1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De Jumpy-avonturen van Visa GTI 115
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 11 december 2015 09:43 AM

Kees “Visa GTI 115” is de grootste verhalenverteller van Citroën-Forum.nl. Daarvoor gebruikt hij vooral zijn draadje Mijn Visa GTI 115, maar nu heeft hij de redactie materiaal ter beschikking gesteld waarmee we een behoorlijk aantal voorpagina-artikelen en forumbijdragen kunnen vullen. Jawel, het gaat om avonturen met de Jumpy. Binnenkort in dit theater:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 13 december 2015 12:11 PM
  [ # 1 ]

Volgens de aankondiging hierboven gaat de Jumpy binnenkort op groot avontuur. Voordat het zo ver is, wordt eerst nog een rondje Frankrijk gedaan, een rondje waarvan de Jumpy zoals altijd volgeladen met verhalen weer terugkeert. Dat heeft hij onlangs in Gonfaron nog bewezen.

Waar de reis nu heen gaat en welke ontdekkingen gedaan worden? Je leest het hier…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 14 december 2015 03:23 PM
  [ # 2 ]

van de voorpagina

Schatzoeken in Frankrijk

Buiten is het koud en donker, binnen worden foto’s uit de oude doos geordend en vakantieverhalen verteld. Meesterverteller Kees neemt ons mee naar het departement Aube, laat een garagedeur piepend opengaan en baant zich een weg door spinnenwebben en bergen oud ijzer. Wat vindt de schatzoeker deze keer?

We rijden over de kleine weggetjes die zo talrijk in Frankrijk aanwezig zijn, vooral in het departement Aube (10). Alleen daar kan het zomaar gebeuren… Na het doorkruisen van dorpjes als Bagneux-la-Fosse, Beauvoir-sur-Sarce, Villiers-le-Bois en vele andere, zie ik voor de deur van een niet meer in gebruik zijnde garage een DS, een HY en een 2CV onder een hoes staan. Ook zie ik dat achter de HY de deur een stukje openstaat.

Nieuwsgierig als ik ben, parkeer ik verderop de Jumpy en ga op de garage af. Alsof het afgesproken werk is, loop ik tegen een wel heel markant figuur aan met een groot gewas aan zijn kin; wat een prachtkop. Ik steek hem de hand toe en vraag of ik even binnen mag kijken. Hij vindt alles prima. 

De deur piept, de spinnenwebben kleven in je gezicht en er is nauwelijks plaats om te lopen, maar je komt ogen te kort: je weet niet waar je het eerst naar moet kijken. Eerst een Ferguson-tractor, een aantal DS’en met oude neus, Peugeots 203 en 403. Opgeslagen in hoge stellingen ook een AX GT, een Simca, twee Fiats en een grote Mercedes 220. De vraag rijst direct van hoe komen die dingen ooit weer naar beneden? Ook zie ik vele losse DS-onderdelen zoals motorkappen, schermen, deuren, enz., enz. tot helemaal in de nok van het gebouw. Voortreinen van HY’s, motoren, bakken: alles is er in veelvoud. Mobylette-brommers hangend aan de zoldering in diverse types en uitvoeringen. Op de begane grond zie ik een Traksjon helemaal verstopt onder van alles en nog wat, een echte Jeep en ook een Renault 4 CV’tje. Zelfs een motorfiets, een BMW met zijspan, bijna onzichtbaar.

De man lacht zich rot om mijn verbazing en ook blijkt zo’n figuur noch een heel leuke, normale vrouw te hebben. Je ziet: alles is dus mogelijk in deze maatschappij. Ik vraag hem of hij er mee instemt dat ik alles op de foto ga zetten, want dit kom je niet elke dag tegen. Ook dat vindt hij prima, helemaal geen probleem. De heer des huizes zelf zet ik nog eens prominent op de foto.

En dan de vraag over de HY buiten. Die ziet er niet uit, maar zo zegt hij, die is gewoon elke dag in gebruik. Waarom niet? Hij rijdt nog prima en hij weet ook dat er alles voor te koop is in Nederland. In het dagelijks leven is hij vrachtwagenchauffeur, ik zou eerder zeggen collectionneur. Hij komt onderweg van alles en nog wat tegen en dat neemt hij dan mee naar huis.

Als ik alles heb vastgelegd en het tijd wordt om weer verder te gaan, zegt hij nog: “Als je in de buurt bent, kan je altijd langskomen, want er is nog meer…”

tekst en foto’s: Visa GTI 115

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 14 december 2015 05:44 PM
  [ # 3 ]

Wat een top verhaal! Smullen!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 14 december 2015 05:53 PM
  [ # 4 ]

Mooi verhaal Kees!

Adri

Profiel  
 
Gepost: 14 december 2015 06:25 PM
  [ # 5 ]

wat weer een spannend verhaal kees jij komt nog eens ergens

doei

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 14 december 2015 07:34 PM
  [ # 6 ]

Potdomme Kees, het is je weer gelukt zeg. Wat een vondst en wat een verhaal! Heerlijk.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Robcap
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 30-08-2013

Gepost: 14 december 2015 09:20 PM
  [ # 7 ]

Ja, mooi verhaal! Ik ben al blij als ik in Frankrijk een rijdend 2cv tje zie cheese

2CV6 1980 Verte Embrun

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 14 december 2015 10:00 PM
  [ # 8 ]

Gaaf verhaal en nu al benieuwd naar wat er nog ‘meer’ is.
Die HY is juist gaaf zo in deze gebruikte en verweerde staat.
Maar vast no a vendre Wink

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15719
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 15 december 2015 01:58 AM
  [ # 9 ]

Leuk verhaal inderdaad!  very good

Zo’n 4 maanden geleden reed ik toevallig op die plek, zonder te weten wat voor goudmijn er achter de deur zat…

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 15 december 2015 10:09 AM
  [ # 10 ]

XBXG het is deze foto die mij er weer toe dwong om dit verhaal op te zoeken.

En deze ontmoeting was een paar jaar terug.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15719
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 15 december 2015 11:53 AM
  [ # 11 ]

Grote kans dus dat de HY nog regelmatig zijn rondjes rijdt.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 15 december 2015 12:14 PM
  [ # 12 ]

Hij heeft mij toen verteld dat de HY gewoon altijd in bedrijf is en zou blijven.

Binnen liggen alle HY onderdelen in veelvoud opgeslagen.

Hij heeft er in het verleden diverse gedemonteerd.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 16 december 2015 11:26 AM
  [ # 13 ]

heerlijk verhaal! daar kikker ik weer wat van op.

Profiel  
 
Gepost: 16 december 2015 12:47 PM
  [ # 14 ]

Heerlijk herkenbaar Kees, dit soort toevallige ontmoetingen ‘maken’ mijn vakantie altijd!

Profiel  
 
koos24
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 08-11-2005

Gepost: 21 december 2015 11:26 AM
  [ # 15 ]

Mooi verhaal, zelfs nog een oude Jeep
Er staat voor een vermogen.

Niet zomaar een merk maar HET merk!

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook