens, wat een rare neus.
Zo te zien staat de auto in Amerika of Canada?
Ook onderhuids is het nodige aangepakt.
Wel heel gestructureerd aangepakt. Respect. ->klik
JW












































Totaal aantal Berichten: 27958
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jaco schreef:Dit voorbeeld illustreert duidelijk waarom fabrikanten na één of twee keer restylen overgaan tot de introductie van een compleet nieuw model.
Er zijn natuurlijk meer redenen.
Na een x aantal jaar kan het model ook niet meer aan de veiligheideisen voldoen.
Denk verder aan nieuwe motoren die misschien niet goed passen om aan emissie eisen te voldoen.
De wil klant natuurlijk ook weer eens wat anders.
Verder ben ik het met je eens.
Er zit hier een hoop werk in, maar het klopt idd niet bij het model.
Ik heb geen problemen met een moderne variant van de CX, maar dat noem ik een C6 en die is wel goed gelukt en zou ik graag naast mijn CX neerzetten
JWH schreef:
Wel heel gestructureerd aangepakt. Respect. ->klik
JW
Das toch heel normaal? Zo werk ik ook altijd
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Voor mij is hij heel geslaagd, op het logo na, hadden ze beter zo rood logo gehangen zoals bij de C15.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Los van het feit dat ik het niet mooi vind is het wel waanzinnig knap gedaan.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hmm, doe mij ook het origineel maar, maar ik vind eigenlijk alleen de grille echt lelijk. Voor de rest vind ik het best een geslaagde restyle.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Het is niet erg mooi, maar het is echt ongelooflijk knap gedaan. Vooral indrukwekkend hoe de nieuwe voorbumper aansluit op de voorschermen. Daar hadden ze in de Citroënfabriek nog wat van kunnen leren.
Jammer dat er op geen enkele foto de achterkant zichtbaar is. Ik zou wel eens willen weten of daar nog iets aan is gedaan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX




























Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
volgens mij is de bumper aan de achterkant ook pleite.
hier is wel een stukje vakwerk geleverd.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ook dat vind ik niet eens lelijk. Best knap gedaan.
Maar een originele CX is mooier.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hier is wel een bezig geweest die zijn vak enorm goed verstaat
Groetjes Harry