132 van de 132
« Eerste  < Vorige 130 131 132
   
ID/DS te koop
Bull Frog Bleu
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 916
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 16 juni 2026 10:28 AM
  [ # 1966 ]

Zou gaan voor een 20 of 21 motor. Zijn ook wel in Pallas uitgevoerd.

Een non Pallas met half automaat is ook geen verkeerde. Optie en combinatie is een stuk zeldzamer dan de Pallas.
Persoonlijker vind ik dat erg fraai.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43825
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Gepost: 16 juni 2026 12:50 PM
  [ # 1967 ]
Arjan Verkade schreef:
JW schreef:

heb ik twee keer een kapotte koppakking gehad…..

Dat heb ik eigenlijk de laatste jaren weinig gehoord. Wellicht zijn de koppakkingen beter geworden?

Nee, mensen rijden tegenwoordig als een slak met die auto’s. Iets van “het is oud dus is het zonde als er er hard mee gaa vlammen”..

Vroeger gingen kop- en voetpakkingen bij de 23 regelmatig lek. Omdat men gewoon lekker 140-160 of harder met die dingen reed, zoals bedoeld.

 

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43825
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Gepost: 16 juni 2026 12:52 PM
  [ # 1968 ]
Bull Frog Bleu schreef:

Zou gaan voor een 20 of 21 motor.

Ds19 0f 20: traag maar betrouwbaar. Ds21, vlot en net zo betrouwbaar. Hoe minder er op zit hoe betrouwbaarder. Halfautomaat? Hartstikke leuk, maar lastiger in onderhoud voor de “leek”. 21 motor met 5 bak en carburateur is top.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2976
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross PHEV
Gepost: 16 juni 2026 01:39 PM
  [ # 1969 ]

Mijn keuze zou ook de DS21 Carb zijn.
Qua betrouwbaarheid uiteraard met 5-bak. Maar tsja, het echte DS gevoel is toch de BVH Wink

En als ik het echt zou kunnen kiezen, dan een DS21 tweede neus. Dat blijft voor mij de mooiste love

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Koekjestrommel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 24-06-2025

- ID/DS ID19B
- XM 3.0L V6 Ambiance
Gepost: 16 juni 2026 07:17 PM
  [ # 1970 ]

“het is oud dus is het zonde als er er hard mee gaa vlammen”..

 

Ik heb in een citroën nooit de neiging om hard te rijden. Heeft niks met de leeftijd van de auto te maken.

Dakraampje open..ampje uit het raam. Chansons door de radio. Beetje naar buiten koekeloeren. Waar zou ik dan hard voor moeten rijden?

Mijn opa heeft meerdere half automaten gehad maar is ermee opgehouden ivm vaak moeten afstellen.

Leuk als je er alleen in het weekend mee rijdt. Maar als je er elke dag mee naar je werk moet had hij er toentertijd teveel gedoe mee.

Profiel  
 
skremar
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 248
Geregistreerd: 30-03-2007

- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Gepost: 24 juni 2026 12:13 PM
  [ # 1971 ]

Ik denk dat mijn ideale auto, rekening houdend met jullie bemerkingen, een ds21 met hydrolische versnellingsbak is en een 2de neus. Als het eventjes kan met een stoffen interieur.
Ik hou mijn ogen open voor als deze passeert Smile

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2976
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross PHEV
Gepost: 24 juni 2026 12:29 PM
  [ # 1972 ]

In de laatste La Bombe staat er eentje te koop, in De Meern
Da’s een ‘66-er, tweede neus, met een omgebouwd groen systeem.
Niet moeders mooiste meer, als ik het zo lees, maar technisch wél in orde.
Er hangt een (vraag-)prijskaartje aan van € 16.500

Ik zal je z’n gegevens sturen via een PB.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
skremar
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 248
Geregistreerd: 30-03-2007

- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Gepost: 24 juni 2026 12:45 PM
  [ # 1973 ]

Dank je!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43825
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Gepost: 24 juni 2026 12:48 PM
  [ # 1974 ]

https://citroeniddsclub.nl/citroen-ds21h-1966/

is verkocht.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2D
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8085
Geregistreerd: 30-11-2005

Gepost: 25 juni 2026 09:33 AM
  [ # 1975 ]
waterman schreef:

21 motor met 5 bak en carburateur is top.

Hear, hear

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
pokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-12-2015

- ID/DS D Super 5
Gepost: 25 juni 2026 06:41 PM
  [ # 1976 ]

Waterman heeft gelijk, mijn D Super 5 (21 motor, 5 bak en carburateur) is zo betrouwbaar als een Zwitsers uurwerk.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1430
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 26 juni 2026 02:03 PM
  [ # 1977 ]
skremar schreef:

Ik denk dat mijn ideale auto, rekening houdend met jullie bemerkingen, een ds21 met hydrolische versnellingsbak is en een 2de neus. Als het eventjes kan met een stoffen interieur.
Ik hou mijn ogen open voor als deze passeert Smile

Deze misschien iets voor je? Heb je zelfs garantie:

http://www.autorenaissance.nl/nl/aanbod/221/citroën-ds21-h-pallas-66.aspx

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2976
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross PHEV
Gepost: 26 juni 2026 04:48 PM
  [ # 1978 ]

Op zich best aardig, lijkt het. Wel stevig geprijsd.

Behalve dan die bekleding.
Kennelijk is het Pallas meubilair in slechte staat en zijn er hoezen omheen gedaan.

En is het een originele Pallas?
Dat staat normaliter toch op het schild van de C-stijl?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1430
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 26 juni 2026 06:05 PM
  [ # 1979 ]

Dat “Pallas” op de C stijl is volgens mij pas vanaf 1972. Bij een Pallas voor die tijd is de C stijl glad en staat er “DS”. Bij een niet pallas is het een geribbeld “wasbordje”

De bekleding lijkt mij wel correct voor een 66/67’er pallas. https://www.nuancierds.fr/INTZ orient bleu.htm

Auto Renaissance kennende maken die de DS helemaal netjes en in orde voor dit geld.

Let wel dat hier een werkende airco in zit, jaegertableu, CE FM radio en die standkachel achterin bijzondere accesoires zijn.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43825
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Gepost: 26 juni 2026 06:51 PM
  [ # 1980 ]

De bekleding en het meubilair zijn zoals het hoort bij de modellen Pallas 65,66,67 en 68. Op de C stijl hoort bij deze Pallas modellen geen Pallas te staan maar DS. Ik zie op de foto’s genoeg details die mij er van overtuigen dat het een originele Pallas is en geen omgebouwde standaard DS, maar je weet het nooit 100% zeker.

Het is een model 66 zo te zien met de correcte plaats voor de accu, namelijk links. Dat betekent echter ook dat de auto origineel rood systeem, LHS, is geweest. Omgebouwd naar LHM, dat is een goed voordeel.

De “originele” airco is van een aftermarket fabrikaat, Citroën leverde pas vanaf model 73 een volledig geïntegreerde airconditioning op de D modellen, met de condensers achter de voorbumper.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
132 van de 132
« Eerste  < Vorige 130 131 132
 
© Citroën-Forum 2003 - 2026 | adverteren
Facebook