3 van de 38
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De Femme Fatale van Wolfman (Verkocht)
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 januari 2008 04:47 PM
  [ # 31 ]

OK bedankt.

Is het nodig het achterspatbord te verwijderen of kom je er zo ook bij?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 januari 2008 05:03 PM
  [ # 32 ]

Achterspatbord zit met 1 bout vast. Altijd verwijderen dus.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 januari 2008 05:12 PM
  [ # 33 ]

En schoon werken! Geen troep in de veercylinder laten komen!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 januari 2008 05:27 PM
  [ # 34 ]

OK duidelijk.

Misschien begin ik er vanavond al aan. Ik heb afgesproken om dit morgen op een andere locatie samen met een maat van mij te doen. Maar ik ben denk ik te ongeduldig om nog tot morgen te wachten.
En het rijd morgen natuurlijk veel lekkerder met een verende achterkant.  Very Happy

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 08 januari 2008 06:52 PM
  [ # 35 ]
bogaard77 schreef:

En schoon werken! Geen troep in de veercylinder laten komen!!

idd, eerste even goed schoon maken rondom de veerbol !

stap1:
veerbol goed schoonmaken rondom de bevestigingspunt !

stap2:
auto in rij stand, veerbol ietsjes los maken, dan wel niet met gereedschap

stap3:
auto in rust stand, even wachten daarna ontluchten

stap4:
veerbollen verwijderen

stap5:
schroef van ontluchting weer dicht

voor de zekerheid altijd 1 liter ‘LHM’ (afhankelijk van je auto) op voorraad!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 januari 2008 07:08 PM
  [ # 36 ]

Als je de bollen eraf haalt in de laagste stand komt er het minst LHM uit de cylinder vallen als je de bol eraf haalt. Nog mooier is om vanuit de laagste stand de achterkant op te krikken.


Laat wel de hoogteregel handle in de auto in de laagste stand staan tot je de nieuwe bollen erop hebt.

Na de reparatie een paar keer gymnastieken. ( op en neer)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 januari 2008 11:41 AM
  [ # 37 ]

Gisterenavond een nieuwe bol gemonteerd. Nou ja nieuw niet maar een geleende.
Auto in de werkstand, kriksteun eronder, spatbord eraf auto laten zakken en het wiel er ook maar af. Tang erop en ... niets. Handig wurgkettingkje erom heen willen doen, hmm geen ruimte aan de achterkant. Dan maar met de hamer en een beitel. Twee voorzichtige klappen….niets. Twee ferme meppen en ... Los!
Ontluchtingschrofje voor open en ppfftt….
Bol er makkelijk verder met de hand eraf gedraaid.

Geleende bol er weer handvast op. Luchtschroef weer dicht en starten maar. Auto weer in de werkstand kriksteun eronder uit en gymnastieken met de auto. Even op de trekhaak trappen en ja hoor hij veert weer.  Very Happy

Voor de zekerheid even onder de auto kijken en ...  Shocked lekkege en niet zon beetje ook. Snel de auto omhoog kriksteun eronder en auto uit en zoeken waar het lekt. Lekkeage snel gevonden. Hij lekte gewoon daar waar de bol erop gedraaid was. Bol er dus maar weer af. Natuurlijk vergeten om de ontluchtingschroef eerst even los te maken met als gevolg een nat pak.  Surprisedops: Maar ja dat kan gewassen worden en de oorzaak van het lekken was al net zo simpel. Ik had er een nieuwe rubberering bij gekregen en die erom gedaan. Maar het oude ringetje zat nog aan de autokant vast. Rubber op rubber gaat elkaar verdringen en dus lekken.
Bol er weer op met nu maar een ring en tada.. geen enkel prbleem meer. Very Happy
Auto weer in de werkstand, krik er onder uit en weer gymnastieken. Onder de auto kijken en geen druppel meer gezien.
Maar door al dat gemors met de LHM vloeistof kon ik de andere bol niet meer doen. Ik had een extra liter mee genomen en dat was nog net niet voldoende om alles tot een behoorlijk nieveau bij te vullen. Daarbij was het inmiddels ook al 21:30 uur geworden en ik vond het dus welletjes.

Alles er weer op en richting huis. Inmiddels had ik al wat kleine stukjes gereden door ons dorp maar nog nooit een langer stuk. Ik moest nu ongeveer 17 km rijden. De heenrijs was nog te spannend om te genieten. Auto reed niet fijn met een harde achterkant en was nog nooit op de snelweg geweest sinds ik hem heb, dus ik was bedacht op elk geluid of trillinkje. En de auto is nog geschorst dus al met al was ik iets te zenuwachtig om al te genieten.

Maar toen de terugweg….. Very Happy
Wat een heerlijke beleving was dat zeg. De auto veert redelijk achter en ik had al meer vertrouwen gewonnen op de heenweg. Ik voelde mij als een klein kind in een snoepwinkel. Ik zat echt te genieten van van alles en nog wat. Imposant uitzicht van de neus, comfortabele zithouding en (lekker) ronken van de motor. Ok wel wat hard, maar goede muziek zet je toch ook hard. Wink en zelfs het gele licht van de koplampen vond ik geweldig. Ik merkte ineens dat ik het stuur zat te aaien….moet toch niet gekker worden. Surprisedops:
Kortom het ID/DS virus begint goed om zich heen te slaan bij mij.
Ik heb nog heel veel te doen aan deze auto, maar wat ben ik er blij mee zeg!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 januari 2008 12:04 PM
  [ # 38 ]

Gefeliciteerd! Volgende keer bij het losmeppen de vering onder druk laten staan anders krijgt de leiding te veel klappen en als je die breekt/scheurt, kan je niet meer naar huis! 17 km lopen is ver joh!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 10 januari 2008 01:09 PM
  [ # 39 ]

mooi mooi mooi


Cool

.komma

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 10 januari 2008 02:11 PM
  [ # 40 ]
Wolfman schreef:

Maar toen de terugweg….. Very Happy
Wat een heerlijke beleving was dat zeg. De auto veert redelijk achter en ik had al meer vertrouwen gewonnen op de heenweg. Ik voelde mij als een klein kind in een snoepwinkel. Ik zat echt te genieten van van alles en nog wat. Imposant uitzicht van de neus, comfortabele zithouding en (lekker) ronken van de motor. Ok wel wat hard, maar goede muziek zet je toch ook hard. Wink en zelfs het gele licht van de koplampen vond ik geweldig. Ik merkte ineens dat ik het stuur zat te aaien….moet toch niet gekker worden. Surprisedops:
Kortom het ID/DS virus begint goed om zich heen te slaan bij mij.
Ik heb nog heel veel te doen aan deze auto, maar wat ben ik er blij mee zeg!

Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 10 januari 2008 02:20 PM
  [ # 41 ]

Ik merkte ineens dat ik het stuur zat te aaien….moet toch niet gekker worden.


Probeer ook eens over de overgang tussen linkerdeur en voorspatbord te aaien als je in het voorjaar je arm uit je linkerraampje hebt hangen.
Dit is echt een aanrader! Very Happy

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 januari 2008 07:36 PM
  [ # 42 ]

Haha ik kreeg gisteravond al de neiging om het raam open te draaien en lekker het elleboogje naar buiten te steken.
Maar het was toch nog net iets te koud buiten.
Very Happy

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 11 januari 2008 10:14 PM
  [ # 43 ]
Wolfman schreef:

Haha ik kreeg gisteravond al de neiging om het raam open te draaien en lekker het elleboogje naar buiten te steken.
Maar het was toch nog net iets te koud buiten.
Very Happy

Ik had dat vandaag, maar het was me te lek buiten Shocked

In ieder geval heb ik nog niet het spatbord geaaid onder het rijden. Ik heb ook het idee dat er dan een spiegel in de weg staat… Maar misschien kan ik het morgen in een Scudootje proberen met die van Vlietmansje Laughing

Wolfman, je hebt een probleem nu want ik denk niet dat je ooit nog in een andere auto wilt rijden!  Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 11 januari 2008 10:27 PM
  [ # 44 ]

Onder de spiegel langs gaat goed.
Op de deur beginnen en dan naar spatbord en weer terug. Cool
Je moet wel redelijk lange armen hebben.  Laughing

Maar inderdaad, ik heb mijn vorige snoek (ID19P) begin dit jaar verkocht en ik heb het met moeite een paar maanden volgehouden voor ik het toch weer niet kon laten!
Gewoon rete jaloers als ik iemand in een snoek tegenkwam!

Derk, je hebt niets teveel gezegd. Ik denk dat de besmetting levenslang is! Very Happy

Trouwens helemaal off topic, maar Penny Lane = Beatles fan?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 11 januari 2008 10:33 PM
  [ # 45 ]

Helemaal off-topic terug @ ted: Penny Lane = Beatles fan, idd Cool

Plus, helemaal off-topic, mijn antieke kleine Beier met de blauwe propeller heet om minder goed te verklaren redenen Penny Lane. La Déesse is nog naamzoekende. Suggesties?

Met een boogje terug on topic: Wolfman, heeft ze al een naam, je DS??

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 38
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook