148 van de 182
« Eerste  < Vorige 146 147 148 149 150 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 mei 2017 09:16 PM
  [ # 2206 ]

Is al opgelost Frank Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 mei 2017 09:18 PM
  [ # 2207 ]

Goed dan ga ik me er verder ook geen zorgen over maken. Gewoon A kwaliteit 15W40 dus.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 mei 2017 09:20 PM
  [ # 2208 ]

En als alles wat losser zit gooi je er 15w50 in.  Wink

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 mei 2017 10:01 PM
  [ # 2209 ]
2d schreef:

Is al opgelost Frank Smile

Daan, leg mij als 55-plusser eens uit hoe jullie jonge snuiters dat fixen? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 mei 2017 10:03 PM
  [ # 2210 ]
F.SvM schreef:

En als alles wat losser zit gooi je er 15w50 in.  Wink

Vgf

Niet nodig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 mei 2017 11:18 PM
  [ # 2211 ]
waterman schreef:

Nogmaals: het probleem van versnelde nokkenasslijtage geldt niet voor CX/DS motoren!

Ik weet het niet voor een cx turbo2, maar de “nokvolgers” van een ds zijn ook flat tappets.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 mei 2017 08:43 AM
  [ # 2212 ]
René Jongejan schreef:
2d schreef:

Is al opgelost Frank Smile

Daan, leg mij als 55-plusser eens uit hoe jullie jonge snuiters dat fixen? Wink

je bedoelt een zo’n URL ‘klein’ inplakken?
Voor als je naar google wil:

[url]www.google.nl[/url] 

geeft: www.google.nl

Als je iets wil hernoemen naar ‘link’ of in dit geval ‘google’.

[url=www.google.nl]google[/url] 

geeft: google

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 mei 2017 08:58 AM
  [ # 2213 ]

Thx, had intussen ook al gevonden hoe het kan, overigens op een ander wijze, met hyperlink.

En nu weer on topic!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 mei 2017 09:04 AM
  [ # 2214 ]
waterman schreef:

Nogmaals: het probleem van versnelde nokkenasslijtage geldt niet voor CX/DS motoren!

Maar wel de stoterbekers. Zelfde oorzaak!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 10 mei 2017 09:04 AM
  [ # 2215 ]
jantje1948 schreef:
waterman schreef:

Nogmaals: het probleem van versnelde nokkenasslijtage geldt niet voor CX/DS motoren!

Ik weet het niet voor een cx turbo2, maar de “nokvolgers” van een ds zijn ook flat tappets.

Als je precies wilt zijn spreek je over direct-acting mechanical bucket (DAMB), want de term “flat tappets” komt van een amerikaanse V8. Bucket is de naam voor nokvolger.
Bij een SM liggen de “buckets” bovenin, en staan dus bij het starten “droog” totdat er voldoende olie door een paar dunne kanaaltjes komt via de nokkenassen, want bij het stilstaan zakt die olie weg. Simpel gezegd: Olie met “Z” zorgt ervoor dat er olie blijft plakken aan het metaal en dat er “noodsmering” is.
Bij een DS en CX ligt de nokkenas erg laag, daar komt dus bij het starten al meteen olie, en de buckets blijven bijvoorbeeld vol staan, de ervaring wijst uit dat CX en DS motoren niet gevoelig zijn voor weinig “Z” in de olie.
Er zijn nog steeds moderne motoren met DAMB, maar daarbij zorgt men ervoor dat er olie blijft staan op de buckets.
Die “Z” moest eruit voor een katalysator omdat het een zink fosfor of zink zwavel legering is, dat zorgt ervoor dat je kat in minder dan 50.000 km niets meer doet, want dat vormt een mooi beschermlaagje op de platinium of palladium en de catalysator werkt doordat er aan de oppervlakte met platinum ( of palladium) nog een chemische reactie plaatsvindt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 mei 2017 11:17 AM
  [ # 2216 ]

Dank je voor de uitgebreide uitleg.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 mei 2017 12:19 PM
  [ # 2217 ]
Citroensmgz schreef:

Bij een SM liggen de “buckets” bovenin, en staan dus bij het starten “droog” totdat er voldoende olie door een paar dunne kanaaltjes komt via de nokkenassen, want bij het stilstaan zakt die olie weg. Simpel gezegd: Olie met “Z” zorgt ervoor dat er olie blijft plakken aan het metaal en dat er “noodsmering” is.

En daarom moet je niet met een synthetische olie rijden want dat plakt voor geen meter aan het staal. In een workshop bij renard door kendall olie kon je dat mooi zien op een presentatie.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 mei 2017 12:25 PM
  [ # 2218 ]
bogaard77 schreef:

En daarom moet je niet met een synthetische olie rijden want dat plakt voor geen meter aan het staal.

Ik heb jarenlang met syntheet in m’n sm gereden. No problemo.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 mei 2017 08:30 PM
  [ # 2219 ]

Zo lijkt het weer aardig op een CX motorblok Smile

Ook nog even een nieuw stukje rubber geregeld voor de turbo olieleiding.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 mei 2017 10:38 PM
  [ # 2220 ]

Ziet er goed uit!

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
148 van de 182
« Eerste  < Vorige 146 147 148 149 150 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook