140 van de 171
« Eerste  < Vorige 138 139 140 141 142 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 juni 2019 11:56 AM
  [ # 2086 ]

Ja, ik denk dat er toch iets in de carb gekomen is, maar hoe krijg ik dat er nou uit zonder dat hele ding (en vooral, alle afstellingen) uit elkaar te trekken? Google levert al iets meer inzicht: http://tedperkins.com/weber_principles.htm

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 26 juni 2019 12:07 PM
  [ # 2087 ]

mooie documentatie! Er is nog een engelse site die de werking heel mooi beschrijft, welke ben ik even kwijt , maar google weet t wel, ergens in noord-engeland.
Blijven lopen bij uitgeschakelde solenoid kan ook als de gasklep(pen) teveel opening hebben in de ruststand
En over die afstellingen zou ik me niet teveel zorgen maken, die kun je weer terugzetten danwel opnieuw instellen.
Ik neem aan dat je goede documentatie over deze carburateur en de afstellingen hebt?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25361
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 juni 2019 01:31 PM
  [ # 2088 ]

Die solenoids gingen nog wel eens stuk. Wij knepen dan het puntje eraf zodat ie altijd open stond.
Er kan ook iets in het gat zitten waar de solenoid in zit…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 26 juni 2019 02:41 PM
  [ # 2089 ]

Die solenoids gingen nog wel eens stuk. Wij knepen dan het puntje eraf zodat ie altijd open stond.
Er kan ook iets in het gat zitten waar de solenoid in zit…

En de klant zich maar afvragen waarom de auto nadieselt…. Wink
Mijn MGB kan vreselijk nadieselen als ik de solenoid ‘uitschakel’.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 juni 2019 03:15 PM
  [ # 2090 ]
j.witkop schreef:

mooie documentatie! Er is nog een engelse site die de werking heel mooi beschrijft, welke ben ik even kwijt , maar google weet t wel, ergens in noord-engeland.

Ik ben benieuwd! Inmiddels heb ik ook maar een Haynes manual gekocht van Weber carbu’s..

Blijven lopen bij uitgeschakelde solenoid kan ook als de gasklep(pen) teveel opening hebben in de ruststand

Dat snap ik en is wel even het controleren waard, maar ik vermoed niet dat het de oorzaak van m’n probleem is.

En over die afstellingen zou ik me niet teveel zorgen maken, die kun je weer terugzetten danwel opnieuw instellen.
Ik neem aan dat je goede documentatie over deze carburateur en de afstellingen hebt?

Nou ja, ik heb wel de wph’s waar alles in beschreven staat en meten met een schuifmaat / voelermaten lukt wel. Ik heb alleen niet echt een CO meter, dus hoe zorg ik nou voor een goede afstelling van lucht/peut? Ik kan hem natuurlijk wel op gevoel afstellen en dan (als ‘ie wel rijdt) naar een garagist voor goede afstelling.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25361
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 juni 2019 05:09 PM
  [ # 2091 ]

Lucht/peut is alleen stationair relevant. de rest wordt door je carb geregeld als het vlotterniveau goed is.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43018
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 juni 2019 05:20 PM
  [ # 2092 ]

Inderdaad, mengsel onder belasting wordt dmv sproeiers geregeld. De afstelschroeven hebben daar vrijwel geen invloed meer op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5356
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 juni 2019 07:26 PM
  [ # 2093 ]

Zit ook nog even te denken aan de condensator van de ontsteking.
Heb je die aangesloten? Of al vervangen met de puntenset?
Was die ook aangesloten bij de Velleman kit?

Zit het koolstofstiftje nog in de verdeelkap?

Als ie bij elke motorbelasting suf loopt lijkt mij ontstekingsprobleem het meest waarschijnlijk…

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 26 juni 2019 11:08 PM
  [ # 2094 ]

Als de carburateur goed is en de afstellingen vlgs WPH dan is de CO niet een probleem, met de mengselschroef ietsje arm afstellen is aak genoeg en de rest kan bij de APK. Dat zal je minste zorg zijn. Ik zou alles nalopen aan de hand van het WPH. Dan moet t goedkomen.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 juni 2019 11:01 PM
  [ # 2095 ]

Right, inmiddels is het Weber boek onderweg en een pakkingset met nieuwe naald enzo ook.
Toch nog maar eens poging ondernemen de boel te fixen. Gasfabriek weer gedemonteerd (wordt je handig in) en voor zover mogelijk alles gedemonteerd. Alles doorgespoten met remreiniger, daarna met de compressor doorgeblazen.

De CO-schroef o-ring was bijna door, dus vervangen voor iets wat in de buurt komt, hopelijk zit in de pakkingset een goede ring. Het vlotter heb ik een heel klein beetje bijgesteld.

Na samenbouwen loopt het ding weer als een trein, zat dus toch ergens iets van vuil in.
Het stationair toerental is wat hoog (ongeveer 1000 rpm), en de afstelling van CO moet nog effe goed gedaan worden. 
De solenoid werkt ook weer volledig naar behoren, dus ik ben aardig tevreden.
Dank iedereen voor het meedenken!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 juli 2019 07:49 PM
  [ # 2096 ]

Een oliewissel stond nog op de planning, vandaag maar eens gedaan. M’n blok lekt op alle plekken wel een beetje, dus ik vond het een prima moment om effe de carterpakking te vervangen. De oliedrukschakelaar heeft ook een nieuw ringetje gekregen.

De carterpan was wel behoorlijk goor, zat onderin dikke vette kek die meer op vet leek dan olie. Liet zich ook niet makkelijk schoonmaken, maar uiteindelijk is het pannetje weer wat toonbaarder.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 juli 2019 12:01 AM
  [ # 2097 ]

???????
Je staat voor een motor revisie,.....
Ga je nu kleine lekkages aanpakken wie straks weer moeten…...
Of schuif je de revisie 3 jaar door.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43018
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 juli 2019 12:46 AM
  [ # 2098 ]

Hoezo revisie dan???

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 juli 2019 11:20 PM
  [ # 2099 ]

Revisie misschien groot woord
Maar hij wil het blok plus bak eruit halen voor een bak wissel
Neem aan dat je dan ook het blok aan pakt en alle keringen en pakkingen vervangt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27804
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juli 2019 11:13 AM
  [ # 2100 ]

Grappig, mijn pan ziet er van binnen heel anders uit.

Profiel  
 
 
140 van de 171
« Eerste  < Vorige 138 139 140 141 142 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook