3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De C6 3.0 V6 op LPG van guznax
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 04 december 2014 11:17 AM
  [ # 31 ]
Arjan Verkade schreef:

Is 65 liter netto? Of is er een 65 liter tank gemonteerd?
Neem aan een ringtank op de plek van het reservewiel?

klopt, het is een 65 liter ringtank op de plek van het reservewiel.
Dat zal de bruto inhoud zijn, want de tank schakelt automatisch over op benzine bij 50 echte liters. Dus de echte inhoud weet ik niet precies, maar uitgaande van 20% wat achterblijft ga ik uit van 65 liter.
Het is een behoorlijk forse (hoge) ringtank.
De bodem van de kofferbak is daardoor bij mij circa 3 cm hoger.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 december 2014 11:39 AM
  [ # 32 ]

Het is andersom Wink

Als je 65 liter tank koopt, wordt die afgeregeld dat je hem voor max 80% kan vullen (wettelijk verplicht). Dus 65*0.8=52 Liter netto.
Bij mijn eigen installatie merk ik in de praktijk dat bij de LPG tank leeg rijden er tot wel 2 liter verschil in kan zitten hoeveel liter er nu echt in gaat. Dat heeft waarschijnlijk alles met maken met temperaturen en druk, meestal is de tank ook “opeens” leeg als je flink gas geeft.

Overigens zou het wel fijn zijn als je meer dan 50 liter kan tanken bij een verbruik van 1 op 8.
Maar dan zou je waarschijnlijk over moeten stappen naar een tank achter de achterbank, dat is dan weer minder fijn qua kofferbakruimte.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 04 december 2014 12:08 PM
  [ # 33 ]
guznax schreef:

Waauw. dank je wel voor je duidelijke uitleg!!
Ik snap denk ik wat je bedoelt. Eens kijken of me dit zelf lukt.
Waar zit precies de aansluiting van de RT3? kom je daar ook vanuit het dashboardkastje goed bij?

Nee daar kan je niet op die manier bij.
Je moet de RT3 head unit losschroeven. Je ziet 2 schroefgaten in het front van de RT3, dat zijn kruiskop of torx schroeven (weet ik ff niet meer). Die draai je los, dan kan je de hele unit uit het dashboard trekken.
Een van de kabels achterop stuurt de CD wisselaar. Die haal je los en daarop sluit je het mp3-kastje aan. Maar je moet dus ook nog de kabel op de CD-wisselaar in de kofferbak los halen.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 05 december 2014 02:24 PM
  [ # 34 ]
waterman schreef:

Lang niet gek dat verbruik. Dat biedt mogelijkheden voor mij Smile

Uitgaande dat ik bij 20.000 km 4x per jaar een halve tank benzine tank vanwege het starten op benzine, kom ik op de volgende berekening per jaar uit. Het omslagpunt ligt net iets boven de 5000 km.
Zie bijlage.

Bij 20.000 km per jaar verdien je de investering (2000 euro) binnen 2 jaar terug.
In de berekening ben ik uitgegaan van een verbruik van 1:8,9 op benzine en 1:7,7 op LPG


@Parexemple: dank je! speeltjes besteld!

Afbeelding Bijlagen
Omslagpuntkopie2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 december 2014 07:07 PM
  [ # 35 ]
guznax schreef:

Uitgaande dat ik bij 20.000 km 4x per jaar een halve tank benzine tank vanwege het starten op benzine

Ik denk dat je daar wel 4 a 5 volle tanken van kan maken.

Bij mijn Xsara heb ik dat ook wel nodig bij zo’n 20 - 25k per jaar.
Mijn tank is natuurlijk wel een stuk kleiner, maar de motor zal wel wat zuiniger zijn. Zo’n koud V6 blok verbruikt natuurlijk een hoop de eerste kms Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 december 2014 07:09 PM
  [ # 36 ]

Mijn auto verbruikt bij 35.000 km per jaar op lpg slechts 75 liter benzine hoor. Kwestie van de boel goed laten instellen!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 december 2014 07:18 PM
  [ # 37 ]

In de zomer loopt die na paar 100 meter op LPG, als het koud is 2 a 5 km.
Bij een warm blok altijd direct na het aantikken van het gaspedaal.

Dat lijkt me niet zo gek toch?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 december 2014 11:24 PM
  [ # 38 ]

Mijn auto start warm gewoon op lpg.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 december 2014 01:51 PM
  [ # 39 ]

Mooi, de LPG installaties worden dus ook nog steeds beter.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 06 december 2014 03:06 PM
  [ # 40 ]
waterman schreef:

Weet je al iets over het brandstofverbruik? Hoeveel km kun je op een tank gas rijden enzo?

eerste tank 370 km. 1 op 7,7
50% snelweg, 50% binnen bebouwde kom. veel korte ritjes. kinderen naar school brengen, supermarkt, kerstbomen halen, dat soort dingen. valt me niet tegen met het koude weer van vorige week.

volle tank voor € 31,30 (64 ct/liter). Er ging nu 48,23 liter in.
Hij was net omgeschakeld naar benzine.

Bij lange snelwegritten zou 530 km mogelijk moeten kunnen zijn.
gaan we met de kerstvakantie uitproberen als ik van Den Haag naar Limburg en terug ga op één dag.


Hij rijdt na het starten inderdaad maar heel kort op benzine. 10 seconden na een koude start of zo.
Als ik de parkeerplaats afrijdt, is hij al omgeschekeld.
De benzinetank is nog altijd half vol.
Over hoeveel benzine ik verbruik, kan ik over een half jaar pas een betrouwbare uitspraak doen.
ik ben nog altijd zo blij als een kind ermee…en mijn vrouw ook Wink
we ontdekken steeds meer leuke speeltjes erop.

Profiel  
 
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 07 december 2014 02:03 AM
  [ # 41 ]

Limburg is een mooi stukje Nederland.

Waar precies ga je naar toe?

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 07 december 2014 10:29 AM
  [ # 42 ]

Brunssum. daar wonen mijn ouders.
als puber er veel gefietst. is heel tof daar met die heuvels.
beetje buitenland-gevoel.

Op de c6 meeting waren er ook een paar mensen uit zuid limburg.
Ze vertelden dat daar bijna geen c6-en rondrijden en verkocht zijn.

Profiel  
 
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 07 december 2014 01:21 PM
  [ # 43 ]

In Brunssum ben ik goed bekend, mijn opa & oma hebben er bijna hun hele leven gewoond. Zelf heb ik er ook even gewoond.

Het is inderdaad anders dan de rest van NL. Richting Voerendaal/Maastricht is het heuvellandschap heel mooi te zien en je waant je alles behalve in NL.

Nu is een C6 een bijzondere auto en behalve dat ze zeldzaam zijn in Limburg is eigenlijk de enige plaats waar ik ze met enige regelmaat zag Parijs.

Ik wens je prettige en veilige kilometers met de troen.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 07 december 2014 08:55 PM
  [ # 44 ]

Dank je!

Vraagje. vandaag een paar keer de ruitensproeier gebruikt met droog weer en de dimlichten aan.
Als je de dimlichten aan hebt, komt er 2 maal een bizarre hoeveelheid ‘sproei’ uit de koplampsproeiers.
Gevolg: de voorste helft van de motorkap zit helemaal onder Sad

Is dat ook uit te schakelen, zodat alleen de voorruit besproeid wordt?
of kan dat alleen door de dimlichten (tijdens het rijden..) uit te schakelen?

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 07 december 2014 10:10 PM
  [ # 45 ]

Geen idee of het uit te schakelen is. In ieder niet vanuit de auto. Misschien wel met de Lexia.

Maar realiseer je dat je Xenon verlichting hebt en dan zijn koplampsproeiers verplicht. Dus zeer waarschijnlijk ook voor de APK verplicht.

Het tegelijkertijd sproeien vind ik wel terecht. Als je voorruit vies is dan zijn de koplampglazen ook vies.

Profiel  
 
 
3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook