4 van de 22
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Het dak van Celosses Pluriel
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 02 december 2019 11:19 AM
  [ # 46 ]

Daarnet met behulp van de accuboormachine het reductiekastje van het reserve dakmotortje opengeboord.

Achter het dekseltje zit zoals verwacht een wormwieltje dat aangedreven wordt door een worm op het motorasje.

Er zit ook een soort overbelastingsbeveiliging in zodat het motortje of de wormoverbrenging niet direct stuk gaat als het dak ergens blokkeert.

Waarschijnlijk is deze beveiliging ook verantwoordelijk voor het klapperende geluid als er ergens iets blokkeert en niet het “doorslaan” van de aandrijving op de kabels.

Foto laat het inwendige zien met verwijderde borgring en kartelring.

Straks verder uit elkaar halen, trachten de doorgronden hoe een en ander werkt.

Afbeelding Bijlagen
IMG_7213.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 02 december 2019 01:55 PM
  [ # 47 ]

Zo ziet het er verder uitelkaargehaald uit.

Alle electronica zit in het motorhuis en niet in de overbrengingskast.

Afbeelding Bijlagen
IMG_7217.jpegIMG_7216.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 02 december 2019 06:02 PM
  [ # 48 ]

Het grote wormwiel bestaat zo te zien uit drie delen maar is niet gemakkelijk te delen!
‘ben wel benieuwd waarom dat zo is. Is het een slipkoppeling of is de grijze ring een wat zachter stuk materiaal zodat er wat beweging mogelijk is tussen het hart van het wormwiel en de buitenomtrek?

Afbeelding Bijlagen
IMG_7213_2.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 december 2019 06:05 PM
  [ # 49 ]

Probeer eens grote foto’s te plaatsen via Myalbum of Flickr o.i.d.

Dan zien wij wat meer. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 december 2019 06:07 PM
  [ # 50 ]
Celosse schreef:

Het grote wormwiel bestaat zo te zien uit drie delen maar is niet gemakkelijk te delen!

Er zou ook nog een planetaire overbrenging in kunnen zitten als tweede vertraging.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 02 december 2019 06:29 PM
  [ # 51 ]

Ik denk het niet want de drie delen zijn ten opzichte van elkaar niet te verdraaien. Ik wil ook geen destructief onderzoek doen op dit nog goede onderdeel!

Ik wil die foto’s best wel groter publiceren, maar hoe. Ik ben min of meer Digibeet!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 december 2019 09:45 PM
  [ # 52 ]

Dat is er 1. Smile

Nu die andere 2 nog. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 04 december 2019 06:01 AM
  [ # 53 ]

Ik ga straks met een ander objectief nog betere foto’s maken!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 december 2019 12:11 PM
  [ # 54 ]

Nog meer details.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 05 december 2019 02:49 PM
  [ # 55 ]

Met een overbrengverhouding van ongeveer 48:1 in de tandwielkast zal er wel een vorm van overbelastingsbeveiliging zijn, anders is het kunststof wormwiel snel uitgesleten met die stalen worm.

Zit er tussen de buitenring met de vertanding en het hart van het tandwiel een soort slipkoppeling?

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 14 december 2019 05:42 PM
  [ # 56 ]

Een weekje wat anders gedaan maar nu verder met het dak.

Riëlle staat nu onder de droge, windvrije en vooral goed verlichtte carport.

Onder deze omstandigheden het tijdelijke plakband van het dak verwijderd en nog even stiekem het dak geprobeerd.

In eerste instantie opende het dak goed, maar ergens bij de tweede stand liep er wat vast en begon het te ratelen.

Dat gebeurde ook al voor de schouwing door de RDW dus het nieuwe NL kenteken heeft voor het dak geen genezing gebracht

Eerst alle kappen en afdekkingen verwijderen benevens het gehele dak met achterruit, want totaan het voorjaarsweer kan de Pluriel zo onder de carport blijven staan.


Zodadelijk lekker naar de sauna en morgen weer verder!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 december 2019 08:50 PM
  [ # 57 ]

Laat de achterruit maar gewoon zitten, die hoeft voor een reparatie/revisie van het dak niet van z’n plek.
Scheelt ook weer afstelwerk.
Alleen in de kofferbak kantelen is afdoende.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 14 december 2019 10:22 PM
  [ # 58 ]

Dan is ‘ie toch van z’n plek!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 december 2019 10:01 AM
  [ # 59 ]

Onderstaand heb je het over het verwijderen van de achterruit.

Celosse schreef:

Eerst alle kappen en afdekkingen verwijderen benevens het gehele dak met achterruit.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 15 december 2019 10:59 AM
  [ # 60 ]

Inderdaad, niet geheel van de Pluriel afnemen!
Moeten die plastic afdeksels links en rechts van de achterruit er ook af?

Mooi weer nu, de boel kan goed drogen onder de carport en Maria heeft alle ruimte om de stoelen schoon te maken, hetgeen wonderbaarlijk goed lukt!

Profiel  
 
 
4 van de 22
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook