Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gisteravond ben ik even bij waterman langsgeweest en inderdaad kan de motor ietsje naar achteren waardoor er net wat meer ruimte ontstaat. De koppeling ziet er allerminst versleten uit, dus daar ben ik erg blij mee. Uiteraard heeft hij de auto kritisch bekeken en goedgekeurd daar ben ik ook blij mee. Kortom een leuke en leerzame avond.
Binnenkort maar eens een lijstje maken met alle zaken om te doen en onderdelen om aan te schaffen bij de club. Ik wil geen plasjes LHM meer in de garage!

Totaal aantal Berichten: 7616
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En toch rijdt je Citroen

- CX 2400 GTi
Wat is dat nou voor houding? Mijn CX lekt ook geen LHM dus dat moet met de DS ook wel lukken…

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ha ha,hier ook geen lekkage op de vloer hoor.
Behalve als er weer eens een lekzak o.i.d gesneuveld is.

- CX 2400 GTi
Net helaas een koplampring verloren op de snelweg. Ik hoorde iets rinkelen, maar zag pas bij thuiskomst wat er aan de hand was. Voortaan dus wel meteen stoppen. Hopelijk heeft DS Keyzer er nog eentje liggen. Mocht er iemand op het stukje snelweg van de A22 na de tunnel bij Beverwijk tot de oprit naar de A9 richting Amsterdam een koplampring zien liggen…

Totaal aantal Berichten: 27978
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zonde…
Maar ik vermoed dat die na een paar keer stuiteren op de snelweg onbruikbaar is geworden als iemand hem vind…

- CX 2400 GTi
Dat zou goed kunnen. Even DS Keyzer gebeld: blijkt dat er uiteraard weer allerlei verschillende types zijn dus ik moet even langsrijden. De ring van de rechter koplamp past in ieder geval niet links…
Misschien zat de verkeerde er wel op en is hij er daarom afgevallen.

Totaal aantal Berichten: 1423
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Links en rechts zijn het zelfde. Je hebt verschil tussen Marchal en Cibie ringen en volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) zijn ringen voor de meebewegende koplampen (pallas) ook anders vanwege de ruimte die de reflector moet hebben om te bewegen.
Klopt meebewegend is een ander type en dan betekent meebewegend op een tweede neus niet van links naar rechts maar bedoelen we hoogteregeling (boven naar beneden)
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

- CX 2400 GTi
Ik vermoed dat bij mij op de een of andere manier twee verschillende bevestigingsplaten zijn gemonteerd. De klemmetjes en randjes zien er links ook heel anders uit dan rechts. Binnenkort opheldering.

- CX 2400 GTi
Intussen een nieuwe ring bij DS Keyzer gescoord. Gisteren ben ik begonnen aan wat onderhoud op de sleuteldag van de club. Ten eerste is er sprake van flink wat lekkage onder de HD-pomp; dit lekt allemaal op het uitstekende randje van de versnellingsbak en vandaar naar beneden. Mijn conclusie: de pomp lekt op het lager (net als mijn vorige DS).
Ik had al een gereviseerde pomp bij het clubmagazijn gehaald en die heb ik gisteren gemonteerd. Dat ging allemaal soepel, wel wat geklungel met al die leidingen die er bij een hydraulique langs lopen.
Helaas lag bij thuiskomst weer wat LHM eronder. De wartel van de pomp ziet er droog uit, dus ik vraag me nu eigenlijk af of de oude pomp wel lekte (die zag er wel erg vet uit rond de poelie). Nu verdenk ik eigenlijk de koppelingscylinder, want daar was het ook behoorlijk vettig. Staan die bekend om lekken en wat is dan meestal het probleem?
Eerst moet ik nog even alles heel goed schoonmaken nogmaals om zeker te weten dat het niet de wartel van de pomp is.

Totaal aantal Berichten: 362
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Bij mijn 23ei was het de ontluchtingsnippel op de koppelingsregelaar. Eindeloos gezocht. Altijd een groen plasje op de versnellingsbak onder de pomp. Door de koelwind waaide een deel op de longeron, maar een deel drupte via de pomp naar beneden. Andere nippel erin, en lekkage over.

- CX 2400 GTi
Op de centrifugaalregelaar boven de HD-pomp bedoel je? Interessante optie…

Totaal aantal Berichten: 362
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Ja, ik bedoelde de ontluchtingsnippels op de hd pomp. Sorry voor de verwarring.

- CX 2400 GTi
Door tijdgebrek heb ik een grote beurt laten uitvoeren door DS Keyzer en meteen gordels achter laten inbouwen voor de kinders. De LHM-lekkages zijn opgelost: de wartel op de pomp moest gewoon nog iets verder aangedraaid worden en een lekzak voor was ook lek. Voor zover ik kan zien ligt er nu geen plasje meer onder de auto.
Om nog terug te komen op de koppelingshevel die tegen het stuurhuis aan komt: na het afstellen van de koppeling tijdens het correct afregelen van de halfautomaat is de hevel een flink stuk naar achteren gekomen. Er is dus helemaal geen probleem meer nu.
Next: een fris setje XAS eronder met gepoedercoate velgen. De oude velgen gaan morgen naar Classic Tire in Aalsmeer die alles gaat verzorgen. Bij het demonteren van de velgen trof ik er twee aan met een rond gat, en drie met een vierkant gat. Bij mijn DS uit ‘67 moet in principe alles rond zijn, maar dat is niet zo erg. Ik ga wel de ronde velgen achter zetten zodat ze links/rechts gelijk zijn; nu had het rechtervoorwiel een rond gaat maar linksvoor een vierkant gat. Dat lijkt me niet ideaal.
In ‘67 moet de velg kleur nog AC 102 Blanc Paros zijn, maar Classic Tire moet een RAL-kleur hebben. Ik vind in dit topic RAL 7035, maar op nuanciers.fr RAL 7032. Heeft iemand hier ervaring mee?