2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Rubber afdichting koplamp 3de neus?
LoMax
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 18-09-2011

Gepost: 24 juni 2026 10:19 AM
  [ # 16 ]

@Frank: €58 is prijs excl btw als ik het goed lees? Toch bedankt voor het meedenken…

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 575
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 24 juni 2026 02:15 PM
  [ # 17 ]

Daar heb je een punt. Dan ontloopt het elkaar niet zo veel.
Als je het zelf gaat halen in Oldebroek spaar je nog verzendkosten uit. En dan zou ik een wat groter wensenlijstje meenemen. Maar die heb je volgens mij al wel.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
1969DS20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 13-04-2024

- ID/DS DS20H
Gepost: 24 juni 2026 06:39 PM
  [ # 18 ]

LoMax, van modeljaar 1967 tot en met modeljaarjaar 1969 hadden de D-modellen niet alleen RVS-sierlijsten voor de koplampruitjes, ook de knipperlichten voor hadden een RVS sierlijst. En van de knipperlichten achter had het oranje glaasje merkbaar meer glans dan de glaasjes met ingang van modeljaar 1970. Met een beetje geluk vind je die originele onderdelen terug in een van je kisten.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 916
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 26 juni 2026 08:37 AM
  [ # 19 ]

Zijn de ervaringen met plastic lijstjes niet goed?
Mijne heeft dat origineel maar door ouderdom in hoekjes gekrompen.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25949
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 juni 2026 08:48 AM
  [ # 20 ]

nou daar noem je al een irritatiepunt. Dat samen met breken en verkleuren… maar goed. De rvs randen veroorzaken weer roest op den duur.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bibberkip
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1167
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 26 juni 2026 09:00 AM
  [ # 21 ]

Das een interessant ding, roest onder lijsten. De plastic parts geven minder roest, omdat ze ‘‘zachter’’ zijn en minder door de ( verse ! ) lak heen snijden. Maar als we een ds hadden met rvs, dan besteedden we altijd veel extra tijd aan het rvs : netjes overal de braampjes verwijderen, dan snijden ze amper, is geen leuk klusje, maar zeer de moeite waard !  En alles werd in de ml gemonteerd, dus gewoon kliederen en later alle netjes schoonmaken, ook geen leuk klusje, maar wel de enige weg ter voorkoming van roest. Het ‘‘scherpe’’ van rvs geldt echt niet alleen voor een ds, anders wagens hebben het ook. Denk ook maar eens aan de pallas lijsten op de deuren van een 1975 gs, met die fijne ingedrukte klemmetjes, binnen weken stond er dik de roest onder, waar mogelijk plakten we indertijd wat te plakken was.

rust is prima op z’n tijd…..
.
but rust ain’t

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25949
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 juni 2026 10:55 AM
  [ # 22 ]

En bij rvs heb je ook nog roest omdat rvs edeler is dan ijzer.. idd alles dik in vet of ML monteren. Plastic heeft dat probleem niet. ook blijft er water in de bovenrand staan wat roest veroorzaakt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bibberkip
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1167
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 26 juni 2026 11:51 AM
  [ # 23 ]

Wat er bij komt is dat een snoek vaak meerdere laklagen over elkaar had, en op een moment past de lijst gewoon niet meer, omdat de laklaag te dik werd ! Dan kwam de hamer er bij, en met een ferme klap werd het passend gemaakt, en was de laklaag beschadigd en roest had vrij spel.

Ofwel de lijst was inmiddels zo gaar en uit gelubberd dat ie samen geknepen moest worden met een tang, en was ie eigenlijk te smal geworden, en sneed ie de hele laag weer stuk ..and so on and on….

rust is prima op z’n tijd…..
.
but rust ain’t

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7409
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 juni 2026 03:19 PM
  [ # 24 ]
DS-Frank schreef:

Bij Citrotech bijna 60,- i.p.v. € 75,- bij Blondeau.

Tjong,jonge jij geeft een 60 euro ex.btw prijs op ! hij rekend 70 euro inclusief schilt dus 5 euro. wellicht is er dan toch nog wat meer voordeel te behalen met de verzend kosten…...

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
LoMax
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 18-09-2011

Gepost: 28 juni 2026 11:38 AM
  [ # 25 ]

Bedankt allemaal voor de wel zeer verschillende suggesties, dat maakt het nog moeilijker Wink Voor mij is doorgaans ‘origineel’ doorslaggevend, tenzij het niet zichtbaar is. In dit geval is het prijsverschil iets groter, omdat ik de plastic versie nieuw in de verpakking bij de auto kreeg, het is dus niet ‘€35 voor plastic, €70 voor metaal’ maar €0 voor plastic. En dat roesten, als je bedenkt dat de auto volledig roestvrij en nieuw in de lak staat, brr.
Ik geef mezelf nog een paar dagen om te twijfelen, intussen al maar de spatborden demonteren en de 44 onderdelen voor het monteren bij mekaar zoeken, ik heb een filmpje gevonden met het hele proces in detail, jakkes…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25949
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juni 2026 01:02 PM
  [ # 26 ]

ja dat spatbord is wel een puzzletje met 1000 stukjes! Plak er lekker plastic op en kijk later of je dat mooi genoeg vindt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
LoMax
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 18-09-2011

Gepost: 28 juni 2026 01:47 PM
  [ # 27 ]

Ga het voorlopig zo doen, is altijd mooier dan geen lijsten Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2026 | adverteren
Facebook