14 van de 27
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
DS 25 ie LPG
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 21 september 2014 01:33 PM
  [ # 196 ]

Proficiat !

Hij lijkt goed op te pakken bij gas erbij zo te horen.

ben beniewd hoe het straks draait.

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 12 oktober 2014 10:15 PM
  [ # 197 ]

Vandaag weer een stap verder gekomen. Hij loopt nu op benzine en LPG. Het zogenaamde table switching werkt ook. Zowel de brandstof als de ontstekingstabel schakelen netjes over. Ook de koude start zit er nu goed in. Verder afstellen heeft niet zo veel zin, nu moet hij op de vermogensbank en daarna de auto in. Op het filmpje zie ook het scherm op de laptop. Hij loopt hier en daar nog wat arm (wijzer AFR in rood), maar dat zet ik wel goed als ik de motor ook belasten kan. Zo in de testopstelling kun je niet zo veel.

https://www.youtube.com/watch?v=DXI4LP7-sKY

Gr Nard

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 13 oktober 2014 12:10 AM
  [ # 198 ]

Klinkt veelbelovend. Benieuwd wat het gaat doen in de auto en of het een vlotte DS gaat opleveren.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 13 oktober 2014 09:26 AM
  [ # 199 ]

Mooi dat ie loopt, valt me wel op dat het motorgeluid totaal anders doordat de vaste fan er niet op zit.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 13 oktober 2014 09:37 AM
  [ # 200 ]

Denk trouwens dat ik de zaak van de winter om ga bouwen naar MS3, MS2 heeft toch wat teveel beperkingen voor een dual fuel setup. Als ze in MS3 nou ook nog AE switchable maken ben ik helemaal blij!

Deze print ga ik gebruiken:

http://www.diyautotune.com/ms3pro_module/index.html

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 30 november 2014 07:21 PM
  [ # 201 ]

Weet iemand of er verschil is tussen de oliepomp van een
DS23 of 21 met oliekoeler en een DS zonder.
Kom wat oliedruk te kort en het moet aan de pomp liggen. Het CX blok is hetzelfde als de DS met oliekoeler ipv de oliekoeler heeft de cx daar een aluminium huis voor het oliefilter.
het kan dus zijn dat de pomp anders is. De DS zonder koeler heeft maar 1 oliegallerij en de DS met koeler 2…......

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 30 november 2014 07:33 PM
  [ # 202 ]

http://youtu.be/XccMVXyytII

De neus heeft bij DP Engineering op de Dyno gestaan. Alles verliep super goed en de motor is helemaal afgesteld.
Alleen de oliedruk is wat aan de lage kant. Het zou wel kunnen maar is niet perfect.
Daar ga ik nu mee aan de slag

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 30 november 2014 07:35 PM
  [ # 203 ]

Wat fotoos van de Dyno dag

Afbeelding Bijlagen
IMG_1888.jpgIMG_1889.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 30 november 2014 07:46 PM
  [ # 204 ]

Nog enkel fotoos van de Dyno dag
DP Engineering samen met Jeroen Bosma

Afbeelding Bijlagen
IMG_1890.jpgIMG_1891.jpgIMG_1892.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 november 2014 07:47 PM
  [ # 205 ]
Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 30 november 2014 07:54 PM
  [ # 206 ]

Pieter van DP engineering heeft een enorm aantal files in zijn database van allerlei autoos.
Gelukkig ook van een aantal DS-en. Waaronder een DS 23 inj met Vems manegement en een DS 23 inj met het originele systeem. De opgave van de fabrikant kloppen voor geen meter. Volgens Pieter liegen de Fransen zelfs nu nog over het vermogen van de autoos die ze maken. Terwijl de Japanse en Duitse modellen meestal aardig in de buurt komen van de opgegeven waarde.
Honda gaat er zelfs vaak overheen.

De DS23 inj zou 125 Din PK moeten maken. 130 SAE pk volgens het boekje
De Vems DS23 inj deed 108 PK
De D-jet DS23 inj deed 99 PK (deze motor was echter niet nieuw)
De CX/DS deed 126 PK
Dit zijn dus krukas pks !!
Wat vooral erg mooi was is de koppel kromme.

Grafiekjes volgen

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 30 november 2014 07:58 PM
  [ # 207 ]

vermogen en koppel

DS25 tegen DS 23 met een Vems

Beide autoos dus met een modern inj systeem.

Afbeelding Bijlagen
DS25-DS23.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 30 november 2014 08:00 PM
  [ # 208 ]

DS 25
Verschil tussen LPG en Benzine

Afbeelding Bijlagen
DS25 G-B schaal norm.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 30 november 2014 08:02 PM
  [ # 209 ]

Vermogen van de DS 2500

De beperking zit vooral in de (originele) kop
Meer of grotere kleppen en een turbo zou het vermogen makkelijk doen stijgen

Afbeelding Bijlagen
DS25 schaal norm.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 30 november 2014 08:03 PM
  [ # 210 ]

Dit is het wielvermogen

Afbeelding Bijlagen
DS25 Wiel verm.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
14 van de 27
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook