





















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Arjan Verkade schreef:Dat zit hem denk ik deels in de kleur (dat zeg ik niet omdat de mijne dezelfde kleur heeft), in Gris Perlé komen de lijnen van een Prestige gewoon goed naar voren.
Bij veel andere kleuren zie je de hoge daklijn soms erg goed…
Die velgen maken het idd gewoon netjes af. Hoewel de standaard TRX velgen onder een Prestige ook best gaaf zijn.
Bij een donkerder kleur komt de chromé dan weer mooier uit (vind ik aangezien ik een blauwe Prestige heb )
Maar dat deze een bijzonder fraaie verschijning is, dat staat buiten kijf!
Toen ik bij Citroën Van der Velde in Leiden werkte (diep in de vorige eeuw) werden er ook blokken geschoven tussen de aanslagrubbers in de achterasbuis. Hoe dat voor gedaan werd kan ik me even niet herinneren… Was ook handiger voor in- en uitstappende potentiële klanten
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
even off-topic: grappig dat je bij van der Velde in Leiden werkte Franq. Ik woonde er 100m vandaan en heb mede daardoor mijn ernstige citroen virus opgelopen. Ik weet nog goed dat de serie 2 CX op de stoep stond toen hij net uit was. Dat was ook de tijd dat ik als student een CX 2000 op LPG had voor 800,-. Voor de APK moest ie dan even naar Piet de Lasser, zo slecht was de auto al na 8 jaar. Was ook kind aan huis bij het magazijn. Hoe heette de magazijnman ook alweer? Iets van Gratema of zo…


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat van die blokken is hier als tip bij het slepen nog wel eens uitgelegd. Inderdaad, gewoon bij elk wiel een (stevig) houtje er in en de auto blijft op hoogte.
Enne, Rens, je auto staat er prachtig op. Net alsof de ramen ook even mee gespoten zijn












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
RensKorevaar schreef:In het boek “CX, Une lignée Prestigieuse” valt te lezen dat de Turbo-velgen in modeljaar 1989 “eindelijk” als optie onder de CX Prestige Turbo 2 verkrijgbaar waren. Ik ben benieuwd wat “De originele CX” daarvan zal vinden…
Dat klinkt best aannemelijk…
Idd zeer benieuwd wat het Nederlandse boek daar straks van zegt.
In de praktijk was er denk ik met de dealer zowiezo wel wat te regelen betreft andere velgen.


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik heb een modelletje van de de auto van Jacques Chirac: een zwarte Prestige Turbo op Turbo velgen. Zou dan dus toch rechtstreeks uit de folder zo besteld kunnen zijn. Weer wat geleerd.




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Oncle Jacques had de zijne wel wat gepimpt .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach, we proberen allemaal onze Prestiges stiekem wel wat te pimpen toch?
[Beetje off topic: De CX van Chirac: Heel licht leer in een zwarte auto - brrr. Surinameramen achter. En een lullig tweede linkerbuitenspiegeltje voor de veiligheidsman voorin. Was er meer?]




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Vandaag maar eens naar de technische keuring getogen, het werd tijd… Een observatiepuntje (remvoeringen) en een afkeurpunt! “Vijf zitplaatsen? Dan moet de auto vijf veiligheidsgordels hebben!” “Ja, maar was dat in 1988 ook al zo?” “Dat weet ik niet, maar ik moet hem afkeuren, het spijt me.”
Ik heb nog nooit een heupgordel voor de plaats middenachter in een CX gezien. Bestaat die wel? Zo ja, wordt die aan dezelfde punten bevestigd als de gordelhouders van de linker en de rechter zitplaatsen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd ik heb er ook maar 2 achterin… Geen probleem voor de Nederlandse APK. Maar ik zie wel dat de RDW het aantal zitplaatsen als 0 heeft geregistreerd
Misschien dat je die uit een BX kan gebruiken. Die lijken er qua bevestiging wel op en daar zitten er wel vaak 3 achterin. Maar de knop is wel anders.
En waarom nu wel afkeur en vorig jaar met dezelfde situatie/auto niet?




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Er wordt pas sinds enkele jaren op gordels gecontroleerd. De vorige keer trof ik iemand die er nonchalant een rukje aan gaf om te zien of ze blokkeerden. Vandaag heb ik een nauwgezette keurmeester getroffen…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
RensKorevaar schreef:Ik heb nog nooit een heupgordel voor de plaats middenachter in een CX gezien. Bestaat die wel?
Ja hoor, in Breaks!
Mijn Berline heeft op papier ook 5 zitplaatsen.
Bij mij zit er 1 uit een AX in, heeft middenachter ook een heupgordel.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
RensKorevaar schreef:Er wordt pas sinds enkele jaren op gordels gecontroleerd. De vorige keer trof ik iemand die er nonchalant een rukje aan gaf om te zien of ze blokkeerden. Vandaag heb ik een nauwgezette keurmeester getroffen…
Dat is natuurlijk ook goed dat er streng gecontroleerd wordt.
Maar het moet wel realistisch blijven gelang naar de specificaties hoe de auto is afgeleverd.
Nog oudere auto’s hebben helemaal geen gordels achterin, ik kan me niet voorstellen dat iedereen ze inbouwt.
Even de andere kant op denken: Kan je niet laten wijzigen dat er 4 zitplaatsen zijn. Neem aan dat je er nooit met 5 man in zit




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Nee, veel te krap
JW












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van teveel gewicht wordt natuurlijk ook langzamer