hallo allemaal ik ben mark 45 jaartjes jong
na lang wikken en wegen heb ik toch maar een keer de knoop doorgehakt en een ds gekocht
altijd een jongens droom geweest
mijn vader heeft vroeger altijd aan ds’en gewerkt (40 jaar geleden) en dat blijft toch hangen ,na het overlijden van mijn vader gaan zoeken maar nergens een mooie voor redelijk geld kunnen vinden werd me er een aan geboden .ik begon met een klant van mij over een ds .toen zij hij tegen mij van die heb ik nog een .dus vraag ik verder ,wat voor een ds is het ?een witte ,wat voor motor ?een witte,automaat schakel?een witte .dus spreek met hem af om hem te komen kijken ,en ja het was een witte die al sinds 1988 in een droge loods stond,auto gebracht betaald (2500 euro) en nu druk aan het restaureren
hier kort mijn verhaal foto’s zal ik tzt proberen bij te voegen
groetjes mark
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Welkom, een DS die vanaf 1988 stil heeft gestaan heeft veel aandacht nodig, ben benieuwd naar je topic.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 25414
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
[Mierenneuk modus] Het is een ID. [/mirenneuk modus]
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7901
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Welkom!
Weet niet of de auto al bij de Rdw is geweest, maar het is wijs om em eerst, voor de restauratie te laten schouwen/kentekenkeuring.
Achteraf geeft dat helaas nog al eens problemen.
Na restauratie aanbieden heb je in het gunstigste geval geen probleem maar ze doen al gauw een identiteits onderzoek en als ze dat niet vertrouwen kun je weinig meer doen.
Beetje zonde van het geld en tijd wat er na de restauratie inzit.
Dus de auto voor de restauratie zo origineel mogelijk aanbieden…
hij heeft al kenteken .de oude eigenaar heeft hem laten keuren en daarna bijna niet meer mee gereden
kenteken is van 1983 auto van 1974
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Inderdaad welkom hier!
Maar luister nu alstublieft naar wat voorgangers schreven.
GA EERST NAAR DE RDW of laat ze bij jou komen.
Dit kost hooguit 150 euro maar dan weet je wel wat je hebt.
Want je bent niet de eerste wie bij wie het mis gaat.
Succes met de restauratie
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25414
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Frank,
Hij HEEFT AL EEN KENTEKEN.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
na alles goed getest te hebben motor,hydrauliek verlichting ed kon er niet mee rijden omdat het staal uit de banden stak.alles uit elkaar dus werkelijk alles,begonnen met strippen.je kunt zien op de foto’s zien dat de dakranden perfect zijn daar was ik blij mee want die kunnen rot zijn heb ik hier op het forum gezien
Totaal aantal Berichten: 9986
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat Frank het risico van diefstal/omkatten in het verleden bedoelt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27813
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi project!
Veel plezier met het werk, en hopelijk een goed eindresultaat
Hoe ga je de auto opbouwen?
Ga je hem weer als origineel opbouwen, een witte ID (ik vermoed DSpécial)?
Als ik die eerste foto’s zo zag lijkt het een vrij originele auto met nog bruin skai erin.
de auto wordt niet de orginele kleur wordt diep zwart met een bruin int.of het orgineel is of niet ik bouw de auto zo op dat ik hem mooi vind.het is inderdaad een id en geen ds wist ook niet vantevoren dat er nog zoveel verschil in zat .deze heeft ook geen meedraaiende koplampen geen radio
Totaal aantal Berichten: 25414
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die meedraaiende lampen kan je er nu heel makkelijk inbouwen! van die lampenbakken heb ik voor je liggen voor weinig
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27813
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan is het zeker een DSpécial, een DSuper en luxer hadden de meedraaiende lampen standaard.
Alleen op de DSpécial was het een optie.
Zelfs de stuurbekrachtiging was niet altijd standaard, al hebben de meeste dat wel.
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
jantje1948 schreef:Ik denk dat Frank het risico van diefstal/omkatten in het verleden bedoelt.
Yep,lees het verhaal van jan .o maar eens ( staat hier ook op het DS forum.
Ook een DS gekocht, met kenteken ,maar die bleek dus ook een keer in een vaag verleden een nummer te hebben gekregen.
Maar goed ieder zijn keuze
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Arjan Verkade schreef:
Dan is het zeker een DSpécial, een DSuper en luxer hadden de meedraaiende lampen standaard.
Alleen op de DSpécial was het een optie.
Terwijl het op een DSpecial confort weer standaard is…..
bron:
http://www.ruecitroen.nl/Autotesten/DS/AK 64-09-19720226/AK 19720226 - Pagina 0390.htm
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.