19 van de 28
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
De Fiat 242 C(35)amper van FurrieGurrie
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 juni 2016 06:53 PM
  [ # 271 ]

Motorolie laat ik ook elk jaar wisselen. Versnellingsbak en reductiekasten moeten toch wat langeret de olie kunnen, lijkt mij.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 06 juni 2016 11:14 PM
  [ # 272 ]

Nadat ik vrijdagavond opeens verrast werd met een bezoek van mijn schoonouders en het weekend vol zat met tuinpuin ruimen en afvoeren vanavond na de avond4daagse toch maar even gekeken of de krukaskeerring nu dicht is. Ik heb de poelie opgepoetst (er is 3 à 4 honderdste af) en een viton keerring 48x65x10 besteld. Deze ingeolied en met een passend plaatje doormiddel van de moer die normal de poelie op zijn plek houdt, aangedrukt. Keurig netjes gelukt. Maar dus nog niet kunnen starten. Vanavond dus wel en het lijkt zo na de eerste minuten stationair draaien dicht. Het pist er in ieder geval niet uit Laughing een echte rit zal moeten uitwijzen of de reparatie geslaagd is.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 juni 2016 11:39 PM
  [ # 273 ]

very good

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 12 juni 2016 03:52 PM
  [ # 274 ]

De afgelopen dagen nog wat verder gerommeld aan de camper. Nu de bumper en het front er toch af lagen heb ik het luchtfilter verwijderd. Dit was een k&n filter dat met een deel van de originele slang en duct tape en tyraps aangesloten en op zijn plaats gehouden werd. Ik heb dit vervangen door het luchtfilterhuis van een Xm tct. Zit nog niet helemaal naar mijn zin. Maar goed genoeg voor nu om eens te gaan proberen.

Ook heb ik het dieselfilter vervangen en het filterhuis schoongemaakt. Er zat een soort drap in de glazen onderkant van het filterhuis. Ik neem aan dat dat een soort algengroei is?

Ook aan de slag met de eerste pogingen tot het verkrijgen van een wat aangenamer geluidniveau. De binnenzijde van het binnenste motorkapje beplakt met het zelfplakkende noppenschuim van de Gamma. Plakt prima en werkt fijn. Voor de rest van de cabine heb ik schuim platen gebruikt die normaalgezien in een wand horen. Dat is redelijk stug. Ik heb het onder de vloerbedekking gelegd. Als eerste test. Als dit helpt ga ik het nog wat netter leggen en nieuwe vloerbedekking maken uit 1 stuk.
Ook de motorkap buiten heb ik aan de binnenkant voorzien van de noppen….

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 12 juni 2016 04:09 PM
  [ # 275 ]

Wat voor kleur heeft die drab en hoe ruikt het? Als het donkergrijs is en het naar (een soort van) zure appels ruikt, dan is het bacterie.
En daar moet je beslist vanaf zien te komen als het zo is. Daar zijn wel producten voor te koop die je in de tank gooit voor je gaat tanken.
Als het gewoon zwart is en naar diesel ruikt, dan is het vrijwel zeker gewoon vuil.

Ben benieuwd naar je bevindingen met de verschillende isolaties. Mocht het positief zijn dan denk ik dat ik je idee maar steel en ook eens aan de slag ga met isolatie.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 12 juni 2016 05:24 PM
  [ # 276 ]

Ik heb een foto gemaakt die ik later wel even plaats. Ik heb er niet aangeroken verder.  Ik heb nog niet gereden met de camper, dat doen we later deze week. De kleine mannen zijn donderdag , vrijdag en maandag vrij van school. Ideale gelegenheid om op pad te gaan. Waarschijnlijk weer naar Zeeland (aan de Zeeuwse kust, niet bij Overslag Marc Wink ). Ik heb de camper wel even gestart en het klinkt een stuk gedempter. We zullen het gaan horen Laughing

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 juni 2016 08:41 PM
  [ # 277 ]

Ik heb ook Gamma noppenschuim gekocht, maar dat Is niet zelfklevend. Blijkbaar niet goed opgelet. Ik ga het komende vakantie ook uittesten.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 12 juni 2016 08:46 PM
  [ # 278 ]

Er zijn 2 soorten inderdaad, met en zonder plak…..

dit zat er onder in de glazen bodem….

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 13 juni 2016 12:16 AM
  [ # 279 ]

Zo op de foto ziet het eruit als normaal vuil. Dat heb ik na 1 winter met de kachel draaien hier aan boord ook in het filter.
Gewoon schoonmaken, nieuw filter plaatsen, ontluchten en klaar.
Nog een mogelijkheid: Zitten er ergens rubber slangen voor het filter? Wellicht zijn die dan aan het vergaan.
Je zou eens wat op je vinger kunnen nemen en het tussen je vingers smeren zogezegd. Kijken wat voor consistentie het heeft.

Overigens, bedankt voor de ongevraagde tip. Nu moet ik eens kijken of ik ook zo’n filter heb en controleren.
Volgens de vorige eigenaar heeft de motor recentelijk een beurt gehad. Maar controleren kan nooit kwaad natuurlijk.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 13 juni 2016 09:00 AM
  [ # 280 ]

zit bij mij aan de rechterkant, daar zal hij bij jou waarschijnlijk ook wel zitten….

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 13 juni 2016 09:03 AM
  [ # 281 ]
furriegurrie schreef:

Ik heb dit vervangen door het luchtfilterhuis van een Xm tct.

Dat is toch het luchtfilterhuis van DE tct?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 13 juni 2016 09:56 AM
  [ # 282 ]

Klopt Wim, van Soixante. Nu een 2de leven in de Fitroën! Het grappige is dat de aansluitslang die erop zit precies over de dikke rubberslang gaat die op de inlaat zit. Slangklem erom en het zit vast. En het geheel is zo precies lang en flexibel genoeg om naast het blok uit te komen.

Het luchtfilterhuis zit nu wel op zijn kop gemonteerd (niet ideaal ivm vuil dat in het filter blijft liggen natuurlijk), maar dat geloof ik wel voor het beperkte aantal km dat ik maak. Een keertje extra uitkloppen of blazen wellicht. En zo’n filtertje kost natuurlijk ook de wereld niet! Het zit nu gebeund op zijn plek (met VD draad Laughing ), ik ga nog wel een steuntje maken zodat het met nette riempjes oid op zijn plek blijft. Of toch met wat boutjes en moertjes, zie nog wel….

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 13 juni 2016 10:04 AM
  [ # 283 ]

Zelf zou ik een pantykousje over de ingang van het filterhuis doen. Dat had ik ook over het aanzuigrooster van de interieur luchtinlaat van de XM. Ongelooflijk hoeveel rotzooi dat kousje van nog geen 70 cent tegenhield!

Soms is de goedkoopste beunoplossing de beste. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 13 juni 2016 05:35 PM
  [ # 284 ]

dat is nog wel een idee inderdaad om te voorkomen dat grotere delen in de behuizing komen…

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 15 juni 2016 09:00 AM
  [ # 285 ]

gisteravond nog even bezig geweest met een paar retourslangen van het brandstof circuit. Sommige waren niet zo heel fris meer:

ik hoop dat in combinatie met het vervangen van het dieselfilter het mindere starten nu tot het verleden behoort.

Ook nog even een fotootje van de beunoplossing voor het luchtfilter:

Het is dus een filterhuis met slang van een Xm 2.0 TCT. De “ophanging” wordt nog wel wat minder beun gemaakt als gebleken is dat dit goed werkt zo Laughing

Profiel  
 
 
19 van de 28
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook