3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Centraal Navigatietopic SMEG+
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 12 januari 2015 08:08 PM
  [ # 31 ]

Gisteren maar weer eens een paar honderd kilometer op de teller gezet.
Ritje Hoek van Holland - Tilburg en weer terug.
Normaal heb ik de navigatie ook niet aan staan maar dit keer dacht ik laat ik het eens proberen.
Bij de Benelux tunnel komend vanaf de A20 de A4 op, ging het volledig mis met de navigatie, terwijl de rijbanen al tijden op dezelfde plek liggen. Het pijltje bevond zich honderden meters van de snelweg af.
Pas toen ik de tunnel door was, stond het pijltje weer op de juiste plek.
Mijn vertrouwen in deze navigatie is erg laag. Pijltje staat nooit op de juiste plaats en ziet veel te laat afslagen.
Zit het ding nog op de snelweg, ben ik allang aan het eind van de afslag.
Mijn tomtom is een stuk zuiverder.
Ik hoop dat er snel een update voor de kaart komt en de software wat preciezer afgesteld wordt.
Gelukkig heb ik een goede kennis van het wegennet en raak ik niet de weg kwijt.
Borden zeggen mij genoeg.
O ja even een ander onderwerp, hoe krijg ik de vloernmatjes eigenlijk los? Ligt een hoop zand op en wil het verwijderen.
En stormachtige wind heeft behoorlijk wat invloed op het verbruik. Van 5.4 naar 5.9l/100km.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
koos z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 09-01-2015

Gepost: 12 januari 2015 09:41 PM
  [ # 32 ]

ik heb nog een vraagje.
je kan op de tablet datum en tijd instellen,de tijd vind ik daarna wel terug op het scherm,maar de datum kan ik nergens meer vinden.
waarom zou ik dan toch de datum moeten instellen ?

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 12 januari 2015 09:49 PM
  [ # 33 ]

Voor de kalander.
Jammer trouwens dat de datum niet ergens standaard wordt afgebeeld.

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
koos z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 09-01-2015

Gepost: 13 januari 2015 07:54 PM
  [ # 34 ]

ik weet intussen wat er met het huisadres in mijn navigatie aan de hand is.
de straat is bekend maar de straatnummers zitten niet in het programma,hoewel de straat toch al minimal 30 jaar bestaat.
weet iemand wie de leverancier van de kaarten is ?
het gaat om een citroen cactus .
alvast bedankt .

Profiel  
 
Fransz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 14 januari 2015 01:19 PM
  [ # 35 ]

Koos,

Kaarten voor alle Citroën’s kun je kopen via Citroën bij HERE(voorheen NAVTEQ).

http://citroen.navigation.com/homepage/citroen-eu/nl_NL/EUR/
Vul het type en bouwjaar in.

Groet,
Fransz

Profiel  
 
T.A.F.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 21-10-2014

Gepost: 14 januari 2015 07:48 PM
  [ # 36 ]

Reeds 1 week rij ik in de Cactus en bevalt erg goed, de navigatie vind ik iets minder.

Zoals eerder beschreven loopt die een aantal meters achter is mijn gevoel en ook de plaatsbepaling is niet altijd zuiver.

Ook moest switchen tussen taal instelling om het juiste toetsenbord te verkrijgen, incl. de Q V, daarna was het opgelost.

In het menu kun je ook aangeven op hoeveel KM vanaf je auto positie, je meldingen wil krijgen mbt file’s e.d., gisteren bleef die mij maar spammen over sportevenement overlast bij Castricum, en veel file’s in het westen van het land, terwijl mijn positie in Arnhem was. De instelling had ik op 10 km omtrek ingesteld staan! Erg vervelend, heb de berichtgeving dus maar uitgezet, maar nu krijg ik niets meer binnen. Iemand zelfde ervaring, of bruikbare tips?

Hopen op een snelle en vooral kosteloze update!

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 14 januari 2015 09:39 PM
  [ # 37 ]
Fransz schreef:

Koos,

Kaarten voor alle Citroën’s kun je kopen via Citroën bij HERE(voorheen NAVTEQ).

http://citroen.navigation.com/homepage/citroen-eu/nl_NL/EUR/
Vul het type en bouwjaar in.

Voor fouten of vragen moet je naar het bedrijf zijn, waar je de fouten kan melden of vragen of ze dingen kunnen aanpassen. Misschien worden sommige dingen duidelijker…... Wink

Hieronder staat onderaan in kleine letters onderaan de site info (na het aanklikken van de link hierboven).

U kende ons wellicht als NAVTEQ Maps. We presenteren u nu HERE, onze nieuwe merknaam voor de beste kaartgegevens ter wereld: 196 landen, 2,7 miljoen updates per dag, 80000 gegevensbronnen, meer dan 400 kenmerken, Automotive kwaliteitsklasse, gebruikt in 4 op 5 wagens met ingebouwde navigatie in Noord-Amerika en Europa.

De service op deze site (o.a. de aankoop van een product en bijbehorende service) wordt geleverd door HERE Europe BV, De Run 1115, 5503 LB Veldhoven (Nederland) © 2015 HERE Alle rechten voorbehouden

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 15 januari 2015 09:44 AM
  [ # 38 ]
T.A.F. schreef:

Reeds 1 week rij ik in de Cactus en bevalt erg goed, de navigatie vind ik iets minder.

Zoals eerder beschreven loopt die een aantal meters achter is mijn gevoel en ook de plaatsbepaling is niet altijd zuiver.

Ook moest switchen tussen taal instelling om het juiste toetsenbord te verkrijgen, incl. de Q V, daarna was het opgelost.

In het menu kun je ook aangeven op hoeveel KM vanaf je auto positie, je meldingen wil krijgen mbt file’s e.d., gisteren bleef die mij maar spammen over sportevenement overlast bij Castricum, en veel file’s in het westen van het land, terwijl mijn positie in Arnhem was. De instelling had ik op 10 km omtrek ingesteld staan! Erg vervelend, heb de berichtgeving dus maar uitgezet, maar nu krijg ik niets meer binnen. Iemand zelfde ervaring, of bruikbare tips?

Hopen op een snelle en vooral kosteloze update!

Dat laatste had ik in het begin ook wat gedoe mee, nu staat ie prima. Ik zal vanmiddag eens kijken wat mijn instelling is en dan hier posten.

Profiel  
 
T.A.F.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 21-10-2014

Gepost: 15 januari 2015 11:37 AM
  [ # 39 ]

.

Profiel  
 
T.A.F.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 21-10-2014

Gepost: 15 januari 2015 11:38 AM
  [ # 40 ]

Dat zou super zijn, alvast bedankt!

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 15 januari 2015 08:04 PM
  [ # 41 ]

Zoals beloofd:

In tegenstelling tot wat je misschien zou verwachten krijg ik met deze instelling wel meldingen op mijn route (zoals afgelopen maandag nog). 3 redenen om het liefst zo min mogelijk meldingen te krijgen:

- De omleidingen die de navigatie voorstelt zijn waardeloos; hij is in staat om je om een file van 2 km heen te leiden, vervolgens een file van 10 km in
- Naar mijn werk heb ik maar 1 fatsoenlijke route (1 snelweg), een alternatief is er toch niet. File is in mijn geval gewoon pech en wachten geblazen
- Flitsmeister heeft accuratere informatie

Profiel  
 
T.A.F.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 21-10-2014

Gepost: 15 januari 2015 08:39 PM
  [ # 42 ]

Dank je wel Poekoek, mooie duidelijke en snelle info. Ik check het morgen gelijk met mijn instellingen.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 15 januari 2015 08:45 PM
  [ # 43 ]

Ergens wel logisch, want hij neemt nu de dingen op in een straal van 2 km vanaf de plaatsbepaling op de route. Neem je 10km of meer dan krijg je natuurlijk weer meer meldingen.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 15 januari 2015 09:24 PM
  [ # 44 ]

Dat klopt. Alhoewel ik het idee had dat ik er nog verder van af zat, maar helemaal zeker waar het systeem dacht dat de filw begon weet ik niet meer.

Overigens nog wel raar dat ik een pop-up in beeld kreeg, aangezien dat het vinkje uit staat. Nou ja, gelukkig komt het amper voor.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 16 januari 2015 09:33 AM
  [ # 45 ]

Waar men zich ook heel vaak (bij navigatie apparaten) in vergist is, dat als je bijvoorbeeld een benzinestation zoekt….. en ziet dat hij op 5,6km zit, is dat het de afstand is .... gerekend in een directe lijn! Dus dat betekent de afstand wel eens >10km kan zijn. De fileinfo zal op dezelfde wijze plaatsvinden in een straal van…..

Profiel  
 
 
3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook