62 van de 176
« Eerste  < Vorige 60 61 62 63 64 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25680
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 mei 2015 11:19 AM
  [ # 916 ]

Poedercoaten! En vlam verzinken (schopperen).

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4946
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 mei 2015 11:27 AM
  [ # 917 ]

Oeh, da’s wel mooi.
Kleur moet AC140 Gris Rosé zijn, toch?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25680
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 mei 2015 11:44 AM
  [ # 918 ]

Op een DS wel..
kost iets van 65 eu per velg..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 mei 2015 07:26 PM
  [ # 919 ]

Das niet duur!
En ziet er netjes uit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4946
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 mei 2015 12:21 AM
  [ # 920 ]

Zo,

vanavond na het werk eerst maar eens de linker kant afgemaakt.
Netjes handrem gesteld, staat goed, maar de handle staat nu wel als een aardige fallus omhoog.
De kabellengte later maar eens fixen, wel goed voor nu.

Blokjes d’r in gezet, ging een stuk sneller dan gisteren, handigheid..
Zooitje netjes schoongemaakt, systeem op druk, remmen ontlucht.
Tralala, walk in de park.

Wiel erop, van de bokjes af, hup naar buiten..
Prrr plof. motor slaat af, en blijft afslaan.
Is het mogelijk dat madame met het nieuwe luchtfilter mogelijk iets astmatisch is geworden?
Nou ja, stationair schroef maar een tikkie gegeven. Voldoet voor nu wel even.

Kleine rondjes over het industrieterrein, even inremmen.
Alles prima. Hup, snelweg op!

En dan ineens, bocht naar links. ....rrr…rrr..rrrr.. RRRRRR…RRRRR.
GODVER DE KUT! Is m’n lager nú al weer naar de getver? Kan toch niet?!
20 Km max gereden! Hoe kan dat nou?  hmz
Ik heb echt geen idee. Bij het inspecteren van de keerring, zag ik wel dat het fussee een paar butsjes en krasjes had in het gedeelte waar het lager in draait. Maar niet echt noemenswaardig (althans, dat dacht ik..)
Iemand met een goede tip waar ik het kan zoeken? Ik kan niet geloven dat het lager nu al gaar is..

Nou ja, de geit heb ik nog even gewassen, zodat ze zondag er een beetje mooi bij staat.
Als ik er kan komen.

En alsof het lot ermee speelt: vanmiddag keek ik eens op ebay, wat er allemaal te koop was.
Werd er net sinds een kwartier een lager aangeboden! Nou, meteen maar gekocht voor een prikkie.

Niet verwacht dat ik hem zo snel nodig zou hebben..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 16 mei 2015 01:37 AM
  [ # 921 ]

handrem moet je niet met de kabel stellen maar met de excenters.
de draad van de kabel een cm laten uitsteken en dan fixeren met moer en contramoer, verder van afblijven.

luchtfilter: lijkt me sterk dat oud meer lucht doorlaat dan nieuw, tenzij er een gat in oud zat.

wiellager: wat bedoel je met krasjes in de fusee?
als er beschadigingen in het loopvlak zitten waar de kogels over heen gaan is het lager stuk.
als er krassen in de passing van het lager zitten is er niks aan de hand.
lopen je handremkabeluiteinden (mooi galgje woord) niet tegen de loodjes op de velg?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4946
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 mei 2015 01:50 AM
  [ # 922 ]

Heb de handrem gesteld met de excenters, maar de lengte van de draad niet eerst anders gemaakt dan ‘ie was.
Ik dacht eerst stellen met excenters, dan pas de lengte van de draad..

Over de krassen, even goed omschrijven:
Je hebt het vlakke gedeelte met zes gaten waar het lager op vastgezet wordt.
dan is er een kleine ‘verdieping’, waarna het conische vlak begint. Daarna zit de sluitende keerring.

Butsjes zijn te vinden op de hoek van de ‘verdieping’, wat krassen in het conische vlak (waar dus de kogels in draaien..).
Voordat ik het lager monteerde heb ik de krassen en butsjes wel opgeschuurd opdat het vlak was..

MCMLXXIV kwam nog met de tip van een losliggende kogel van de tripoïde.
Shit, volgens mij mag ik gaan vissen naar een vervangend fusee.

Afbeelding Bijlagen
IMG_6330.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10496
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 mei 2015 02:06 AM
  [ # 923 ]

In wat voor soort bocht hoorde je het lager en van welke kant kwam het geluid voor je het nieuwe lager er ingezet had?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4946
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 mei 2015 02:17 AM
  [ # 924 ]

Bocht naar links. Daarom ook het rechtsvoor vervangen.
Soort bocht: knooppunt Clausplein/Ypenburg, daar kan je redelijk doorrijden en in de bocht hangen.
Geluid kwam van dezelfde kant, maar het klinkt nu wel iets anders.
Beetje, ‘ratelend’ / gruizig..

Oude lager was duidelijk niet best meer, daar heb ik wel een duidelijk filmpje van, maar krijg ik hier niet op.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 16 mei 2015 11:51 AM
  [ # 925 ]

die fusee is volgens mij niets mis mee.

tripoide kogel die eruit valt kan ik me voorstellen, maargeloof ik niet.


ik denk:
handremkabels komen tegen de velg
je hebt een rot of verkeerd lager gehad
homokineet is stuk

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 16 mei 2015 01:06 PM
  [ # 926 ]
erikkuiper schreef:

homokineet is stuk

Precies, stukke wiellagers hoor je continu, bij alleen bochten lijkt ‘t me typisch geval aandrijfas.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10496
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 mei 2015 01:06 PM
  [ # 927 ]

De lagers hoor je het meest als ze niet/weinig belast zijn. Ik had met een cx lagergeluid in een bocht naar links. Linker lager was op.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4946
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 mei 2015 02:14 PM
  [ # 928 ]

Dank voor jullie reacties tot nu toe.

- rechter lager was wel echt gaar, heb een filmpje daarvan. Vervangen daarvan moest sowieso.
- na vervangen wiellager wederom geluid bij bocht naar links, iets anders, eerder niet zo gehoord. Het lijkt me heel toevallig als nu het linker lager kapot is gegaan.
- ga draaiende handrem controleren
- ashoes loshalen en controleren
- lager ronddraaien zonder wiel, blokken en handrem.

Ben benieuwd.. Is de as te trekken zonder dat je bak leegloopt?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 mei 2015 02:19 PM
  [ # 929 ]

Als het goed is loopt je bak niet leeg als je de as er uit trekt.
Succes.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 16 mei 2015 02:43 PM
  [ # 930 ]

als je de ashoes van de tripoide (binnenste) wil loshalen om losse kogels te bekijken, kun je de moeite wel besparen.
die kogels zijn zo groot dat je ze wel door de hoes heen voelt.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
62 van de 176
« Eerste  < Vorige 60 61 62 63 64 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook