Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Bull Frog Bleu schreef:?..Zou dus origineel een 1900 met 4 bak in hebben gelegen als ik de reacties lees…
Ondanks dat er ‘ID19f’ op het typeplaatje en het kenteken staat zit er in die auto’s géén 1900 motor. De 1900 is een oud type motor, met 1911 cc en drie kurkaslagers. Na 1965 zit er in de breaks en ds modellen een motor met 5 krukaslagers en 1985 cc. Dat is dus een 2 liter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Originele tweede neus break, wat mij betreft een ultieme ID/DS. Echter, dat rode systeem zou mij er van weerhouden een dergelijke auto te kopen.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Dank voor de aanvulling Waterman. Zou het dan toch origineel zijn of doelde je op de type aanduiding en bijbehorende motor.
Modeljaar later en je had lhm maar die zijn erg zeldzaam en veel gezocht.
LHS zo storingsgevoelig of is het met name onderdelen en olie die kostbaar en moeilijk te vinden zijn.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
charlesdegaulle21 schreef:Echter, dat rode systeem zou mij er van weerhouden een dergelijke auto te kopen.
Mij ook.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Na lang zoeken/wachten hebben wij een originele ‘67 break gevonden. Geen omgebouwde of iets dergelyks maar echt 1 waarvan het chassisnummer tot bouwjaar ‘67 behoort. Niet via marktplaats, maar via een DS garage die er 1 wist te staan. Wellicht een optie om wat lijntjes uit te leggen.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Daar moet je inderdaad mazzel mee hebben. Geen haast dus kan inderdaad wel eens wat lijnen uitzetten. Een mooie break met derde neus is ook prima maar tweede neus heeft wel iets.
LHS dus maar niet doen.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
LHS is als je een goed systeem hebt (dus altijd lekker bezig gebleven etc) al risicovol, want bij lekkage vreet het de lak op ed. Daarnaast trekt het vocht aan dus zul je volgens mij iedere 2 jaar de olie moeten vervangen (literprijs is aardig hoog). Daarnaast zijn de nieuwe onderdelen ook niet altijd helemaal LHS resistent, maar hier weten andere op dit forum misschien wat meer over.
Ik zou een LHS auto dus laten staan.
Een mooie break kost tegenwoordig wel een redelijke smak met geld. Zeker ook die ‘67 (hebben wij gemerkt;). Voor een goede harde auto, originele staat vraagt losson bijvoorbeeld 59.000 euro. Bij Citroclassique staat nog een gerestaureerde tweede neus te koop (wellicht interessant voor je) voor 35.000 euro.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Voor een goede en optisch mooie moet je inderdaad aan minimaal 30.000 denken. De prijzen zijn omhooggevlogen. Voor veel minder worden ze ook wel aangeboden maar dan moet je echt heel goed opletten en er verstand van hebben. Had ik toendertijd niet; spijt…
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er zullen best behoorlijk wat uurtjes gaan inzitten… Maar aan wat voor kosten moet je denken om een LHS auto om te bouwen naar LHM?
Als de prijs ok is voor een LHS auto kan je de investering meenemen. Dan heb je direct ook alles nagelopen aan het veersysteem en heb je er weer jaren plezier van.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Paar duizend euro ben je zo kwijt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Alles vernieuwen naar LHM…. Kijk de website van citrotech er enkel voor de onderdelen maar eens op na.
Stuurhuisje 1000 euro, veercylindertjes 750 euro, hoogteregelaars 350 euro, remmerij zeker 1000 euro, pomp 400 euro en dan leidingen ed en de uurtjes; zou ik toch gaan denken aan 5000 euro.
En dan heb je iets vernieuwd/nagekeken etc wat normaliter weinig tot geen investering behoeft. LHM systeem is toch nagenoeg probleemloos.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan vervang je in elk geval elk rubbertje in het systeem.
Maar ook: LHM pomp, bollen etc?
En de remcilinder? In geval van een BVH ook de schakeling?
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Bij bvh komt er een paar ruggen bij.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oftewel eigenlijk alleen interessant als de auto al helemaal uit elkaar ligt…
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Dat heb je goed gezien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!