19 van de 34
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
CX 2.2 trs revisie van vanalles
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43452
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 april 2014 02:53 PM
  [ # 271 ]
CEE-IKS schreef:

En een bak reviseren met de motor erin?

Volgens mij kun je alleen de 5e versnelling vervangen als de bak ingebouwd zit…..

Nee, je kunt de bak splitsen op de wagen. Zo kun je de bak reviseren zonder uit te bouwen. Let wel, het diff blijft zitten. Je trekt alleen de tandwielsets en primaire en secundaire as d’r uit. Zie het wph Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 april 2014 03:17 PM
  [ # 272 ]

Lijkt me makkelijker als je alles eruit haalt,maar goed dat is een keuze.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43452
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 april 2014 03:18 PM
  [ # 273 ]

Helemaal niet. Het is heel goed te doen. Paar uurtjes werk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 april 2014 06:09 PM
  [ # 274 ]

Ligt dat nog aan het type motor en bak,?
Of is de koppeling moeilijk of niet te vervangen met de bak en de motor nog in de auto.
Was het dit wat ik bedoelde?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43452
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 april 2014 06:57 PM
  [ # 275 ]

De koppeling kun je alleen vervangen als je de motor en versnellingsbak samen uit de auto haalt. Dit mag toch wel algemeen bekend zijn inmiddels.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 04 april 2014 11:45 PM
  [ # 276 ]

Maar nu nog steeds de vraag, wat moet ik voor onderdelen bestellen naast die twee synchromesh ringen. Zijn er nog keerringen die ik moet bestellen? Lagers gaan lang mee dus dat zal niet hoeven.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 24 april 2014 10:15 AM
  [ # 277 ]

Hier is een link over de cx versnellingsbak revisie.

http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=2305&sid=348061abf8f306d76f1b9c9582f2db42

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 24 april 2014 10:04 PM
  [ # 278 ]

Vooral dat stukje over het feit dat er een update is geweest destijds ivm de te kleine 2-de versnellings tandwiel had ik nog nergens gelezen.
als je een auto hebt van ‘85 dan mag ik aannemen dat die wijziging er wel in zit.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 30 april 2014 11:21 PM
  [ # 279 ]

Dit weekend naar noord frankrijk gereden en via een omweg terug. Dik 1000 km en zij heeft 1 op 12,4 gereden met 120-130 op de gps. Een heerlijke auto waar ik erg blij mee ben. Zij is het waard om in te investeren heb ik nu gemerkt. Dus de overkapping moet er u echt komen. Op de technische dag nog eens wat onderdelen vernieuwen, kijk er naar uit.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 mei 2014 12:30 AM
  [ # 280 ]

Mooi dat ze je bevalt. very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 07 mei 2014 09:13 PM
  [ # 281 ]

Vandaag de linker remleiding die veer gewonden is vernieuwd. Ik had bij de aankoop nieuwe witte meegekregen. Ging lekker en direct eens de onderkant geïnspecteerd.  Ziet er niet slecht uit, Een weggerotte bumpersteun rechts achter en een gat in de wielkas aldaar. Op aanraden van de vorige eigenaar de bouten van de carterpan 1 voor 1 los gehaald en schoongemaakt waarna ik ze in heb gesmeerd met dikke vloeibare pakking en ze weer ingedraaid heb. Dat moet het lekken verminderen voorspelde hij. Baat het niet schaad het niet, even in de gaten houden.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 07 mei 2014 10:51 PM
  [ # 282 ]

Oja, als ik met licht aan rijd en de blower aan gaat het acculampje zacht gloeien. Is dan de capaciteit van de dynamo te klein of is er een ander probleem.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 mei 2014 11:28 PM
  [ # 283 ]

Heeft 90 % van de serie twee last van.
Alleen als je echt al je bedrading op orde hebt brand hij niet.
Denk vooral aan de massa punten,
Maar die van mij brand al jaren zwakjes met alle groot verbruikers aan,en het rijdt nog steeds.

VgFrank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 11 mei 2014 09:28 PM
  [ # 284 ]

Ik blijf maar lucht houden bij het ontluchten via de ontluchtingsnippel op de hoofdbol. Gewoon doorgaan totdat er geen lucht meer uitkomt of is er nog een andere manier. Ik zet hem nu in zijn hoogste stand en laat dan de lucht ontsnappen en dan weer naar normaal en weer omhoog en weer ontluchtingsnippel open, dit met motor die niet meer loopt. 

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 11 mei 2014 10:03 PM
  [ # 285 ]

Huh?

Komt daar lucht uit?
Die bout sl 12 (ik neem aan dat je die bedoelt) is om de druk weg te nemen van het syteem.
Het kan wel eens helpen om de pomp te laten aanzuigen, maar ontluchten doet het systeem zelf.

Behalve de remmen, die moet je op de klauw ontluchten.

Wat doet de auto niet goed dat je denkt dat je moet ontluchten dan?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
19 van de 34
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook