158 van de 182
« Eerste  < Vorige 156 157 158 159 160 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 september 2017 10:57 AM
  [ # 2356 ]

Appels met peren deze vergelijking. Een C6 weegt ten eerste 1800 kg en is veel groter, heeft een veel grotere motor en levert andere prestaties. Ga je met een C6 benzine netjes 100 rijden en alles uitzetten dan haal je ook 1 op 10 en met de diesel 1 op 14.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 september 2017 12:35 PM
  [ # 2357 ]

Ik wist eigenlijk niet dat de C6 zo’n slurper was/is.
Maar dat maakt ook niet uit.
Snap eigenlijk niet wat ” klassieker” rijders het boeid ,wat het verbruik is.wel in de zin van behoud van de motor maar voor de rest.huh
Ik tank gewoon wanneer het bijna op is.

Maar mooi dat je cx goed loopt!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 september 2017 06:24 PM
  [ # 2358 ]

Tja, ik rij gemiddeld 1:10. En dan rij ik 130 waar dat mag. Boeit inderdaad niet, maar een CX automaat loopt bij een enigszins vrolijke rijstijl 1:7. En dat wordt me dan toch te gortig.
Anyway, een nieuwere vergelijkbare auto is dus niet vanzelfsprekend zuiniger. Dat is wellicht het punt dat Arjan hier maakt.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 september 2017 09:54 PM
  [ # 2359 ]

Bij Peter Bonhof stond deze week een cx waarvan de laatste trap was veranderd ( proef)
De tandwiel verhouding was anders en dit scheelde zomaar 500 toeren bij 120 tot .....
Denk dat dit ook wel reductie geeft in het verbruik.
Maar de beste man had alleen rechte tandwielen laten maken ( goed koop om te proberen)
Dus een hels kabaal bij de hoogst “versnelling “

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 september 2017 09:58 PM
  [ # 2360 ]

Ik ga een turbo-diesel bak achter een turbo 2 benzine blok. Duurt nog even, maar tegen die tijd hier op het forum te volgen.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 september 2017 08:53 AM
  [ # 2361 ]

zwtrw (ik moet even controleren of z’n forumnaam zo correct is), heeft de 5e versnelling van z’n CX veranderd, zodat deze langer is.
Staat ook een heel stuk over in het cx clubblad.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9156
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 september 2017 10:44 AM
  [ # 2362 ]

zwrtw.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 september 2017 11:33 AM
  [ # 2363 ]
break23m schreef:

Ik ga een turbo-diesel bak achter een turbo 2 benzine blok. Duurt nog even, maar tegen die tijd hier op het forum te volgen.

Die dieselbak heb ik hier nog (in de weg) liggen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 september 2017 02:14 PM
  [ # 2364 ]

Ik schrijf niet altijd heel duidelijk als ik iets op m’n smartphone in tik merk ik. Ik doe het niet zelf, ik laat het doen in combinatie met nog wat werkzaamheden. En Tresbeau heeft die bak ook liggen. Dus dank voor het aanbod, maar het is al geregeld.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 september 2017 09:25 PM
  [ # 2365 ]
bogaard77 schreef:
break23m schreef:

Ik ga een turbo-diesel bak achter een turbo 2 benzine blok. Duurt nog even, maar tegen die tijd hier op het forum te volgen.

Die dieselbak heb ik hier nog (in de weg) liggen…

Weet je zeker dat die van een turbo 2 is, volgens mij is die van een diesel turbo 1 zelfs korter dan van een benzine turbo.

 

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 september 2017 10:09 PM
  [ # 2366 ]

Het wordt de bak van Turbo 2 diesel. Die zou de langste eindoverbrenging moeten hebben. Aangezien het koppel vergelijkbaar is, wordt de acceleratie uit stand daardoor natuurlijk trager, maar voor mij vlot genoeg. Op snelheid is er de mogelijkheid om terug te schakelen of wat verder door te trekken. Maar ik hoop vooral op nog stiller cruisen en wellicht iets zuiniger op de snelweg.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 oktober 2017 09:01 AM
  [ # 2367 ]

Eerder dit jaar eens een NOS kofferbaklampje gevonden voor de CX. Dit lampje zat er bij mij niet in toen ik de CX kocht, er is ooit eens een grotere lamp geplaatst.

En het nieuwe lampje ingebouwd, de 2de lamp laten zitten, die geeft wel lekker veel licht.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 29 oktober 2017 12:12 PM
  [ # 2368 ]

huh hmm. Ik heb er eigenlijk niet op gelet. Is een kofferbaklampje standaard? Of alleen in de duurdere types? Onder de hoedenplank heb ik eigenlijk nooit gekeken.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 29 oktober 2017 01:13 PM
  [ # 2369 ]

zit ook in jouw trs zelfs in de re

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 oktober 2017 01:39 PM
  [ # 2370 ]

Dat aftermarket lampje zit op een beter plek dan het origineel. Mijn ervaring is dat je aan dat lampje eigenlijk niks hebt bij een goed gevulde kofferbak. Maar mooi dat de auto nu ook op dit aspect weer compleet is.

Profiel  
 
 
158 van de 182
« Eerste  < Vorige 156 157 158 159 160 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook