Zou gaan voor een 20 of 21 motor. Zijn ook wel in Pallas uitgevoerd.
Een non Pallas met half automaat is ook geen verkeerde. Optie en combinatie is een stuk zeldzamer dan de Pallas.
Persoonlijker vind ik dat erg fraai.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 43822
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Arjan Verkade schreef:JW schreef:heb ik twee keer een kapotte koppakking gehad…..
Dat heb ik eigenlijk de laatste jaren weinig gehoord. Wellicht zijn de koppakkingen beter geworden?
Nee, mensen rijden tegenwoordig als een slak met die auto’s. Iets van “het is oud dus is het zonde als er er hard mee gaa vlammen”..
Vroeger gingen kop- en voetpakkingen bij de 23 regelmatig lek. Omdat men gewoon lekker 140-160 of harder met die dingen reed, zoals bedoeld.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43822
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Bull Frog Bleu schreef:Zou gaan voor een 20 of 21 motor.
Ds19 0f 20: traag maar betrouwbaar. Ds21, vlot en net zo betrouwbaar. Hoe minder er op zit hoe betrouwbaarder. Halfautomaat? Hartstikke leuk, maar lastiger in onderhoud voor de “leek”. 21 motor met 5 bak en carburateur is top.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mijn keuze zou ook de DS21 Carb zijn.
Qua betrouwbaarheid uiteraard met 5-bak. Maar tsja, het echte DS gevoel is toch de BVH ![]()
En als ik het echt zou kunnen kiezen, dan een DS21 tweede neus. Dat blijft voor mij de mooiste 
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 24-06-2025
- ID/DS ID19B
- XM 3.0L V6 Ambiance
“het is oud dus is het zonde als er er hard mee gaa vlammen”..
Ik heb in een citroën nooit de neiging om hard te rijden. Heeft niks met de leeftijd van de auto te maken.
Dakraampje open..ampje uit het raam. Chansons door de radio. Beetje naar buiten koekeloeren. Waar zou ik dan hard voor moeten rijden?
Mijn opa heeft meerdere half automaten gehad maar is ermee opgehouden ivm vaak moeten afstellen.
Leuk als je er alleen in het weekend mee rijdt. Maar als je er elke dag mee naar je werk moet had hij er toentertijd teveel gedoe mee.
Totaal aantal Berichten: 248
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Ik denk dat mijn ideale auto, rekening houdend met jullie bemerkingen, een ds21 met hydrolische versnellingsbak is en een 2de neus. Als het eventjes kan met een stoffen interieur.
Ik hou mijn ogen open voor als deze passeert ![]()
In de laatste La Bombe staat er eentje te koop, in De Meern
Da’s een ‘66-er, tweede neus, met een omgebouwd groen systeem.
Niet moeders mooiste meer, als ik het zo lees, maar technisch wél in orde.
Er hangt een (vraag-)prijskaartje aan van € 16.500
Ik zal je z’n gegevens sturen via een PB.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Totaal aantal Berichten: 248
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Dank je!
Totaal aantal Berichten: 43822
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
https://citroeniddsclub.nl/citroen-ds21h-1966/
is verkocht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

