Allen bedankt voor de tips
Ik ga ze zeker meenemen wanneer ik aan de remmen begin
Ben er echter nog steeds niet uit of ik hetzelf ga doen of het uitgeven
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Kan iemand me juist uitleggen hoe het uitklokken in zijn werk gaat? Iemand fotootje? SPAM misschien?
Schijven plaatsen, cardanas draaien en meten. En dat net zolang totdat je binnen de toleranties zit of de kleinste afwijking krijgt. Zover ben ik mee. Maar waarop bevestig je de micrometer? En dan kun je nog maar het verschil naar 1 kant meten
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo te zien is dat naast de auto makkelijker als in de auto
De fotos van jouw komen vaker voorbij, SPAM, en ik denk dat velen daar blij mij zijn, waaronder ik. Toch is het altijd een klein beetje vertekenend. Nu ik die micrometer zie op jouw foto, denk ik ‘piece of cake’.
Praktijk: Je staat dubbelgebogen over de lange motorkap van de DS, waaronder zich een brij aan smerige vette onderdelen bevindt, die allemaal samenwerken om te voorkomen dat jij bij de remschijven kan komen.
Dat is het voordeel als de hele spullenboel eruit ligt , echter in de situatie met het blok erin zal er inderdaad wel eens de broek op je knieen hangen
Of even kijken bij de foto van Leeuwis
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/216238/P75/
Wilfred en Geesje schreef:De fotos van jouw komen vaker voorbij, SPAM, en ik denk dat velen daar blij mij zijn, waaronder ik. Toch is het altijd een klein beetje vertekenend. Nu ik die micrometer zie op jouw foto, denk ik ‘piece of cake’.
Praktijk: Je staat dubbelgebogen over de lange motorkap van de DS, waaronder zich een brij aan smerige vette onderdelen bevindt, die allemaal samenwerken om te voorkomen dat jij bij de remschijven kan komen.
![]()
![]()
Het spatbord ligt er zo naast en dan kun je er beter bij.
En waar kan ik zo’n metertje krijgen. Mijn vaste leverancier heeft ze niet
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Dat metertje kan je hier o.a. wel krijgen…...
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/1510017/Meetklokken
Metertjes en flexibele magneetstatief
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Marktplaats, ebay, 2dehands.be of .nl, er is zat te koop
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Of lenen bij het magazijn van de DS club.
Hydro
Elle va comme les pompiers!
Gevonden, bleek dat mijn zwager deze gewoon in zijn garage heeft
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Nu hopen dat ze niet “slingeren” en dan is het helemaal voor elkaar
I’ll keep you posted. Zal er voor zorgen dat ik nu enkele fotootjes maak tijdens de werken
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Is zo’n meetsetje met magneetklem ook voor andere (DS) werkzaamheden nodig/handig? Om dit alleen voor nwe remschijven te kopen lijkt me ietwat overdreven.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!