40 van de 55
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 10 december 2018 09:42 AM
  [ # 586 ]

very good geweldig

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 december 2018 12:27 PM
  [ # 587 ]

Goed bezig!!!!!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 13 december 2018 09:55 PM
  [ # 588 ]

Dank jullie!

Met deze overwinning ben ik de auto klaar aan het maken om via de APK naar mij thuis te verhuizen. Deze toetsen in het dashboard zijn buiten gebruik, maar ik zag wel dat de kabel nog vast zat. Kan ik deze er gewoon uittrekken of onderbroek ik dan een circuit waardoor straten niet meer gaat? Ik wilde een normaal bakje hier plaatsen met een werkend klepje.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 december 2018 09:09 AM
  [ # 589 ]

Had de CX al een startcode? Dacht dat dit alleen een ‘boordcomputer’ was, een soort rekenmachientje. Bij mij zit dat ding er ook in, maar doet niks, nog niet eens geprobeerd of het ding eigenlijk wel communiceert met het display.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 14 december 2018 11:15 AM
  [ # 590 ]

ik heb m ook nooit geprobeerd. Ik vraag me af of er überhaupt nog een CX rondrijdt waarbij deze ontgrendeling nog werkt. Ze zijn dus “onschadelijk” gemaakt, maar hoe dit is gebeurd is mij dus een raadsel. Misschien dat dit er dus gewon uit kan, maar voor hetzelfde geld…..

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 16 december 2018 08:46 AM
  [ # 591 ]

Ik dacht dat Turbo’s vaker waren uitgerust met een code-paneel. Misschien dat er een trucje is toegepast om zonder code te starten? Gaan er wel lampjes in het toetsenbord branden? Lijkt mij dat het wel een onderdeel vormt, of je moet een by-pass maken. Misschien dat er nog een andere eigenaar is met een turbo + code paneel.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 16 december 2018 12:54 PM
  [ # 592 ]

Hallo allemaal.

Inderdaad volgens mij wel met codepaneel kom je ze wel eens tegen maar volgens mij officieel niet met dit model. Dit zat als ik me niet vergis met name in de gewoone Gti modellen. Heeft ook geen lampjes in de toetsen. De andere is meer met rubbere toetsen ook gekleurd en daarbij zit dan ook een andere displaybak met een groter display voor de klok wat je weer moet instellen via dat toetsebord. Verder kun je met deze volgens mij ook een soort van route/brandstof berekening doen en inderdaad start blokkeren.

Groet

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 16 december 2018 04:36 PM
  [ # 593 ]
le look le plus cool schreef:

ik heb m ook nooit geprobeerd. Ik vraag me af of er überhaupt nog een CX rondrijdt waarbij deze ontgrendeling nog werkt. Ze zijn dus “onschadelijk” gemaakt, maar hoe dit is gebeurd is mij dus een raadsel. Misschien dat dit er dus gewon uit kan, maar voor hetzelfde geld…..

Je hebt toch een nieuw motormanagement? Neem aan dat de startonderbreking alleen werkt al je hem er zelf tussen hebt gezet Smile

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 16 december 2018 06:07 PM
  [ # 594 ]

denkt dat er geen een cx meer rijdt met dat omslachtige computertje

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 17 december 2018 01:07 PM
  [ # 595 ]
Patrick Kessels schreef:

Hallo allemaal.

Inderdaad volgens mij wel met codepaneel kom je ze wel eens tegen maar volgens mij officieel niet met dit model. Dit zat als ik me niet vergis met name in de gewoone Gti modellen. Heeft ook geen lampjes in de toetsen. De andere is meer met rubbere toetsen ook gekleurd en daarbij zit dan ook een andere displaybak met een groter display voor de klok wat je weer moet instellen via dat toetsebord. Verder kun je met deze volgens mij ook een soort van route/brandstof berekening doen en inderdaad start blokkeren.

Groet

dit paneel is wel degelijk standaard (zou ook niet weten waarom de GTI dit wel heeft en de GTI Turbo niet). In de (engelstalige) owners manual van de Turbo2 wordt het gebruik ervan ook beschreven. Dus dat klopt allemaal wel.
In deze marketing film zie je op ongeveer een minuut ook hetzelfde roestpaneeltje en dat is ook in een T2:


Conclusie is dus dat ie ergens al geby-passed is en ik de kabel er gewoon uit kan trekken?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27790
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 december 2018 04:50 PM
  [ # 596 ]
Shalom74 schreef:

denkt dat er geen een cx meer rijdt met dat omslachtige computertje

Toch wel, het zit er bij mij in en werkt naar behoren.

Patrick Kessels schreef:

Hallo allemaal.

Inderdaad volgens mij wel met codepaneel kom je ze wel eens tegen maar volgens mij officieel niet met dit model. Dit zat als ik me niet vergis met name in de gewoone Gti modellen. Heeft ook geen lampjes in de toetsen. De andere is meer met rubbere toetsen ook gekleurd en daarbij zit dan ook een andere displaybak met een groter display voor de klok wat je weer moet instellen via dat toetsebord. Verder kun je met deze volgens mij ook een soort van route/brandstof berekening doen en inderdaad start blokkeren.

Groet

Elke GTi Turbo (2) (Prestige Turbo durf ik niet te zeggen) heeft of een boardcomputer of een startonderbreker.
Ik meen dat het omslagpunt ergens rond 87 ligt, de latere hadden standaard de startonderbreker, de vroege modellen de boardcomputer.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 21 december 2018 04:50 PM
  [ # 597 ]

Ik heb het toestenbordje eruit gehaald en starten ging nog steeds. Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe het qua bedrading dan loopt daar achter het dashboard, maar daar kom ik vast later nog wel eens achter. Als ik bijvoorbeeld een airco in ga bouwen of zo.

Nu heb ik wel ruimte voor een bakje met een werkend klepje. Ik ga ook eens zoeken naar nieuwe “click-open-click-dicht-knopjes” die passen op de CX zodat ik ook de slotjes kan repareren.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 21 december 2018 04:59 PM
  [ # 598 ]

Ook de spoiler is geplaatst. Hier ben ik in het verleden een paar keer op gestrand. Van achteren moeten er schroeven in en die kreeg ik maar niet opgelijnd met de witte profieltjes die je op de achterklep clickt. Ik probeerde met de schroefjes er enigszins uitstekend te voelen waar het schroefgat zat. Dat is gewoon niet te doen! Nu, met een paar jaar meer aan klus-ervaring, heb ik het anders aangepakt: schroefjes eruit en met een priem de gaten in spoiler en plastic profieltje uitlijnen en dan pakt de schroef meteen goed aan. In een kwartier zat ie op zijn plek.

Daarvoor moest ik wel nog drie profieltjes maken als ankers om het midden van de achterklep en die vast lijmen op de spoiler.

Ook de raampjes heb ik vervangen met zelfgemaakte acryl-raampjes; en toen waren ze weer helder transparant!

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 21 december 2018 05:13 PM
  [ # 599 ]

Afgelopen dinsdag was de grote dag…hoewel dat nog positief spannend klonk, vond ik het zelf vooral achterlijk nerveus: ik ging de auto naar Delft rijden voor de APK keuring bij Van Bemmelen. Een rit van een klein kwartiertje schat ik, maar het voelde als een halve dag. Alle geluidjes in de auto worden uitvergroot, de “vierkant banden” doen de auto ongewoon schommelen en linksachter maakte de band al een onheilspellend geluid. En omdat de motor nog steeds aan het bijkomen was van wat koelvloeistof lekkages kwam er geregeld een pluimpje stoom onder de motorkap vandaan. Heerlijke situatie om je dan tussen de Golfjes GTI op de weg te begeven (moeten die gasten niet werken of zo?)

Gehaald! De keuring ging vlot. Uiteraard moesten de banden aangepakt worden en een ashoes moest goed worden vast gezet. Zoals jullie misschien weten kwam de tripoidepot niet uit de bak en daarom kreeg ik de ligarex-band er niet omheen. De bedieningsknop voor de ruitenwissersproeier deed het niet, dus ook vervangen.

Iets belangrijker was een kleine olielekkage bij de koppeling van de flexibele slang naar de turbo. Die olie maakte dus de rookpluimpjes die ik zag. Maar dat was niet meteen urgent, maar wel een aandachtspunt. Het meest verontrustende punt was dat het linker achterwiel niet goed vast zat en dus klapperde!! Die had ik gewoon niet goed vast gezet! :O

Toen begon die andere rit, naar huis.

Le Général est arrivé!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 december 2018 06:04 PM
  [ # 600 ]

Klaar voor een nieuw jaar! Succes met de puntjes op de I zetten.

Profiel  
 
 
40 van de 55
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook