29 van de 31
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende > 
   
Xantia TCT Activa-avontuur
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 06 december 2017 09:01 PM
  [ # 421 ]

Dacht dat het normaal was dat de airco het onder de 4/5º niet meer doet, is in industriële koelingen ook zo. Vorstbeveiliging om te beletten dat de boel dichtvriest omdat het vocht in de lucht op de te koude verdamper zou vast vriezen.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 06 december 2017 09:17 PM
  [ # 422 ]

Jep, zoiets had ik inmiddels ook begrepen Wink. Ik moet even zien hoe ik binnenkort nou ga testen of die airco het doet. Misschien is het bij die aircoboer binnen iets warmer dan buiten. Ik ben alleen bang dat het financieel voor mij even het handigst uitkomt om dat vullen zo’n beetje na de kerst te doen, dus tot die tijd verwacht ik helaas niet zo veel activiteit op dit draadje. Tenzij iemand even iets anders interessants vindt om het hier over te hebben om de tijd te doden natuurlijk tongue rolleye.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 december 2017 08:23 PM
  [ # 423 ]
citroen23 schreef:

Dat alleen het stoplampje brande heb ik ook gehad….... Niemand die een verklaring had.
Toen heb ik de sensor van het KVS vaatje maar als eerste vervangen. Kon me herinneren dat die wel eens
kunnen haperen. En wat denk je ??? het lampje is nooit meer aangegaan (alleen toen de KVS een keer te laag stond) Mr. Green Trek de stekker maar eens los: brand nu alleen het stoplampje ??

Dit blijkt bij mijn Xantia heel aardig te kloppen, alleen blijkt dat de sensor niet stuk is… Vanochtend kreeg ik hetzelfde VEP weer. Het stoplampje ging weer (in z’n eentje) branden. Toen ik de stekker lostrok ging het lampje uit, toen ik hem er weer op deed brandde het lampje weer. Ik besloot het vaatje van de kvs maar eens open te maken en schrok toen ik zag dat die helemaal leeg was! Ik heb er maar gauw wat bij gegooid. De vorige keer dat ik het probleem had was het vaatje trouwens niet helemaal leeg. Ik hoop dat hij het ergens bij een slangetje lekt of zo, een radiateur is wat prijzig en een koppakking, euhm, niet, maar het is wat meer werk om die te vervangen Rolling Eyes. Gebeurt dat eigenlijk wel eens bij TCT’s, zo’n lekke koppakking? Het zal in theorie vast kunnen, maar komt het in de praktijk veel voor?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 20 december 2017 09:04 AM
  [ # 424 ]

Een radiateur duur? Volgens mij heb je die al voor minder dan honderdvijftig euro bij Winparts.
Die vervangen bij een TCT met airco is bijna net zoveel werk als een koppakking vervangen, wat overigens dan weer duurder is omdat je gelijk de distributieriem meeneemt.

Enniewee, ik heb best veel TCT’s gezien die koelvloeistof verliezen via het slangetje dat aan de onderkant van de turbo zit.
De constructie is een buis waar met een krimpmof een slang op gekneld zit. Die mof is van pisbakkenstaal waardoor er na verloop van tijd speling in komt. Bij mijn TCT heb ik destijd die krimpmof verwijderd en de slang met een goede slangklem vastgezet. Nooit meer witte aanslag op de rand van die slang of een druppel koelvloeistof onderaan gehad.

Mocht dat allemaal droog zijn dan kan het nog zijn dat het blok lekt op de beruchte hoek tussen distributieriem en schutbord (links achteraan als je voor de auto staat). Dat is een kwaal waar ze oud mee kunnen worden omdat de vloeistof alleen naar buiten lekt en niet de cilinder in.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 23 december 2017 05:47 PM
  [ # 425 ]

De prijzen voor radiateurs blijken inderdaad nog wel mee te vallen, ik had verwacht dat ze wel wat duurder waren…
Ik heb afgelopen week eens gekeken of ik kon vinden waar de kvs vandaan lekt, maar ik heb het helaas nog niet gevonden. Die radiateur en alles eromheen lijken droog, net als de (drie) ontluchtingsdopjes en - gelukkig - de kachelslangen. Ik heb nog niet gekeken naar het slangetje bij de turbo, maar ik neem aan dat ik daar dan van onderen bij moet kunnen? Van bovenaf lukte het me in ieder geval niet, je hebt bij een Xantia TCT vrij weinig ruimte achter de motor…

Verder heb ik gisteren eens wat meer spulletjes uit diezelfde sloper gehaald als waar ik die kachelbediening uit had gehaald. Eindelijk weer kappen op de A-stijlen en omdat het een type 2 was zelfs een kleine bonus:

Ik heb ook het motortje van de automatische temperatuurregeling eruit gehaald:

Die van mij maakt een raar knarsend geluid als hij draait. Dit hoort niet zo toch?
Ten slotte heb ik het bekledingsstuk onder het dashboardkastje eruit gehaald. Dat stuk miste bij de Xantia waar ik airco uit heb gehaald en mijn oude bekledingsstuk past geloof ik niet. Deze sloper had alleen ook nog eens voetverlichting! Ik zou niet weten wat ik ermee moet maar het is wel chique. Helaas had mijn Xantia het af-fabriek niet en ik geloof dat die van mij er ook geen stekkertje voor heeft liggen. Zijn er eventueel toch manieren om die voetverlichting aan de praat te krijgen? Ik weet niet eens wanneer die zou moeten branden eigenlijk…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 23 december 2017 05:54 PM
  [ # 426 ]

Bij ons in de loods hebben we tweee Xantia’s staan waar de eigenaren zelf voetenverlichting in hebben gebouwd, gewoon afgetapt van de verlichting van de b-stijl. Bij die sloper waar je het uit hebt gehaald zit dan ook nog voetverlichting voor de bestuurderskant, die zou ik dan ook zeker nog even bemachtigen. Ik heb het ook klaar liggen om in te bouwen, het is echt zó fraai en het inbouwen stelt geen fluit voor.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 29 december 2017 11:21 PM
  [ # 427 ]

Nu zat ik van de week in de Xantia waar ze ook achteraf ingebouwd zijn aan beide kanten en ik dacht ik schiet gelijk eens een plaatje! Ik vind het echt bijzonder fraai.


Xantia by Timo van Vuurde, on Flickr

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 29 december 2017 11:56 PM
  [ # 428 ]

Staat inderdaad erg mooi! Ik kom waarschijnlijk morgen toevallig zo’n beetje langs die sloop-Xantia. Ik ga maar weer even in gesprek met die eigenaar Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 02 januari 2018 08:34 PM
  [ # 429 ]

Eindelijk winterbandjes erop, tot dusver bevallen de Conti Wintercontact TS860’s in de maat 205/60 R15 91H prima. Gevoelsmatig zijn ze zelfs iets stiller dan mijn zomerbanden, dat zal dan misschien met het volgens mij wat zachtere compound te maken hebben icm de buitentemperatuur.
Ik heb er meteen ook weer semi-glansrijk een jaartje APK bij. De vorige keer had ik de garage gevraagd de koplampjes iets hoger te stellen, maar nog wel binnen de APK-eisen. Blijkbaar vond deze keurmeester dat ze toch iets te hoog stonden dus zijn ze denk ik ietsje lager gezet (zonder enig gedoe verder, het is netjes opgelost). Ik merk het verschil eigenlijk niet eens.
En dan, de kvs-lekkage. Exclamation Ik heb er verder niet naar gekeken maar heb de garage gevraagd of zij ook wat konden vinden. Blijkbaar heb ik afgelopen zomer toch het één en ander verprutst bij de kachelslangen. Ze zijn gelukkig niet gescheurd, maar ik was vergeten om de rubbertjes die bij de aansluiting zitten terug te zetten stupid. Meestal was ‘ie gewoon dicht, dat verklaart ook waarom ik daar niks vond toen ik er keek, maar toen ze wat meer druk op het koelsysteem zetten begon het daar zachtjes te druppen, precies in de “bekleding” tegen het schutbord. Daarom liet ik ook nooit plassen achter. Ik denk dat ik dit zelf niet zo snel had gevonden… Rolling Eyes
Valt allemaal dus mee, hopelijk houdt de Xantia al zijn vloeistoffen voortaan binnenboord.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 02 januari 2018 10:15 PM
  [ # 430 ]

Winterbanden zijn meestal luidruchtiger dan de zomerbanden vanwege het grovere profiel? Maar de inovatie van banden gaat ook vooruit Wink

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 02 januari 2018 11:58 PM
  [ # 431 ]

Leek mij ook ja, maar gevoelsmatig zijn ze toch ietsje stiller. Aan de leeftijd zal het ook niet liggen, want die zomerbanden zijn van afgelopen zomer. Misschien is het compound dus te hard voor deze temperaturen, maar dat is ook maar een gok.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 03 januari 2018 08:59 PM
  [ # 432 ]

Mijn ervaring is gelijkaardig, mijn wintersloffen zijn echt stiller en ik denk ook dat dit te maken heeft met het zachtere rubbermengsel. Ik heb eveneens en tot grote tevredenheid Continentals (wintercontact TS 850 in 19”), Conti maakt naast prima zomerbanden heel erg goede winterbanden. Heb er al diverse van Conti gehad en steeds top!
Op onze Ds 4 staan Klebers winterbanden in 18” (krisalp) en die vind ik maar niks en zijn hier wel lawaaieriger als de Michelin zomerbanden (Pilot Sport 4), onaangename band Neutral.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 03 januari 2018 11:51 PM
  [ # 433 ]

https://www.anwb.nl/binaries/content/assets/anwb/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest-2016/wb16_185-65-r-15-t-_14_kleber.pdf
De ANWB is het met je eens geloof ik, hoewel je misschien wel die Krisalp HP3 zou kunnen hebben.
Ik ben tot dusver ook erg tevreden over Continental. Moet natuurlijk nog zien hoe lang ze het volhouden, maar onder mijn Activa doen ze het nu erg goed. Nooit te weinig grip, zelfs niet in de stromende regen (zoals vannacht) en doorgaans erg stil, hoewel ik ze alleen met de acht jaar oude banden kan vergelijken die er vóór afgelopen zomer onder zaten (Michelin Energy Savers voor en ik geloof Vredestein Quatracs achter).

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 09 januari 2018 06:39 PM
  [ # 434 ]

De airco is vandaag gevuld dance. Vermoedelijk doet hij het ook nog, maar dat is niet zo makkelijk te testen als het buiten een graad of zes is… De pomp slaat wel netjes aan, alleen mijn koelventilators gaan niet draaien Rolling Eyes. Zouden ze wel moeten doen toch?
Het systeem is trouwens gevuld met 850g koudemiddel, aangezien ze niet precies wisten hoeveel er bij mij in moest (er schijnen meerdere varianten te zijn voor de Xantia). Weet iemand hier wel hoeveel erin had gemoeten? Het is een Turbo CT uit november ‘96 (airco komt uit een TCT van oktober ‘96).

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 09 januari 2018 06:48 PM
  [ # 435 ]
Timo1990 schreef:

Nu zat ik van de week in de Xantia waar ze ook achteraf ingebouwd zijn aan beide kanten en ik dacht ik schiet gelijk eens een plaatje! Ik vind het echt bijzonder fraai.


Xantia by Timo van Vuurde, on Flickr

Weer eens iets anders dan blauwe LED strips cool smile staat inderdaad wel super fraai!
@Feije succes met het testen van je airco! Zou fijn zijn als alles weer werkt! Smile

doei

Profiel  
 
 
29 van de 31
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook