
























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Weet je verzekeraar vast wel. Ik zou het daar sowieso even navragen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Dan maar weer afwachten hoe de CX op benzine gaat rijden…....ik heb hier een buurman met 3 Mercedessen .... met gas….dat gaat hem niet worden op benzine…...
Ik heb zelf een XM op gas gehad…..die reed voor geen meter op benzine…....hopelijk rijdt je CX wel goed op benzine….maar ik denk dat deze problemen die kunnen ontstaan onderschat worden…...
Peter
rf schreef:Hoe gaat dat eigenlijk met de schorsing: Ik ga de CX over ca. een week schorsen. Ben voornemens om ergens in het voorjaar de gasinstallatie bij de garage te laten verwijderen. Als dat gebeurd is, moet ik door naar de RDW voor een kentekenkeuring. Vervolgens wachten op het nieuwe kentekenbewijs. Als dat binnen is naar de APK bij dezelfde garage. Maar mag je dat allemaal rijden in geschorste toestand? Hoewel ik een andere mogelijkheid me niet kan voorstellen….
Je mag met een geschorste auto naar de APK. Ik zou de auto laten keuren bij de RDW, zodat je twee vliegen in één klap hebt. Je moet dan wel vóór de schorsing de gasinstallatie eruit laten halen. Ik denk dat niet alles er direct uit hoeft. Je laat eerst aan de motor wat gasdingetjes verwijderen, zodat er feitelijk geen werkende gasinstallatie meer in zit. De rest komt wel weer een keer, al dan niet bij de garage.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl














































Totaal aantal Berichten: 43424
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat klopt niet. Om het kentekenbewijs te laten omzetten van gas naar benzine dient de complete installatie verwijderd te zijn. Dus, alles. In leidingen, klemmetjes, bedrading, de hele mikmak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Natuurlijk mag je niet rijden met een geschorste auto. Ontschorsen, wegenbelasting betalen voor lpg, lpg-installatie laten verwijderen, als de wiedeweerga naar de RDW voor het omkeuren naar benzine en dan door naar de apk. Wel zorgen dat je apk niet verloopt tijdens de schorsing natuurlijk. Volgens mij krijg je de teveel betaalde wegenbelasting wel terug.





























Totaal aantal Berichten: 10590
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Even een heel andere vraag: Al die mooie uitstootcijfers van auto’s met stopcontact, al of niet hybride. Wordt daar ook rekening gehouden met de uitstoot van de electriciteitscentrale?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.



















Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Nee. Net zoals de winning/productie van fossiele brandstoffen ook niet wordt meegewogen. Alleen de uitstoot bij gebruik.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:Dat klopt niet. Om het kentekenbewijs te laten omzetten van gas naar benzine dient de complete installatie verwijderd te zijn. Dus, alles. In leidingen, klemmetjes, bedrading, de hele mikmak.
De leiding niet. Mijn buurman heeft dit net uitgezocht. Volvo244 op LPG…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43424
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt deels gelijk, alleen de leiding onder auto mag blijven zitten.
RDW:
U moet ervoor zorgen dat de volgende onderdelen zijn verwijderd. De RDW controleert hier ook op bij de keuring:
de verdamper, de drukregelaar en/of een ander brandstofdoseringssysteem. Een uitlaatstift die bij een luchtgekoelde motor als verdamper werkt, hoeft u niet te verwijderen;de LPG-tank;
de gasafsluiter;
het gasmengstuk;
de inspuitstukken, tenzij deze definitief zijn afgeplugd;
het inspuitstuk-adapter, tenzij deze definitief is afgeplugd;
de buitenvulklep, tenzij deze definitief is afgeplugd;
de hogedrukleiding, met uitzondering van het gedeelte dat rechtstreeks vast tegen de onderzijde van het voertuig bevestigd is
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zojuist RDW en Belastingdienst (autoheffingen) gebeld.
Tijdens de schorsing is rijden 2x toegestaan:
1x naar de apk en 1x naar een kentekenkeuring. Beide de kortste route (dat is natuurlijk flexibel…)
Naar de garage rijden om alleen de LPG te laten verwijderen “mag dus feitelijk niet”.
Dus op dezelfde dag gas verwijderen en kentekenkeuring zou de ideale optie zijn.
Maar nu: De man van de belastingdienst vroeg mijn kenteken op. Wat schetst mijn verbazing: In mijn geval ben ik met de CX pas belastingplichtig per 17 maart 2014. Dus niet per 1-1-2014.
Tot die 17e maart blijf ik belastingvrij en mag op de openbare weg blijven staan.
E.e.a. had met peildata te maken.
En dit verschilt per kenteken. Mannen, ik zou je even goed vergewissen wat je eigen situatie inhoudt.
Telefoon belastingdienst - autoheffingen: 0800-0749.
Dyna Z1: Tout alu.
waterman schreef:Dat klopt niet. Om het kentekenbewijs te laten omzetten van gas naar benzine dient de complete installatie verwijderd te zijn. Dus, alles. In leidingen, klemmetjes, bedrading, de hele mikmak.
Ik ben net terug van de RDW voor omkeuring naar benzine. Ze kijken naar het chassisnummer, doen CO meting en koplampafstelling en of de LPG installatie eruit is. Kost 27 euro. Electrisch heb ik alles laten zitten want dat stond niet op de lijst van de RDW. Ik heb het wel wat gefatsoeneerd dat het niet loshangt. De beugel van de verdamper heb ik ook laten zitten en de koelwaterslangen van de verdamper afgestopt. In mijn geval is het eenvoudig weer terug te bouwen indien nodig. Al verwacht ik niet dat de regeling beter wordt dan het plan voor 2014 als blijkt dat de belasting inkomsten tegenvallen.
Eisen RDW zie:
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Een-gasinstallatie-uit-uw-voertuig-halen.aspx?path=Portal/Particulier/Auto/Wijzigen of restaureren
Het schijnt dat je leiding onder de bodem mag laten zitten als je hem aan de uiteinden afknipt: handig als je geen brug hebt.
Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971
Hebben we allemaal al een intentie tot doneren voor de aanstaande rechtszaak van vrijstellingoldtimer.nl ingevuld?
CX GTi Turbo 2 - All Black














































Totaal aantal Berichten: 43424
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar natuurlijk. Dat soort zaken moet je ondersteunen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wijze woorden…...wist niet van bestaan van de site…....ga me meteen melden…...als je nu in je omgeving ziet wat er allemaal aan LPG installaties uitgesloopt wordt, naar de sloop gebracht, het is te triest voor woorden….....
Peter




























Totaal aantal Berichten: 9539
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Evan schreef:Hebben we allemaal al een intentie tot doneren voor de aanstaande rechtszaak van vrijstellingoldtimer.nl ingevuld?
Uiteraard!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986