23 van de 34
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
CX 2.2 trs revisie van vanalles
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 13 mei 2015 05:54 PM
  [ # 331 ]
atak schreef:

Ik ben begonnen met het oude blok waar de spullen van af komen te ontmantelen. Ik wil de versnellingsbak wisselen en heb die tot aan het blok eraf gehaald en ben nu bezig om de bak eraf te halen maar is dat[ nu te laat waarschijnlijk]  wel goed om te doen? Hij komt niet verder los dan de foto.
Heb ik het fout gedaan en hoe los ik dat op?

Ad

Als ik naar de foto’s kijk heb je de bak al van het blok af, of is het de vervangende bak die op de werkbank staat? Ervan uitgaand van niet, dus oude bak op werkbank: waarom zou je die verder uit elkaar schroeven, zoals de foto lijkt te tonen, als je een vervangende bak hebt? Krijg je alleen maar tandwielensoep van. Maar ws. begrijp ik je verkeerd.

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 13 mei 2015 06:30 PM
  [ # 332 ]

@ timo 1990 Ja dat ben ik, leuk dat zo te zien. Met de cx rijd zweef ik lekker en geniet ik van het rijden. Met de KTM zoek ik wat meer de grenzen op.

@ beerpeet Ik ben verder gegaan met zoeken op het forum en ik had dus gewoon alles aan elkaar moeten laten zitten. stom stom stom. Maar ik heb de pakking die nog heel was goed schoon gemaakt en her vloeibare tussen gedaan. Maar met het vastzetten met 28 nm brak er ook nog een draadeind af. tja. Verder valt me nu op dat de binnenzijde bij de drukgroep wel erg vet is en dat de keerring dus vervangen moet worden. Dat zal ook wel van binnenuit moeten dus ik ben er nog niet.

Ik ga wel vast de motor die in de trs zit eruit halen, ik zal nog wel wat meer tegenkomen.

Ad.

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 13 mei 2015 07:32 PM
  [ # 333 ]

Juist, het was dus de vervangbak die je onnodig verder uit elkaar wilde schroeven. Iets met doen en leren Wink
Of dat vet in de bak versnellingsbakolie is of motorolie (wat op de krukaskeerring van ‘t blok waar de bak afkomt zou wijzen) zou je moeten kunnen ruiken. Versnellingsbakolie zou naar rotte eieren, zwavelachtig moeten ruiken. Dan zal idd die bakkeerring vernieuwd moeten worden. Misschien dat de experts het ook aan de foto kunnen zien.

Maar misschien is ‘t sowieso handig om de bakkeerring te vernieuwen, als ‘m toch zo los hebt staan.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 13 mei 2015 08:19 PM
  [ # 334 ]

ik zou hem nu je al zover gegaan bent ook uitelkaar halen.
je baalt helemaal als de vloeibare pakking net niet goed gegaan is en de bak lekt als je het spul weer in elkaar hebt.
even goed kijken in het wph en nauwkeurig werken, dan moet het lukken.

o ja, in elk geval moet je beginnen met dat bultje aan de baksteun kant.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 13 mei 2015 08:38 PM
  [ # 335 ]

succes heb ook eens de oliekering in de bak vervangen aardig te doen kijk gelijk ofdat je de syncromesringen moet vervangen
mvg, joost

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 15 mei 2015 12:41 PM
  [ # 336 ]

Kun je de inhoud,van de versnellingsbak ook overzetten naar degene die nu aan het blok vast zit, Dus doen alsof je de versnellingsbak in de auto behandeld?

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 15 mei 2015 01:05 PM
  [ # 337 ]
atak schreef:

Kun je de inhoud,van de versnellingsbak ook overzetten naar degene die nu aan het blok vast zit, Dus doen alsof je de versnellingsbak in de auto behandeld?

Ad

als de bakken gelijk zijn

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 15 mei 2015 02:17 PM
  [ # 338 ]

waarom wil je dat?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 15 mei 2015 02:54 PM
  [ # 339 ]

Precies, zie de toegevoegde waarde ook niet. Veel meer werk met veel meer risico op fouten. En dan kun je volgens mij net zo goed 1 bak volledig reviseren.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 15 mei 2015 03:28 PM
  [ # 340 ]
atak schreef:

Kun je de inhoud,van de versnellingsbak ook overzetten naar degene die nu aan het blok vast zit, Dus doen alsof je de versnellingsbak in de auto behandeld?

Ad

Neen want dan klopt de afstelling van de kroon - pion niet meer .
Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 16 mei 2015 04:09 PM
  [ # 341 ]

Ik dacht dat je dan geen bak hoeft over te zetten alleen het binenwerk, maar dat kan dus niet. Ga ik de vervanger bewerken.

Maar eerst moet het blok eruit en dus ook da aandrijfassen. Ik ben nu6 uur bezig met allerlei aanpassingen aan de trekker die ik gemaakt heb maar ik sla hem elke keer aan gort. Ik sla zo hard dat de homkineet aan de wiel zijde er spontaan af vloog. Is er nog een andere manier want dit is echt te gek, de moker koppen bijl koppen enz vliegen van de steel af maar de as geeft geen krimp. zie foto’s.

Ik weet het niet meer.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 mei 2015 04:31 PM
  [ # 342 ]

Als alles er toch uit gaat het laatste stuk vanaf de tripolie lekker laten zitten.
En je er over buigen zogauw de versnellingsbak naast de auto ligt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 16 mei 2015 04:33 PM
  [ # 343 ]

Je hebt een broertje nodig. Als ik iets niet los krijg, krijgt m’n broertje ‘t altijd wel los Laughing

Ik ben gewend dat je assen zonder trekker of andere hulpstukken uit de bak kunt pakken. Natuurlijk kan ‘ie vastgekoekt zitten, maar weet je zeker dat je in de goede richting, loodrecht op ‘t asgat kracht zet? Als je de bak en as toch niet meer gebruikt is afslijpen misschien een optie. Is er niet stiekem voldoende ruimte om motor/bak met halve as en al eruit te takelen? Edit: ja dus.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 mei 2015 04:34 PM
  [ # 344 ]

Ja die ruimte is er.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 16 mei 2015 08:20 PM
  [ # 345 ]

Bedankt heren,

Ik heb weer alles aan gort geslagen, het metaal breekt af naast de las. zelfs verstevigd krijg ik het nog kapot, einde verhaal dus. Ik heb het ook nog met een hydr. pomp geprobeerd maar het triploide huis is te rond alles glijd weg. Ik ben het niet gewend om bakzeil te moeten halen maar hier geef ik me gewonnen, ik ben kapot/moe van zo een dag. Zo zie je maar een Franse dame sloopt je tongue wink .

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
 
23 van de 34
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook