15 van de 27
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Ami Super, volgende fase
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 05 november 2016 06:37 PM
  [ # 211 ]

Gedurende de laatste weken is op bijna alle zaterdagen, en nog twee doordeweekse avonden ook, al weer heel wat werk verzet. Links is nu eveneens een plaat met veerwegbegrenzer gezet, de kofferbodem heeft een nieuwe draagbalk gehad en de rotte plekken aan weerskanten zijn gedicht, ook weer met het lijn profiel erin.

De oude steunplaat kon dus duidelijk niet veel meer hebben clean Er zijn drie platen voor nieuwe kriksteunen voorbereid, links is de bodemplaat aan de korte kanten losgemaakt van kofferbodem en voetenbak, en vervolgens de boutjes van de strip er op 2 na uit. Zo’n broer (zie laatste foto) met goede geoutilleerde ruimte, speciaal gereedschap in de buurt hebben is goud waard, hierbij alle complimenten!


Vandaag kwamen de kriksteunen gereed, en is alles rondom de motor losgehaald, waarna deze er in z’n geheel uit gevist is. In middels polyester gehaald om de volgende keer de perforaties bovenin de wielkasten mee af te dekken.

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 13 mei 2017 10:09 AM
  [ # 212 ]

Hoe gaat het nu met deze SUPER?
search

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 27 juli 2017 10:08 PM
  [ # 213 ]

Niet best,  ziek als een hond (lees tegenvallend veel rotte plekken), maar er wordt momenteel noestig aan gewerkt om ‘m nog dit jaar rijklaar te krijgen. Had voor een nieuw bericht vandaag een 50 foto’s gemaakt en ook al bewerkt, maar zie ten eerste dat van eerdere berichten al veel plaatjes geblokkeerd zijn, en dat ik bij Photobucket naar goed Trumpiaans gebruik nu eerst $ 400 mag aftikken om de nieuwe te kunnen delen op dit forum. Dat gaan we dus even niet doen. Zien hoe dit aan te pakken, want plaatjes zeggen veel meer als de tekst. Wordt vervolgd zeg maar! Groet, M.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juli 2017 09:35 AM
  [ # 214 ]

gewoon naar mijnalbum.nl overzetten

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 28 juli 2017 10:13 AM
  [ # 215 ]

Mijnalbum had/heeft??? de onhebbelijkheid dat je het album actief moet houden door er regelmatig op in te loggen. Doe je dit niet dan vervalt de actieve status en die kun je alleen opheffen door een abo te nemen….dat is mij gebeurd even geleden en daardoor ben ik van mijnalbum afgestapt

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 28 juli 2017 10:57 AM
  [ # 216 ]

En forumberichten kun je na een half uur niet meer bewerken, dus nu staat je draadje tot in de eeuwigheid vol met dode links. Rolling Eyes
Je kunt ook een eenvoudig webpakketje aanmaken, met als adres bogaardsami.nl ofzo. Kost iets van 40 euro per jaar en dan kun je de foto’s uploaden naar de ftp en daar vandaan linken. En als je zin hebt kun je er zelfs een complete site omheen knutselen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juli 2017 11:17 AM
  [ # 217 ]

Ik host alles op mijn storage die ik bij mijn XS4all abbo heb. Moet je wel zelf met FTP uploaden en geen fancy album eronder.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 28 juli 2017 11:35 AM
  [ # 218 ]

die stap dacht ik ook slim gemaakt te hebben door alles op de webspace van Ziggo te zetten. Nu gaan we verhuizen en in de nieuwe woning is geen kabel tv mogelijk….dus geen Ziggo Laughing

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 29 juli 2017 09:46 AM
  [ # 219 ]

Ik gebruik nu al een jaar of 8 ImageShack. En sinds een jaar of 4 betaald. Kost iets van €30,- per jaar, maar het blijft altijd staan en je hebt geen limiet. Aanrader als je het mij vraagt, te meer omdat ik over andere sites al meer dan genoeg ellende heb gelezen.

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 05 augustus 2017 11:51 PM
  [ # 220 ]

Ben er nog niet uit met de foto’s maar ondertussen lopen de reparaties lekker vlot door moet ik zeggen. Eerder deze week zijn links al de nieuwe bodemplaat, kriksteunen en dorpel geplaatst, en is tevens het deel van de voetenbak onder de pedalen vervangen, zodat onderaan bij de hoek van het schutbord en naar het chassis toe de zaak ook weer stevig en netjes afgedicht is. Heel ander gezicht nu de vloer er compleet in zit!

Er resten ons aan laswerk nog de open hoekjes van de achterste wielkuipen onder de gordelbevestiging, en de uiteinden van de dorpels moeten nog voorzien worden van de iets terug vallende dekseltjes met inspectie-doppen, waarna de zaak ook meteen van voor tot achter in de Owatrol gezet kan. Kunnen we zelf uitvoeren. Persluchtmateriaal is aanwezig, alleen nog een stukje slang halen van een anderhalve meter om over de hele lengte overal goed bij te kunnen.

M’n broer heeft tussendoor zelf nieuw plaatwerk geklopt en gebogen om rechts de rotte C-stijl weer compleet te maken. Dat heeft nogal wat zweet en tranen gekost, maar alles is nu kwalitatief veel steviger dan het al eerder opgelapte materiaal uit de donorkoets. Kostte nogal wat moeite om het er netjes in te krijgen, maar dat is vandaag ook gelukt. Meteen even de rubber strip erop gedrukt en gekeken of het spatbord wel netjes aansluit. Zeer tevreden over!

Links is dat deel gelukkig veel beter. Daar hoeft slechts het gedeelte achter de bevestigingsbeugel van het achterspatbord vernieuwd, plus halverwege een kort stukje van de lip waar met een nietje het afdichtingrubber op vast zat. Ik overweeg de rubber strips nu met een watervaste kit aan te brengen i.p.v. weer met nietjes.

Dan zijn we qua koets denk ik wel zo’n beetje aan het afwerken toe, zoals glad maken, beschermen, plamuren, de hoekjes en naden afwerken met een carrosseriekit, en vlakken anti-dreun mastiek aanbrengen. Vervolgens kan de zaak volgens mij dan in de goede kleur gezet.

Het is de bedoeling de hele koets te lichten om vervolgens het chassis nog onderhanden te kunnen nemen, want dat moet rondom goed schoon gemaakt en in de Owatrol. Wellicht ook niet verkeerd de beide veerpotten er nog af te halen. Sowieso komen er nieuwe stofhoezen op de trekstangen, want die zijn deels gescheurd en flink uitgedroogd. Mooi moment ook om het onderstel te voorzien van nieuwe schokdempers, de brandstofleiding weer aan te brengen en de tank er weer in te hangen denk ik. Wordt vervolgd, groet, M.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 06 augustus 2017 12:09 AM
  [ # 221 ]

Vraag over de versnellingsbak: De wat luxere GS-en hebben links, net voor de pookverbinding en de olie vulstop, een schakelaar voor de achteruitrijlampen. Bij de Super hebben ze daar een vreemdsoortige ronde stop met een uitsparing in gezet. Kan die er af gedraaid om daar alsnog zo’n schakelaar te monteren en heeft dat zin? Heb namelijk een fraaie Cibié achteruitrijlamp met verchroomd lamphuis en zachtgele glazen lens liggen die ik zou willen monteren. “Der Franzose” heeft zo’n schakelaar op z’n website zag ik, en bedrading is redelijk eenvoudig aan te leggen. Iemand ervaring mee?

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 06 augustus 2017 09:43 PM
  [ # 222 ]

Besloten een Basic Account te nemen op ImageShack. MijnAlbum komt op mij nogal rampzalig over met die ongelijke formaten en inzoomende beelden. Hierbij dus m’n eerste poging om wat beelden van de laatste twee weken erbij te posten.

Voor herstelwerk heb ik een week of vier terug een donorkoets van een ‘79-er (laatste serie!) Ami 8 Break aangeschaft in de kleur AC079 Beige Gazelle. Het rechter polyester achterspatbord in dezelfde kleur zit er ook bij, en nog wat losse delen als schakelpook, bedradingbundels, handremhevel, dorpelrubbers en wat klein spul.

Tot nu vergeefs gehaald, want na verwijdering van de onderste helft van de C-stijl rechts die ik zo dringend nodig was, bleek dit deel na reiniging nog slechter te zijn als die van de Super. Ziet ernaar uit dat het geval meteen weer in de verkoop gaat, vooral nu bij de Super het kofferdeel vorig jaar en eerder dit jaar al zoveel herstelwerk gekregen heeft. Had ik er eerder over beschikt dan was waarschijnlijk tot ruithoogte op z’n minst de hele kofferruimte ervan uitgebeend en overgezet, want die plaatwerkdelen zijn heel netjes. Slechtste stuk is het gedeelte boven de taillelijn. Praktisch onbruikbaar, want daar vallen op de gekste plekken gaten in, en zoals je ziet rondom allemaal blazen. Hoekje van de linker voetenbak moet ook hersteld. Voorruitsponning is waarschijnlijk ook niet meer te redden.

Tweede serie plaatjes is van de herstelwerkzaamheden van de laatste twee weken. Bij de laatste drie zie je het herstelde oor van de C-stijl aan de rechterkant, met de afsluitende rubber strook. De ingelaste strook op de voetenbak is meen ik van AEG , Wirlpool…, of was het toch een Zanussi? Laughing


 

Zoals je ziet, nog werk genoeg! Groet, M.

 

 

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 06 augustus 2017 10:06 PM
  [ # 223 ]

PS: In de post over de versnellingsbak gaat het om de hoge stop net ACHTER de pookbediening, dus niet om de rare ronde dop direct achter de linker remklauw. Foto even verkeerd beoordeeld, want de vul/niveau stop zit immers rechts….sleep

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 07 augustus 2017 11:39 AM
  [ # 224 ]

Zo lang met een project bezig zijnde kost het vervolgens nogal wat tijd om uit te zoeken waar ik de verwijderde delen ook alweer gelaten had. Gister en vanmorgen dus aan het schat zoeken geweest, er begint al wat orde in te komen.

Bij gebrek aan een goede S-bocht bij het bestaande exemplaar helaas op één plek, net voor de koppeling naar de zijdemper, wat perforaties moeten dichtmetselen. De eindpijp is nog prima, al zat er bij het uiteinde wel een vreemdsoortig koperkleurig mofje op gebakken. Misschien van oorsprong voor een korter A-type bedoeld geweest, en voor een Ami net iets te kort? Toch maar weggeslepen. De zijdemper kon ik vorig najaar nieuw aanschaffen bij Franse Auto in Groningen.

In de kofferbak verder een doosje restanten van genoemde donorkoets, en een nette velg om een andere te vervangen. Die wordt onder de wielmoeren al gevaarlijk dun, en onder de laspunten is-tie ook te veel gaan roesten.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 08 augustus 2017 08:30 AM
  [ # 225 ]

Goed bezig! Het is een beetje werk, maar dan heb je ook wat… cheese Wink

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
 
15 van de 27
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook