36 van de 55
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 september 2018 10:37 AM
  [ # 526 ]

Zie een paar Posts naar boven Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 24 september 2018 11:10 AM
  [ # 527 ]

ER zijn ook verschillen in lengte tussen automaat en handbak.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 september 2018 12:02 PM
  [ # 528 ]

TS heeft maar 1 set assen, na hermontage ervan is rechts te lang en links te kort.

Ergo conclusio, de delen tussen tripoïde en homokineet zijn verwisseld, want daarvan is rechts de kortste en links de langste.
Moeilijker dan deze delen omwisselen is het niet.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 24 september 2018 12:58 PM
  [ # 529 ]

^^ precies, ik kan niet zeggen dat ik zelf omkom in de opties Wink Eerst omwisselen is dus het devies.

Los daarvan is dit wel weer zo’n heerlijk voorbeeld van de eindeloze lijst aan afwijkingen op het basis ontwerp. En je maar afvragen waarom het zo lastig was om je auto’s winstgevend te maken Wink

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 27 september 2018 05:01 PM
  [ # 530 ]

gisteren avond weer even aan de slag gegaan en inderdaad heb ik de twee asdelen tussen tripoide en homokineet verwisseld. inmiddels zit alles netjes op zijn plek, kan ik ook normaal sturen. Ik kwam er ook achter dat ik een van de hoezen helemaal niet goed had aangebracht, veel te ver de as op geschoven. Nu hoe ik alleen nog de hoes van de linker as te bevestigen op de tripoidepot (die was blijven zitten in de bak). Dat zal nog wel even pielen worden, maar daar had ik geen tijd meer voor gisteren.

Wel weer een ergerpuntje gevonden: het tussenlager van de rechteras komt in een bus die een dubbele rand heeft. Dat is natuurlijk best wel ruk aangezien je lager dus ook achter de eerste rand kan blijven hangen zonder dat je dat meteen door hebt (een afronding/afschuining had het geheel zelfcentrerend gemaakt). en als ie dan eenmaal goed zit, moet je nog een beetje tikken op de as om dat ie met een lichte klom op zijn plaats zit. En dat alles is behoorlijk gedoe als je er allemaal net niet goed bij kunt.

De lekkage van de koelvloeistof gaat ook lekker…niet dus. Ik had m de vorige keer bij gevuld nadat ik de kopbouten had aangetrokken. Dat lijkt goedgedaan te zijn, maar ik was vergeten het ontluchtingsnippeltje op de radiator dicht te draaien…dan loopt ie nog behoorlijk leeg kan ik je vertellen Sad( Dus nog niet heel veel verder qua test. Wel zag ik twee plasjes koelvloeistof op (!) de waterpomp. Het heeft er dus alle schijn van dat die pomp niet goed aangetrokken is…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 september 2018 06:13 PM
  [ # 531 ]

Een tip voor het aanbrengen van de Ligarex op het linker tripoidehuis.
Haal de asmoer bij de naaf eraf, als deze er al op zit.
Krik de naaf zover op dat de as horizontaal komt en duw het geheel zoveel mogelijk richting bak.
In deze positie staan er geen krachten op de hoes en is de Ligarex het minst lastig aan te brengen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 07 oktober 2018 03:08 PM
  [ # 532 ]

Die ligarex krijg je er sowieso niet op aangezien er nergens ruimte te vinden is voor de tang om de benodigde draai te maken. Ik ben dus aan de slag met ijzerdraad: 2x rond en dan wikkelen. Maar er is zo weinig ruimte dat ik nu zelf een verlengde tang nodig heb om goed dat ijzerdraad aan te draaien.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 07 oktober 2018 03:20 PM
  [ # 533 ]

Aangezien er lekkage van koelvloeistof bleef bij het pomphuis, en dan vooral op het huis (!), heb ik besloten dat het huis er weer af gaat.

Ik vermoed dat er hier via een kleine beschadiging de vloeistof tussen huis en pakking omhoog getrokken wordt.

Om het blok (en vooral de verschillende onderdelen daar) niet te doordrenken van de koelvloeistof wanneer ik de buizen los zou halen, daar blijft altijd vloeistof achter, heb ik een enorme flexibele trechter aangebracht [lees: een vuilniszak met een gat er onder in], werkte perfect!


Weer een lekker frustratiemomentje kunnen afvinken: op een millimeter of 5 past het pomphuis niet langs de dynamo…..zucht, echt waar heren ingenieurs, konden die nergens gevonden worden, 5 millimeters????


Het loshalen van het huis ging heel moeizaam (zie pagina 7 t/m 10…jawel, zo’n drie pagina’s en 2 weken lang heeft het geduurd). Ik heb toen met plamuurmessen als wiggen de boel losgekregen. Mogelijk is er daarbij toch beschadigingen gekomen bij het huis. Het feit dat het al zo vast gekoekt zit zou zelfs kunnen wijzen op bestaande schade aan het huis. Ik overweeg dus een nieuw pomphuis aan te schaffen. Is deze van CX-basis gewoon geschikt: http://www.cx-basis.de/shop/organteile-ausserhalb-motor/kuehlsystem-heizung-klimaanlage/kuehlsystem-heizung/wasserpumpe-cx-alle-typen-1-80-wp-12515.html

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 oktober 2018 04:18 PM
  [ # 534 ]

Ik heb zoiets gehad met m’n C35. Opgelost met een heel klein beetje tweecomponenten ‘metaal’ als plamuur in de groetjes en een heel dun laagje vloeibare pakking op de beide pasvlakken. En dan de papieren pakking er tussen. Bij mij was het toen opgelost.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 08 oktober 2018 10:52 AM
  [ # 535 ]

^^ zoiets was ook een tip van een loodsgenoot. Ik denk dat ik dat maar eens ga doen. Ik moet wel nog even kijken wat de staat van het pasvlak is. Misschien heb ik m toch te ver beschadigd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 oktober 2018 11:54 AM
  [ # 536 ]

Er zijn pompen met klein ontlucht gaatje en met groot ontlucht gaatje. Die zijn NIET uitwisselbaar. Zie mijn “oude” topic over de perekist.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 oktober 2018 12:09 PM
  [ # 537 ]

In vervolg op mijn vorige bericht: ik heb Bison Kombi-Metaal gebruikt. Had ik nog liggen omdat ik er ooit een lekkende benzinetank mee had gerepareerd. Kan tegen hoge temperatuur en chemicalien. Prima te verwerken en (nat) glad te schuren.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 oktober 2018 12:10 PM
  [ # 538 ]

Het aanflensvlak van het pomphuis vlakken op een glasplaat met schuur/polijstpapier?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 13 oktober 2018 12:10 AM
  [ # 539 ]

De vlakken van het pomphuis blijken eigenlijk nog prima in orde, dus dit huis gaat weer terug, alleen met afdichtkit als aanvulling op de pakking (en uiteraard de vlakken goed schoonmaken). Ook moet ik zeggen dat niet alle moeren even goed aangedraaid waren, maar dat was meename bij het buitendeel van het huis. Juist op het vlak tussen beide pompdelen was er geen lekkage….

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 13 oktober 2018 12:34 AM
  [ # 540 ]

de pakking wordt morgen middag geleverd….maar morgen wilde ik ook verder met de auto. Dus dat pomphuis moet dus even wachten. Ik ga wat tijd overhouden dus en was op zoek naar een mooie klus om naar voren te schuiven. Met de gedachte grote onderdelen bevestigen ruimt lekker op; dacht ik aan de spoiler. In het verleden heb ik al eens geworsteld met het vervangen van de oude spoiler voor een mooie nieuwe. Dit bleek echt een lastige klus te zijn (dit was wel ruim voordat ik aan e renovatie begon en veel ervaring met de constructie had ik dus niet).

De spoiler is gemaakt van een kunststof “frame” waar een soort polyurethaan rubber overheen gespoten zit. In de hoeken gaat een kunststof raam dat op profielen geklikt kan worden dat onder de achterklep bevestiging vast zit. Dat klikken gaat ook goed en dan heeft de spoiler nog ongeveer een halve centimeter speling in de lengterichting van de auto.
Het probleem zit m in de 4 schroeven die aan de achterzijde door het rubber heen steken en vast moeten grijpen in 4 kunststof beugeltjes die eerst op de achterklep geschoven moeten worden. Die beugeltjes schuiven heel makkelijk weer van hun positie zodat het blind steken van de schroef al helemaal een onmogelijke zaak wordt. Hebben jullie hiervoor tips om dit makkelijker te doen?

Daarnaast vraag ik me af of de spoiler in het midden, het stuk dat vanaf de spoiler rand helemaal oversteekt naar de rand van de achterklep, niet om de achterklep heen moet grijpen om ook daar vast te zitten (of dat uiteindelijk de 4 schroeven voldoende spanning genereren om de spoiler op zijn plek te houden? De spoiler lijkt daar wel drie sporen van afgebroken hoekjes te hebben. Ik zie ook wel eens dat sommige CX-en een verbinding door de spoiler en (waarschijnlijk) de achterklep hebben zitten op die plek.

hoeken waar de kunststof “klik-profielen in verlijmd moeten worden:

middelste poot van de spoiler met een van de hoekprofieltjes die de bevestiging aan de achterklep maken:

hier lijken nog drie hoekjes gezeten te hebben voor verbinding met de rand van de achterklep:

en dan is er nog dit typische gaatje in de achterklep (binnenzijde) dat op de plek zit waar ik wel eens een extra bevestiging van de spoiler gezien heb:

Profiel  
 
 
36 van de 55
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook