7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
   
Van CX naar XM
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 11 november 2013 11:52 PM
  [ # 91 ]

Met de garagist nog eens goed gekeken en tot de conclusie gekomen dat het ergens bij de radiator lekt. Of eigenlijk (wist ie me uit te leggen) radiatoren. Dus het neusje moet eraf.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 17 december 2013 12:00 AM
  [ # 92 ]

Dat neusje gaat hem niet worden. Ondertussen zijn we een maand verder en ik kom er gewoon niet aan toe. Dus ik kan niet anders dan mijn XM te koop te gaan zetten. Ik moet een auto hebben die even doorrijdt nu. Dus als iemand nog een leder interieur, mooie velgen of een 2.5 TD kop zoekt…....De wagen gaat wel in een keer weg en niet in stukjes.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 december 2013 08:04 AM
  [ # 93 ]

Je doet je auto weg omdat je een lekke slang of radiateur hebt? Radiateur kan meestal ook wel zonder neusje raf. Lukt bij mijn V6 in ieder geval wel. Of dat bij de 2.5td gaat weet ik niet zeker. Maar grille en bumper eraf is wel te doen hoor….

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 december 2013 08:14 AM
  [ # 94 ]

Blikje Bar’s Leaks?
Het is wat vloeken in de kerk, maar je rijdt zo weer één of twee jaar zonder kvs verlies.
Dan zou ik de dunne uitvoering proberen…

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 december 2013 08:56 AM
  [ # 95 ]

Ik dacht begrepen te hebben dat de 2.5 TD best gevoelig is op de koeling. Ik zelf zou dat niet doen. Maar wellicht werkt het en kun je weer even vooruit. De uitdaging wordt dan om het blok en de verschillende koelers intern weer goed schoon te krijgen mocht je het ooit wel moeten maken.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 december 2013 07:31 PM
  [ # 96 ]

Dat schoonmaken valt best mee, het spul gaat pas hard worden als het opdroogt, dus voorbij het lek.
Als je het spul warm aftapt ben je het voor het grootste deel kwijt.
Dat spul met de korreltjes is misschien een ander verhaal…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 december 2013 10:48 PM
  [ # 97 ]

Een XM 2.5 TD heeft, helaas, een dubbele radiateur. 2 stuks dus, achter elkaar in de neus gepropt….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
gsbxcxxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 22-11-2010

- XM 2.1td service
Gepost: 18 december 2013 01:56 AM
  [ # 98 ]

Ik heb het met een eerdere XM 2.5 TD ook gedaan, is toch vrij simpel.Bumper moet er af inderdaad, maar dat is niet zo moeilijk ( Als de moeren niet vastgerot zitten dan..) Uurtje of drie. Zonde als dat het is wat je tegenhoud om er in te blijven rijden.

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 21 december 2013 01:06 AM
  [ # 99 ]

Als het het enige was dan had ik er wel wat anders in gestaan, maar het blok begon de laatste tijd wel steeds meer te zweten, de stuurbekrachtiging lekte ook, hydraulisch had er voor een nieuwe apk het een en ander aan de leidingen gedaan moeten worden en het roestmonster had toch wel een heel goed jaar gehad. Daarbovenop was de dieselpomp ook echt aan vervanging of revisie toe en dat is een prijzig grapje. Daarnaast had een blikje toverspul waarschijnlijk niet gewerkt: de laatste tijd verloor ik een liter koelvloeistof (lees water) per 10 kilometer. Iets meer dan een druppel die de emmer doet overlopen zeg maar.

De wagen is al weg trouwens. Ingeruild voor een 406 break. Lelijk doch functioneel.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 21 december 2013 04:46 PM
  [ # 100 ]
Hakker schreef:

Dit lijkt me ook wel interessant:

hydroactive bypass

Zonde van het geld, niet doen.
Er is al veel over geschreven in dt forum. Het verhaal suggereert dat het kastje kapotte diodes repareert of omzeilt.

De werkelijkheid is anders. In de spoeltjes die de pilotklepjes bedienen in de hydractiefkleppen zitten diodes om te voorkomen dat de stroom de verkeerde kant op gaat lopen als de spanning wegvalt.
Als dat gebeurt branden de solid state relais in de veercomputer door.
Helaas gebeurt dat vrij vaak. Dat kastje bevat twee diodes (van een paar € samen), één voor elk klepje. het suggereert dat je met “nieuwe”, tussengeschakelde diodes, de ramp herstelt.
Dat is niet zo, omdat de solid state relais al kapot zijn.
Er is maar één oplossing: Die solid state relais vervangen en meteen ook een paar bufferdiodes er overheen solderen.
Aan spullen kost dat een vijfde van zo’n kastje, de verzendkosten zijn de grooste post.
Lees het Sticky over het herstellen van de veercomputer.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 14 juni 2014 12:15 AM
  [ # 101 ]
RensKorevaar schreef:

Probeer het eens…

Een wat late reactie, maar ik heb je advies opgevolgd, sindsdien niet meer bijgevuld!!!! dance

Thanks voor de tip!!!

Profiel  
 
 
7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook