Hallo,
ik heb een beetje een rare vraag. Vandaag had ik weer eens te lang onnodig voor het stoplicht stil gestaan. Om even af te reageren ging ik het volgende kruispunt hard door de bocht naar rechts ops:
Maar eigenlijk een beetje te hard. Zeg maar gerust overdwars. Toen ik bezig was te corrigeren zag ik in een ooghoek een rood lampje oplichten tussen de toerenteller en de snelheidsmeter. Ik heb geen idee welke het was. Is dat een soort beveiligingssysteem ofzo? Of de meesturende achteras. De monteur vertelde mij eens dat die meesturende as alleen werkt als je ECHT hard gaat. Iemand enig idee?
Ik heb een Xsara 1.6 16V Break uit 2005…
garco…
Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!
Re: Xsara drift
garco schreef:Hallo,
ik heb een beetje een rare vraag. Vandaag had ik weer eens te lang onnodig voor het stoplicht stil gestaan. Om even af te reageren ging ik het volgende kruispunt hard door de bocht naar rechts
ops:
Maar eigenlijk een beetje te hard. Zeg maar gerust overdwars. Toen ik bezig was te corrigeren zag ik in een ooghoek een rood lampje oplichten tussen de toerenteller en de snelheidsmeter. Ik heb geen idee welke het was. Is dat een soort beveiligingssysteem ofzo? Of de meesturende achteras. De monteur vertelde mij eens dat die meesturende as alleen werkt als je ECHT hard gaat. Iemand enig idee?Ik heb een Xsara 1.6 16V Break uit 2005…
garco…
Is dat niet een ESP lampje ofzo?
Mmm, volgens mij zit dat er niet standaard op…

Totaal aantal Berichten: 27959
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: Xsara drift
mpostma schreef:garco schreef:Hallo,
ik heb een beetje een rare vraag. Vandaag had ik weer eens te lang onnodig voor het stoplicht stil gestaan. Om even af te reageren ging ik het volgende kruispunt hard door de bocht naar rechts
ops:
Maar eigenlijk een beetje te hard. Zeg maar gerust overdwars. Toen ik bezig was te corrigeren zag ik in een ooghoek een rood lampje oplichten tussen de toerenteller en de snelheidsmeter. Ik heb geen idee welke het was. Is dat een soort beveiligingssysteem ofzo? Of de meesturende achteras. De monteur vertelde mij eens dat die meesturende as alleen werkt als je ECHT hard gaat. Iemand enig idee?Ik heb een Xsara 1.6 16V Break uit 2005…
garco…
Is dat niet een ESP lampje ofzo?
zit er meestal niet op.
verder lijkt mij een ESP lampje eerder oranje dan rood
de achteras zal nooit een waarschuwingslampje geven
dat lampje bestaat namelijk niet, kijk maar in je instructieboekje
was het niet je accu lampje dat wil nog wel eens oplichten als je motor bijna afslaat
Tsja, ,bij snelle bochten kan je vreemde meldingen krijgen.
Zo zou het het lampje van je remblokken kunnen zijn, of van je oliedruk/peil etc.
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

- CX 25 GTi Turbo 2
Simpele Ziel schreef:Tsja, ,bij snelle bochten kan je vreemde meldingen krijgen.
Zo zou het het lampje van je remblokken kunnen zijn, of van je oliedruk/peil etc.
lampje van remblokken zit er volgens mij ook niet op…
Ik zal het nog eens proberen…En dan beter op het dashboard kijken…
Ik heb vandaag nog eens even gekeken, en het lampje dat op die plek zit is het ‘STOP’ lampje van de handrem… :
Dat lampje werkt ook voor remvloeistofpeil.
Maar aangezien dat een gesloten systeem is betekend het dat je remvoeringen/blokken aan het slijten/versleten zijn…
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Dat is het karakter van dit soort auto’s…
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik zal wel iets heel erg verkeerd doen, maar ik heb de auto in 2 jaar nog nooit in een drift gehad. En ik neem bochten toch niet bepaald langzaam
Xsara_Coupe

- CX 25 GTi Turbo 2
De Xsara heeft last van onderstuur, ik denk dat je voor overstuur hele rare dingen moet doen..
als je last heb dat de achterkant wegschiet, dan wordt het naar mijn idee tijd om even langs de dealer te gaan

Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Met een Xsara is prima overstuur op te wekken. De auto flink hard de bocht inzetten en dan het gas wat lossen dan komt de kont om. Heerlijke gooi en smijtbak zo’n Xsara.

- CX 25 GTi Turbo 2
CitroenAZU schreef:Met een Xsara is prima overstuur op te wekken. De auto flink hard de bocht inzetten en dan het gas wat lossen dan komt de kont om. Heerlijke gooi en smijtbak zo’n Xsara.
ja maar ik heb niet het idee dat er een kans van spinnen inzit

Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Als je met spinnen “rond gaan” bedoeld (in de slip raken) Dat gebeurd wanneer je het gas in een snelle bocht ineens te abrupt loslaat. Als je het enigszins met gevoel doet kun je aardig spelen. Gaat het te ver dan gas bijgeven dan trek je em weer recht. (dus wel goed opletten in welke versnelling je het doet)

Totaal aantal Berichten: 7856
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vooral de Coupé‘s zijn inderdaad behoorlijk geniepige drifters. Heb de eerste Xsara op die manier tegen een boom stuk gemaakt en met mijn huidige nog een aantal ‘close encounters’ gehad (maar die waren wel gaaf
)
Zolang je het gas erop houdt in een bocht is er niet zoveel aan de hand. Ik persoonlijk zorg er ook voor dat mijn beste banden achter zitten (alhoewel dat een andere verhitte discussie is)
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!