105 van de 126
« Eerste  < Vorige 103 104 105 106 107 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 december 2018 04:50 PM
  [ # 1561 ]
Mulder schreef:

gewoon oprijden en weggooien. Maar ja.

Hé, het is geen Toyota!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 december 2018 07:21 PM
  [ # 1562 ]

Inderdaad. Een Toyota rij je niet op, die overleeft alles.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 14 december 2018 11:35 AM
  [ # 1563 ]

Ik zou voor de blower overwegen om de ‘upgrade’ naar de sterkere variant te doen, kwam die niet van een BMW? Die is/was toch zo goed als pas en veel sterker?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 december 2018 12:25 PM
  [ # 1564 ]
25trd schreef:

Ik zou voor de blower overwegen om de ‘upgrade’ naar de sterkere variant te doen, kwam die niet van een BMW? Die is/was toch zo goed als pas en veel sterker?

klopt van bmw

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 december 2018 12:32 PM
  [ # 1565 ]

Ik had een setje GTI blowers voor de radiator gezet. Met een langzaam /snel schakeling. Werkte perfect!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 december 2018 01:08 PM
  [ # 1566 ]
bogaard77 schreef:

Ik had een setje GTI blowers voor de radiator gezet. Met een langzaam /snel schakeling. Werkte perfect!

het gaat hier over de kachelventilator niet die van de radiateur

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 14 december 2018 01:15 PM
  [ # 1567 ]
René Jongejan schreef:

Welke fabrikaat, Valeo, Blackstone, Ipra of Nissens?

Ipra.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 december 2018 01:25 PM
  [ # 1568 ]

Ik heb er een Nissens in staat, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1948667/

En die koelt als een jekko!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 14 december 2018 01:49 PM
  [ # 1569 ]

Ik maak me geen zorgen (meer) over de koeling van de motor. De koeling binnenin is de volgende opgave. De BMW-truc gaat mijn twee linkers te boven in ieder geval.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 december 2018 01:56 PM
  [ # 1570 ]

Ga eens een weekje DS rijden! daarna blaast je CX als een orkaan! hahaha

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 december 2018 02:31 PM
  [ # 1571 ]

Een DS was met de fabrieksairco ‘s zomers nog wel op temperatuur te houden - zelfs een Break!
De kachelventilator van een DS produceert inderdaad vooral akoestisch een bijdrage aan de warmte-beleving. Boven de 100 km/uur waaide de rijwind harder dan de blower kan bijbenen. En dan is de CX inderdaad best een stapje beter.

Net als Mulder ben ik ook nooit verder gekomen dan het doorlezen van de ombouw naar BMW-blower. Te veel gedoe. Die handleiding toevallig oh oh weer eens doorgelezen. Daarin staat dat een betere massa verbinding ook al wat kan helpen, evenals een relais op de stroomtoevoer. Dat zou dan weer niet heel ingewikkeld mogen zijn.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 december 2018 02:34 PM
  [ # 1572 ]
break23m schreef:

Een DS was met de fabrieksairco ‘s zomers nog wel op temperatuur te houden - zelfs een Break!
De kachelventilator van een DS produceert inderdaad vooral akoestisch een bijdrage aan de warmte-beleving. Boven de 100 km/uur waaide de rijwind harder dan de blower kan bijbenen. En dan is de CX inderdaad best een stapje beter.

Net als Mulder ben ik ook nooit verder gekomen dan het doorlezen van de ombouw naar BMW-blower. Te veel gedoe. Die handleiding toevallig oh oh weer eens doorgelezen. Daarin staat dat een betere massa verbinding ook al wat kan helpen, evenals een relais op de stroomtoevoer. Dat zou dan weer niet heel ingewikkeld mogen zijn.

heb je daar nog een pdf van? ben m kwijt(ombouwen fan)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 december 2018 02:36 PM
  [ # 1573 ]
break23m schreef:

Een DS was met de fabrieksairco ‘s zomers nog wel op temperatuur te houden - zelfs een Break!
De kachelventilator van een DS produceert inderdaad vooral akoestisch een bijdrage aan de warmte-beleving. Boven de 100 km/uur waaide de rijwind harder dan de blower kan bijbenen. En dan is de CX inderdaad best een stapje beter.

Net als Mulder ben ik ook nooit verder gekomen dan het doorlezen van de ombouw naar BMW-blower. Te veel gedoe. Die handleiding toevallig oh oh weer eens doorgelezen. Daarin staat dat een betere massa verbinding ook al wat kan helpen, evenals een relais op de stroomtoevoer. Dat zou dan weer niet heel ingewikkeld mogen zijn.

Ja. Dat is een serieuze verbetering. Had ik ook in de CX2000.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 december 2018 02:59 PM
  [ # 1574 ]
Shalom74 schreef:

heb je daar nog een pdf van? ben m kwijt(ombouwen fan)

Eens kijken of dit werkt: https://drive.google.com/open?id=0B8x7z3qYVL7pX3g0YmxOZUtrRUE

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 december 2018 03:14 PM
  [ # 1575 ]

thanks

Profiel  
 
 
105 van de 126
« Eerste  < Vorige 103 104 105 106 107 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook