Proficiat !
Hij lijkt goed op te pakken bij gas erbij zo te horen.
ben beniewd hoe het straks draait.
Vandaag weer een stap verder gekomen. Hij loopt nu op benzine en LPG. Het zogenaamde table switching werkt ook. Zowel de brandstof als de ontstekingstabel schakelen netjes over. Ook de koude start zit er nu goed in. Verder afstellen heeft niet zo veel zin, nu moet hij op de vermogensbank en daarna de auto in. Op het filmpje zie ook het scherm op de laptop. Hij loopt hier en daar nog wat arm (wijzer AFR in rood), maar dat zet ik wel goed als ik de motor ook belasten kan. Zo in de testopstelling kun je niet zo veel.
https://www.youtube.com/watch?v=DXI4LP7-sKY
Gr Nard
Klinkt veelbelovend. Benieuwd wat het gaat doen in de auto en of het een vlotte DS gaat opleveren.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mooi dat ie loopt, valt me wel op dat het motorgeluid totaal anders doordat de vaste fan er niet op zit.
Denk trouwens dat ik de zaak van de winter om ga bouwen naar MS3, MS2 heeft toch wat teveel beperkingen voor een dual fuel setup. Als ze in MS3 nou ook nog AE switchable maken ben ik helemaal blij!
Deze print ga ik gebruiken:
Weet iemand of er verschil is tussen de oliepomp van een
DS23 of 21 met oliekoeler en een DS zonder.
Kom wat oliedruk te kort en het moet aan de pomp liggen. Het CX blok is hetzelfde als de DS met oliekoeler ipv de oliekoeler heeft de cx daar een aluminium huis voor het oliefilter.
het kan dus zijn dat de pomp anders is. De DS zonder koeler heeft maar 1 oliegallerij en de DS met koeler 2…......
De neus heeft bij DP Engineering op de Dyno gestaan. Alles verliep super goed en de motor is helemaal afgesteld.
Alleen de oliedruk is wat aan de lage kant. Het zou wel kunnen maar is niet perfect.
Daar ga ik nu mee aan de slag












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Pieter van DP engineering heeft een enorm aantal files in zijn database van allerlei autoos.
Gelukkig ook van een aantal DS-en. Waaronder een DS 23 inj met Vems manegement en een DS 23 inj met het originele systeem. De opgave van de fabrikant kloppen voor geen meter. Volgens Pieter liegen de Fransen zelfs nu nog over het vermogen van de autoos die ze maken. Terwijl de Japanse en Duitse modellen meestal aardig in de buurt komen van de opgegeven waarde.
Honda gaat er zelfs vaak overheen.
De DS23 inj zou 125 Din PK moeten maken. 130 SAE pk volgens het boekje
De Vems DS23 inj deed 108 PK
De D-jet DS23 inj deed 99 PK (deze motor was echter niet nieuw)
De CX/DS deed 126 PK
Dit zijn dus krukas pks !!
Wat vooral erg mooi was is de koppel kromme.
Grafiekjes volgen