60 van de 86
« Eerste  < Vorige 58 59 60 61 62 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 19 mei 2018 10:52 AM
  [ # 886 ]

Mijn godinnetje verstookt gemiddeld 1 liter LPG per 8,5 km. Ik heb in februari een moderne VSI 2.0 LPi-installatie met valve care system van Prins Autoggassystemen in laten inbouwen in mijn Volvo XC70 2.5T. Die Volvo heeft een 2,5 liter 5 cilinder met 211 pk, weegt 1850 kg, heeft AWD en een automatische transmissie. Staat hoog op de poten en heeft de stroomlijn van de Notre Dame.
Ik rijd er tussen 8,5 en 9,1 km per liter mee! Er vanuitgaande dat ik het nodige verlies in de aandrijving, automaatbak en luchtweerstand kan je stellen dat de winst hier zit in een motorblok dat veel meer rendement levert (en ook nog eens als quasi onverwoestbaar te boek staat) plus een autogassysteem van de allernieuwste generatie. Dat overigens ook nog eens geen pk laat schieten. Ik merk daadwerkelijk helemaal gene enkel verschil tussen benzine of LPG in de Volvo. Met een 72 liter ringtank in de kuip voor het reservewiel ben ik de koning te rijk, vooral aan de pomp…

Kortom: type blok, afstelling en mate van slijtage (inrijden) zijn invloedrijk.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11616
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 mei 2018 12:04 AM
  [ # 887 ]

Even poseren moet af en toe ook.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 mei 2018 10:32 PM
  [ # 888 ]

Mooooooooiii!! Schitterend plaatje. Om hiervan te genieten, kun en hoef je er helemaal niet mee te rijden. Gewoon een stoeltje erbij pakken en staren… (doen we te weinig)
Laughing

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 mei 2018 10:51 PM
  [ # 889 ]

Flash Imprint Layered Medium?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 mei 2018 10:58 PM
  [ # 890 ]
Penny Lane schreef:

Even poseren moet af en toe ook.

Derk

Ja, een beetje een foto posten van een stilstaande auto, dát willen we niet zien natuurlijk nonsense

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 22 mei 2018 11:00 PM
  [ # 891 ]

was ik maar zo ver

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11616
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 mei 2018 11:08 PM
  [ # 892 ]
EW schreef:

Flash Imprint Layered Medium?

Pentax Spotmatic uit een doos vol overleden camera’s, bekleding eraf, frontplaat eraf, sluiter & spiegel opnieuw synchroniseren (lees: er was één of ander heveltje van z’n plek gekomen toen er eerder volk bij geweest was), boeltje weer in elkaar, één of andere Soligor 50mm/f1.8 P-draad lens erop gedraaid, rolletje Ilford HP5+ erin, naar buiten, plaatjes schieten, naar binnen, rolletje in Paterson System 4, Rodinal 1:50 toevoegen, 1 minuut kiepjes, daarna nog 11 minuten lang elke minuut een kiepje, afgieten, stopbad, afgieten, fixeer, afgieten, Ilford-wash, drogen, door de Plustek OpticFilm 7200i scanner (Silverfast), paar stofjes wegpoetsen, contrast etc. afwerken (PS3), uploaden, klaar.

Kortom: ja.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 mei 2018 11:28 PM
  [ # 893 ]

Fijne nerd ben je ook Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 23 mei 2018 09:22 AM
  [ # 894 ]

Cool

ik zou er ook wat meer tijd voor moeten nemen…
Heb nog 3 HP5+ liggen wachten op ontwikkelen…

Ik blijf het een mooie film vinden.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 23 mei 2018 08:15 PM
  [ # 895 ]
Penny Lane schreef:
EW schreef:

Flash Imprint Layered Medium?

Pentax Spotmatic uit een doos vol overleden camera’s, bekleding eraf, frontplaat eraf, sluiter & spiegel opnieuw synchroniseren (lees: er was één of ander heveltje van z’n plek gekomen toen er eerder volk bij geweest was), boeltje weer in elkaar, één of andere Soligor 50mm/f1.8 P-draad lens erop gedraaid, rolletje Ilford HP5+ erin, naar buiten, plaatjes schieten, naar binnen, rolletje in Paterson System 4, Rodinal 1:50 toevoegen, 1 minuut kiepjes, daarna nog 11 minuten lang elke minuut een kiepje, afgieten, stopbad, afgieten, fixeer, afgieten, Ilford-wash, drogen, door de Plustek OpticFilm 7200i scanner (Silverfast), paar stofjes wegpoetsen, contrast etc. afwerken (PS3), uploaden, klaar.

Kortom: ja.

Derk

Dat waren nog eens tijden…
uurtje in de doka, proefstrookje maken, zure lucht, zo’n tostiglansapparaat, chemisch afval door de gootsteen, heerlijk! cool smirk

 

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 23 mei 2018 10:27 PM
  [ # 896 ]

Laughing Laughing

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11616
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 mei 2018 11:02 PM
  [ # 897 ]

Kortom: het is allemaal milieutechnisch vast niet ranziger dan een gemiddelde DS Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Kapitein Rob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 25-12-2012

- C5 2.0i 16v Exclusive automaat
Gepost: 24 mei 2018 02:17 PM
  [ # 898 ]
H@ns schreef:

Dat waren nog eens tijden…
uurtje in de doka, proefstrookje maken, zure lucht, zo’n tostiglansapparaat, chemisch afval door de gootsteen, heerlijk! cool smirk

Penny Lane schreef:

Kortom: het is allemaal milieutechnisch vast niet ranziger dan een gemiddelde DS Mr. Green

Derk

Ha, ik voel me hier helemaal bij thuis….. Past ook in het tijdsgewricht (vooral dat chemisch afval….Grin)

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 24 mei 2018 10:35 PM
  [ # 899 ]

Dat tijdsgewricht is blessuregevoeliger dan ooit, vreselijk! Symptomatisch voor deze tijd…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11616
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 mei 2018 09:53 PM
  [ # 900 ]

Morgen gaan we de noordelijke rally-klassieker Veendam - Leer - Veendam ten tweeden male met de DS rijden. Deze keer met een goeie motor en een werkend koelsysteem. En een verdeler waarvan de vervroeging het doet. Ik noem maar even een paar pluspunten…

Toch kon er nog wel wat rally-preparation vanaf. De achterbanden bijvoorbeeld hadden flink hoogteslag. Nogal vervelend, wat qua profiel en leeftijd hadden ze er nog lange jaren onder kunnen zitten. Maar goed, het zij zo. Om het comfort op de snelweg (waar we morgen niet komen) een beetje in orde te hebben werd het dus toch gewoon tijd voor het tweede paar nieuwe RetroClassics. Het nieuwe stel achterwielen (ik had de achterwielen van de sloper ingeleverd om de nieuwe banden op te zetten) hebben opvallend veel minder lood nodig dan de oude wielen. Bij het wisselen ontstond de gelegenheid om meteen het zand met een oude afwasborstel uit de achterste wielkuipen te boenen (gewichtsbesparing). Zo lijkt het allemaal toch weer heel netjes.

Verder heb ik de sapjes gepeild (alle prima) en ervoor gezorgd dat de voorste vloerbedekking nu eindelijk weer bevestigingen heeft. Dat de mat wat opkrult vind ik normaal niet zo heel erg, maar als je de hele dag onderweg bent en je om de haverklap de matten op hun plek moet leggen heb je een leuk recept voor irritatie te pakken. I heeft daarom met originele bevestigingsflapjes uit de DSloper en restjes leer een prima imitatie van de originele bevestiging in elkaar gezet, zodat de mat er weer netjes (en veilig!) zeevast in ligt. Later doen we de achterste mat nog, maar ik heb volgens mij niet meer voldoende intacte flapjes liggen…

Om het af te maken heb ik er een luxe kattenwasje op los gelaten omdat het weer hier al de hele avond een beetje dreigt. Zal je net zien dat je tijdens het opbrengen van de was jezelf plotseling toch nog in een onweer terugvindt. Dus lekker wassen moet het deze keer maar even netjes laten lijken.

De stopwatch, het klembord, een pen, een rekenmachine en de zuignappen voor het rally-schild liggen alweer klaar in de auto. Ook een traytje cassis trouwens, want het schijnt morgen dorstig weer te worden. De gasbom is weer afgetopt zodat we zeker genoeg aan boord hebben voor de hele dag, want ik moet nog steeds een keer een LPG-schakelaar met aanduiding inbouwen. Dat heeft ermee te maken in die zin dat ik nu dus op de dagteller rijd, maar die moet morgen om de haverklap terug op nul en dan heb ik dus uiteindelijk geen idee voor hoeveel KM er nog gas aan boord is… Nou ja. Met 70 liter gas aan boord kom ik er sowieso.

Nu nog zien dat ik mezelf morgenochtend vroeg genoeg uit m’n nest weet te hijsen en dan kan het volgens mij alleen maar weer een enorme hoop fun worden Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
60 van de 86
« Eerste  < Vorige 58 59 60 61 62 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook