37 van de 73
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
   
Ma Prestige - Leboncoin(?)
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 04 april 2018 12:15 PM
  [ # 541 ]

Gisteren is mijn Prestige getaxeerd op 13.5k.
Achtergronden:
- origineel NL auto
- ik ben 2e eigenaar en al vanaf 1992 in bezit
- origineel en roestvrij

Taxateur gaf aan dat hij het een erg mooie auto vond, met enkele gebruikssporen. Leuke is ook dat naar mate je een auto langer hebt ie meer waard wordt omdat je de auto over die periode hebt onderhouden en het dus geen auto ‘voor de snelle handel’ is.

Taxateur had het nodige vooronderzoek gedaan om aan de prijs te komen. Van origine is hij mn bekend met engelse auto’s en DSsen.

WP_20160516_11_48_07_Pro[removed][removed]

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 april 2018 12:57 PM
  [ # 542 ]

Leuk, eer van het onderhoud! Welke taxateur heb je ingeschakeld?

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 08 juni 2018 04:10 PM
  [ # 543 ]

Kan iemand mij het onderdeelnummer geven van een startmotor voor mijn 2500i Prestige?
Als ik het onderdeel zoek op kenteken dan krijg ik allerlei verschillende startmotoren aangebonden met 9, 10 of 11 tanden. Met een vermogen van 1,1 tot 1,3 kwh en prijzen van 50 euro tot 300….

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 juni 2018 10:23 PM
  [ # 544 ]

Waarin niet je oude reviseren. 
Heb je altijd de goede.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 11 juni 2018 10:20 AM
  [ # 545 ]

Dat zou ook kunnen. Moet ik op zoek naar een specialist. Ik dacht dat simpelweg een nieuwe kopen makkelijker is.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 12 juni 2018 08:42 AM
  [ # 546 ]

Revisie kost tussen de 100 en 150 euro.. Ik heb inmiddels een gereviseerd op de kop getikt.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 18 juni 2018 11:36 AM
  [ # 547 ]

De startmotor heb ik weer ingebouwd. Een boutje - waar de dynamo aan vast zit - moest ik helaas doorslijpen.
Mijn oog viel op een homokineethoes (links wielzijde) die kapot is. Welk moet ik bestellen als ik een goede kwaliteit wil? Ik kan me herinneren dat er kwaliteitsverschillen zijn.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 juni 2018 12:19 PM
  [ # 548 ]

Dat is dan weer het vervelende aspect van werken aan de auto: je ontdekt meteen weer iets anders. Het mooie van het werken aan de auto: je bent ziet op tijd dat er iets mis is. Geen idee overigens welke je het beste kunt bestellen.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 19 juni 2018 09:34 AM
  [ # 549 ]

Inderdaad, je ligt onder je auto. Bezig een bout los te snijden en dan zie je dat je ashoes wel heel erg vet is….

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 29 juni 2018 10:05 AM
  [ # 550 ]

Inmiddels mijn startmotor vervangen. Dat ging goed. Daarvoor heeft de auto wel enige tijd schuin gestaan (voorwielen van de grond - kont op de grond).
Nu doet de automaat echter vreemd bij koude motor. Er zit veel slip in de koppelomvormer.  Na 2 kilometer rijden is alles weer normaal.
Gedachte is natuurlijk dat ergens transmissieolie is weggelopen tijdens het schuin staan. Als ik de olie pijl staat deze ook onder het niveau.
Ik weet echter niet zeker hoe ik moet pijlen. Ik heb nu gepijld na een ritje met warme motor. Ik kan daarover even niets vinden.

Heeft iemand ideeën?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 29 juni 2018 05:07 PM
  [ # 551 ]

Meen mij te herinneren, dat je moet peilen met draaiende motor.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juni 2018 07:06 PM
  [ # 552 ]

Bij een automaat staat mij dat ook bij. Handbak niet.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 02 juli 2018 11:19 AM
  [ # 553 ]

Ja, wp-boek zegt dit ook. Probleem is opgelost.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 02 juli 2018 11:25 AM
  [ # 554 ]

Het ene probleem is nog niet opgelost of er is wel weer een ander….

Last van benzine lucht na het tanken na het plaatsen van een nieuwe vlotter… vermoeden was dat de afdichting zou lekken. Dus losgehaald, schoon geborsteld, nieuwe rubbere afdichting, extra afdichtingskit (benzinebestendig) en weer gemonteerd. Volgetankt. De benzinetank lekt nu niet meer…. maar het stroomt er werkelijk uit. De afsluitring verder aangedraaid. Helpt niet.

Maar weer losgehaald, maar ik kan geen fout vinden. Ik vind de rubber ring wel eigenlijk te groot, maar het is een orgineel. Ook de extra kit blijkt allesbehalve benzineproof te zijn.

Klote.

Inmiddels maar een s begonnen de tank af te tappen en daarna de zooi maar eens er onderuit halen, hoewel ik niet weet wat ik daarmee opschiet.

(O ja, mijn 84-er heeft al dubbele inspectieluikjes in de kofferbodem. Dat schijnt uniek te zijn voor een serie 1)

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 juli 2018 11:57 AM
  [ # 555 ]

is die nieuwe vlotter wel vlak?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
37 van de 73
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook