Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je een bakkie van de gamma neemt en die helemaal vol terras tegels legt… Dan merk je het wel…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die huur/leen aanhangers hebben toch meestal wel een rem? Met tegels zit je ook zo over het gewicht heen voor een ongeremde aanhanger.
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009
- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Nielsje schreef:Over trekhaken, dit meldt de RDW:
1500 kg geremd lijkt me (te) veel, maar soit.
Gekker vind ik dat ik ongeremd 0 kg mag trekken. Zou dat niet gewoon 750 kg moeten zijn?
Mijn ex CX 2.2 mag ook 1500 kilo op papier trekken, trouwens niet aan te raden hoor
Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….
Arjan Verkade schreef:Nielsje schreef:Ja, die 1500 is te veel, dat moet ook 1300 zijn. (staat ook op de meeste trekhaken). De Athéna die ik laatst gezien had gecontroleerd, die zit op 1300 / 610.. Ik ga maar eens contact leggen met ze, want zeker van die 0 kg ongeremd wil ik wel vanaf.
Heb je dan wel eens te maken met een ongeremde aanhanger?
Volgens mij heb ik daar nog nooit mee gereden. Goed die hele kleintjes zullen geen remmen hebben.
Zeker wel. Dit soort exemplaren hebben vaak geen rem:
En die kom je best vaak tegen, ook in de verhuur. Dus ik wil het liefst wel ook ongeremd kunnen trekken
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja zo’n enkel asje heb je wel zonder rem. Ik heb ze meestal als dubbelasser, dan zit er meestal wel een rem op.
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nielsje schreef:Dus ik wil het liefst wel ook ongeremd kunnen trekken
Dat moet je helemaal niet willen!
Smijt gewoon wat meer pecunia over de balk en huur een geremd exemplaar, die zijn er ook als enkelasser.
Trouwens, elke aanhanger met een TMM > 750 kg moet geremd zijn, de exemplaren met een eigen kenteken dus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik zou juist heel blij zijn als er 1500kg op kenteken staat ipv 1350kg, dat geremde moet natuurlijk wel worden aangepast maar 1500kg op kenteken is wel prettig want je zit er zo op.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
je moet helemaal geen 1500 kg willen hangen achter een cx die 1300 weegt…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
...het is vast wel veilig te maken, als je de hydrauliek voor het remmen even doortrekt naar de as van de aanhanger. En met voldoende kogeldruk natuurlijk, niet die lullige 50kg
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
“even”.....
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ondertussen ook maar verder met project versnellingsbak, dus ook maar even een koppelingsset bij elkaar aan zoeken. En dat is niet heel makkelijk voor een 2400.. Ik heb een NOS valeo plaat gevonden voor een 2400 op ebay in Italië, dus die komt deze kant op. Maar nu natuurlijk nog een drukgroep. Hier ben ik het spoor even bijster, want de nummers lopen wat door elkaar heen.. Ik heb een drukgroep gevonden met nummer 95597357, maar mijn onderdelen boek meldt die weer niet. Echter, hij lijkt wel een correct vervangingsnummer zijn, voor ook de 2400.
Is er iemand die hier wat licht op kan schijnen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Jouw eerste probleem is dat jij niet weet wat er nu in je auto zit. Er zit al een 5-bak in, maar met het originele vliegwiel? Of met een moderner vliegwiel? En welke drukgroep heb je? Dat weet je pas als de boel naast de auto staat he.. Dus ik zou eerst alles uit elkaar halen en DAN pas onderdelen gaan regelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
waterman schreef:Jouw eerste probleem is dat jij niet weet wat er nu in je auto zit. Er zit al een 5-bak in, maar met het originele vliegwiel? Of met een moderner vliegwiel? En welke drukgroep heb je? Dat weet je pas als de boel naast de auto staat he.. Dus ik zou eerst alles uit elkaar halen en DAN pas onderdelen gaan regelen.
Dank voor dit inzicht, ik had er niet bij stilgestaan dat het vliegwiel ook wel eens anders kan zijn. Ik ga Dibert eens vragen of hij nog weet wat er aan onderdelen is ingegaan. Is bij gebruikte onderdelen goed na te gaan welke versie het nou is? (als in, bij nieuwe dingen staat het op de doos of een sticker, maar is het te identificeren?)
@ WebmasterGS: dank! Ik heb alleen de onderdelen boeken ‘74-‘79, helaas. Ook maar eens de tweede helft vinden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!